کد خبر: 581537
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۲:۵۲
| |

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری:

مردم جانشان را برای ولایت می‌دهند؛ با نظام مشکلی ندارند

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری گفت: مردم جانشان را برای ولایت و اهل بیت می‌دهند و با نظام مشکلی ندارند، اما عدم برخورد با مفاسد و مماشات با برخی فسادها و رانت ها است که امروز موجب گلایه و ناراضایتی شده است.

مردم جانشان را برای ولایت می‌دهند؛ با نظام مشکلی ندارند
کد خبر: 581537
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۲:۵۲

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجیدرضا فولادی، مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری در همایش ارتباطات مردمی و سلامت اداری که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با بیان اینکه در قرآن کریم به واژه  بازرسی، نظارت و مشتقاتش 129 بار اشاره شده است که به معنای حکم و وظیفه از سوی خداوند است، گفت: نظارت و بازرسی بر هر کارمندی و بر هر شخصی واجب است. نظارت، تکلیف است و این وظیفه برای کسانی که در جایگاه بازرسی قرار دارند، سنگین‌تر است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: بسیاری از فسادها محصول چشم بستن بر فساد و بزرگترین گناه، کوچک شمردن فساد است. فساد اگر کوچک هم باشد نباید بر آن ترحم کرد تا به گناه بزرگ تبدیل نشود.

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه نظارت، جز لاینفک حکمرانی خوب است اظهار کرد: بازرسی ها باید علی الدوام باشد و نه مقطعی. ورود مقطعی و رها کردن یک موضوع خودش آسیب زا است.

فولادی ادامه داد: نظارت به شیوه های مختلفی انجام می‌شود. نقطه مقابل سلامت اداری، فساد اداری است که راه حل برخورد با آن نظارت مستمر و علمی است و نه صرفا به قصد مچ گیری.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از نارضایتی هایی که در کف خیابان می‌بینیم، یک علت مهمش قصور برخی مسئولان است که در گذشته چشم را به روی برخی موضوعات بستند و به عنوان مثال گفتند  «به فلانی کاری نداشته باشید پدرش مسؤل فلان جا است و....» گفت: مردم جانشان را برای ولایت و اهل بیت می‌دهند و با نظام مشکلی ندارند، اما عدم برخورد با مفاسد و مماشات با برخی فسادها و رانت ها است که امروز موجب گلایه و ناراضایتی شده است. درد امروز مردم ما عدم نظارت و برخورد با مفاسد است.

مدیرکل بازرسی، نظارت و ارزیابی عملکرد نهاد ریاست جمهوری ادامه داد: یکی از دلایل رای مردم به آقای رئیسی این بود که می‌گفتند این فرد با فساد برخورد می‌کند. علت دیگر این بود که برنامه و دیدگاهایش را تحقق بخشیده و بتواند رفاه ایجاد کند.

فولادی با بیان اینکه بنده اذعان می‌کنم هنوز برخی با ایجاد شبکه های مافیایی که از گذشته داشتیم فعالیت کرده و روش ها و مفاهیم خود را عوض کرده اند، عنوان کرد: تقاضای امروز مردم برخورد با مفاسد است که با بخشنامه و ابلاغ آن حل نمی‌شود. نیروهای مومن و آنها که دغدغه نظام و ولایت و اهل بیت دارند و دلشان برای این مملکت می تپد، باید ناظر و بازرس باشند و وارد میدان شده و همراهی و کمک کنند. باید برنامه ریزی کنیم تا با مفاسد برخورد کنیم و مردم ببینند و امیدوار شوند که همین امیدواری یعنی بقا و حفظ نظام.

وی افزود: اگر امروز حکومت اسلامی، دینی، ولایی و ارزشی را می‌خواهیم باید پای میدان بیاییم و هزینه بدهیم و در همین اغتشاشات هم شاهد پای کار آمدن نیروهای انقلابی و بسیجی بودند که برای حفظ نظام خون دادند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    یکی به ابن آقا حالی کنه سرشو از زیر لحاف برفی بیرون بیاره

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱

    میشه فقط از طرف خودت حرف بزنی

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها