مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه:

دشمن وقتی دید مردم با آنها همراه نیستند، اراذل و اوباش را به کار گرفت

ثابت شود هرکسی در جنایات اخیر دست داشته به مجازات عمل خود خواهد رسید

سخنگوی قوه قضائیه گفت: اگر دشمن در عرصه کار خود به اهدافش می‌رسید دیگر نیازی به کشته‌سازی‌ها نداشت. این فعالیت‌ها نشانه عجز دشمن است دشمن وقتی دید مردم با آنها همراه نیستند، سراغ جذب اراذل و اوباش رفت تا آتش در خیابان‌ها را شعله‌ور نگاه دارد.

دشمن وقتی دید مردم با آنها همراه نیستند، اراذل و اوباش را به کار گرفت
کد خبر: 581534
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۷ ۱۰:۵۴:۰۳

 مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری خود با اشاره به این که قوه قضائیه صف مردم را از اغتشاش‌گران جدا کرده است،‌ گفت: اکنون مطالبه عمومی حتی از عده فراوانی از معترضان که در مقام اعتراض هستند و جزو آشوبگران نیستند از قوه قضائیه و دستگاه‌های مدافع امنیت این است که دستگاه قضایی بدون مسامحه با افرادی که مخل امنیت بوده‌اند و با رعایت عدالت با آنها برخورد قاطع کند. تفکیک آشوب از اعتراض باید صورت گیرد اکنون که مطالبه همه از جمله معترضان از دستگاه قضا این است که با رعایت موازین شرعی و قانونی با افراد معدودی که موجب اخلالگری بودند، برخورد قاطع و بازدارنده صورت گیرد، دستگاه قضایی هم بر همین مبنا عمل می‌کند. مردم به درستی مطالبه تأمین امنیت دارند و ما به این مطالبه پاسخ خواهیم داد. اگر ثابت شود که هر کسی در این جنایات دستی داشته، ان‌شاالله به مجازات خود می‌رسد.

به گزارش ایلنا، سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: مردم در راهپیمایی سیزده  آبان نشان دادند که باز هم از مسئولان جلوتر هستند. از طرف خانواده قوه قضائیه از بصیرت مردم در این راهپیمایی سپاسگزارم. مردم به راستی حق تامین امنیت دارند و مطمئن باشند با توجه به فرامین مقام معظم رهبری اگر ثابت شود هرکسی در این جنایات دست داشته است به مجازات عمل خود خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه جنایت تروریستی حرم مطهر احمد ابن موسی، عبرت‌های مختلفی را به همراه داشت و علاوه بر غم و اندوه موجب آگاهی عمومی و ایجاد وحدت و به تعبیر رهبر انقلاب ید واحده در مقابل دشمنان ملت شد، عنوان کرد: برای دشمنان امنیت و آنهایی که در حوزه امنیت، خصم تلقی می‌گردند، تفاوتی میان ایرانیان وجود ندارد و هدف بر هم زنندگان امنیت، تأثیرگذاری بر ذهن شهروندان است. خودداری نهادهای حقوق بشری از واکنش نسبت به این جنایت نشان داد که حمایت از مردم ادعایی بیش نیست. اینها چرا از محکومیت حوادث تروریستی مثل شاهچراغ و امثال آن، دفاع نمی‌کنند. تقسیم‌بندی تروریست‌ها به تروریست خوب و بد، ثمره‌ای جز به مخاطره انداختن زندگی مردم نداشته و ندارد.

ستایشی  با بیان اینکه نادیده گرفتن دشمن همواره در کمین مردم است، گفت: یکی از اهداف این نشست تبیین علت صبر دستگاه قضایی به مطالبه افکار عمومی و برخورد با قاطع اغتشاشگران است. سوالی از سوی مردم مطرح می‌شود مبنی بر اینکه صبر و تحمل تا کی؟ تدابیر دستگاه قضایی و حاکمیتی از ابتدای حدوث بر آن استوار بود که ابعاد اصلی آشوب طلبی برای آحاد ملت شناخته شود. مقرر شد صبر پیشه بگیریم تا مردم صف خود را از آشوبگران جدا کنند. البته این صبر موجب به شهادت رسیدن تعدادی از نیروهای حافظ امنیت شد، دشمن درصدد بود که با به راه انداختن جنگ ترکیبی جدید و با عملیات‌های روانی،  برای افزایش خشونت‌ها اقدام کند که در نهایت موفق نشد و شکست خورد.

وی ادامه داد: این متانت تا جایی پیش رفت که دشمنان به سراغ کشته‌سازی بروند. اگر دشمن در عرصه کار خود به اهدافش می‌رسید دیگر نیازی به کشته‌سازی‌ها نداشت. این فعالیت‌ها نشانه عجز دشمن است دشمن وقتی دید مردم با آنها همراه نیستند، سراغ جذب اراذل و اوباش رفت تا آتش در خیابان‌ها را شعله‌ور نگاه دارد. اکنون دیگر صف دشمن و مخلین نظم و امنیت که ارتباط آنها با سرویس‌های جاسوسی دشمن آشکار شده از مردم تفکیک شده است. دستگاه قضا برای حمایت از حقوق مردم از جمله تأمین امنیت، نهایت فعالیت خود را انجام می‌دهد و در این راستا رئیس قوه قضائیه هم دستوراتی داده است.

سخنگوی قوه قضائیه درباره جلسه امروز قوه قضائیه در خصوص بررسی حوادث اخیر گفت: در جسله شورای معاونین و بخشی از شورای اطلاع‌رسانی با حضور رئیس قوه قضائیه پیش از این نشست، جلسه‌ای داشتیم، چگونگی و تببین اطلاع‌رسانی شفاف، ضابطه‌مند و دقیق مورد بحث قرار گرفت و نتیجه این جلسه در ساعات و روزهای آتی بیان خواهد شد.

وی در خصوص تأثیر مردمی‌سازی یارانه‌ها و ارز ۴۲۰۰ تومانی بر پیشگیری از جرم و تعداد پرونده‌های تشکیل شده گفت: در مواردی که کلان بوده و در قبال دریافت ارز کالایی وارد نشده است، بیش از هزار و ۵۰ پرونده تشکیل شده است. این تعداد با اهتمام ویژه دادسرای اقتصادی منجر به صدور کیفرخواست شده است.

ستایشی افرود: ان‌شاالله به محض اینکه نتیجه تصمیمات در دادگاه اتخاذ شد، اطلاع‌رسانی خواهیم کرد. عمده نکاتی که در کیفرخواست‌های صادره مطرح شده، اتهام اخلال در نظام ارزی و قاچاق ارز بوده است. اگر اقدامات بازدارنده از ناحیه ضابطان صورت نمی‌گرفت، قطعاً در فرآیند مردمی‌سازی یارانه دچار چالش می‌شدیم و ان‌شاالله با تنظیم بازار ارز، مسائل و خصوصیات ارزنده این طرح هر چه بیشتر برای مردم آشکار خواهد شد.

وی درباره این که چه تعداد پرونده در رابطه با مطالبه خسارت در اغتشاشات اخیر تشکیل شده است، گفت: قوه قضائیه و دادگاه‌های صالح در قوه قضائیه، آمادگی کافی برای رسیدگی به مطالبات مردم را دارند. هر کسی در این اغتشاشات، متحمل خسارت شده، حق دارد مطابق قانون مطالبات خود را پیگیری کند. در رابطه با کسانی که این زیان را برای زیان‌دیدگان ایجاد کردند و مرتکب آشوب شدند باید گفت که این افراد هم در هر سطح و عنوانی که هستند، در مقابل قانون یکسان بوده و در صورت رسیدگی به اتهامات‌شان و احراز مجرمیت‌شان، نسبت به اعمالی که داشتند و خساراتی که ایجاد کردند، باید پاسخگو باشند. شکایات و طرح دعوی شروع شده و به لحاظ توجهی که دارند سرعت آن ارتقا پیدا کرده و مردم در حال مراجعه هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها