علیرضا پناهیان:

لعنت خدا بر عمامه‌سری که می‌گوید طلبه نباید دست به خشونت بزند؛ مرگ بر شما منافقان

علیرضا پناهیان گفت: ای عمامه به سری که کور بودی و ندیدی بسیجی دست به سلاح نبرد، کتک خورد، شهید شد اما خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر تو باد که می‌گویی طلبه نباید دست به خشونت بزند. مرگ بر شما منافقان باد.

لعنت خدا بر عمامه‌سری که می‌گوید طلبه نباید دست به خشونت بزند؛ مرگ بر شما منافقان
کد خبر: 580186
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۰۹:۲۹:۰۴

علیرضا پناهیان، استاد حوزه و دانشگاه شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) اظهار کرد: حادثه‌ اسف‌باری که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اتفاق افتاد مردم متعهد و مسلمان، علاقمند به اهل بیت (ع) را متاثر کرد. هر انسان منصف و خردمندی این ماجرا را بشنود نمی‌تواند متاثر نشود.

به گزارش ایرنا، رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: از آنهایی که از به قتل رساندن آیت الله شهید دستغیب ابایی نداشتند برمی‌آید که زنان و کودکان را به رگبار ببندند.

پناهیان با بیان اینکه درس‌ها وعبرت‌های فراوانی در این حادثه است، گفت: با این حادثه دشمنان ما کینه دیرینه خود را به ما نشان دادند؛ خداوند متعال در قرآن می‌فرماید که این‌ها با شما خوب نیستند؛ چرا کسی باید کینه ما را آنقدر به دل داشته باشد که زنان و کودکان ما را به رگبار ببندد.

وی با بیان اینکه دشمنان کینه ملت ایران را به دل دارند و ملت ایران باعث بیداری ملت‌ها شدند خطاب به مردم گفت: باور می‌کنید دشمن داریم؟ نفت تان را بدهید، به بردگی کشیده شوید، دانشگاهتان را با خاک یکسان کنید اما باز دشمنی آنها با شما تمام شدنی نیست؛ مجبورید مقاومت کنید، مجبورید دشمنان خود را دشمن بگیرید و به دشمن با نگاه دشمن نگاه کنید.

پناهیان با اعتقاد به اینکه دشمن‌شناسی در کشور ضعیف شده است به ۱۳ آبان اشاره کرد وگفت: بچه‌ها زندگی و بازی را با مبارزه آغاز می‌کنند؛ بچه به صورت غریزی می‌داند دشمنی دارد که باید با او مبارزه کند. نباید انگیزه ستیزه با دشمن در ذهن آنها از بین برود بلکه باید دشمنشان را پیدا کنند؛ آنها دیپلم را که گرفتند باید بغضی از دشمن در سینه داشته باشند.

وی بیان داشت: اولین پیام این گلوله باران این است که دشمنان از ملت ایران کینه به دل دارند. کینه زنانی را بر دل داشتند که با وجود فتنه چادر از سر برنداشتند. آنها حتی کینه کم‌حجابان، کودکان و نوجوانان ما را هم به دل دارند. چراکه کم‌حجابان و جوانان ما نیز در این فتنه تسلیم داعش نشدند.

پناهیان بیان کرد: آنها کینه نوجوانان دبیرستانی را به دل دارند که صدها هزاران نفرشان در همین چند شب اطراف حرم نگهبانی می‌دهند. کینه مردمی را دارند که مشکلات اقتصادی را به امید یک آینده روشن تحمل می‌کنند.

وی گفت: دشمنان با یک گلوله باران و چند خشاب فشنگ نمی‌توانند ملت ایران را از پا درآورند. اما برخی مردم ایران هنوز کینه‌توزی دشمن را باور نکردند. دشمنان انقد بغض این ملت را در سینه دارند که با وجود اینکه می‌دانند نمی‌توانند ملت را به ستوه بیاورند اما هنوز هم دندان به هم می‌سایند.

پناهیان با اعتقاد به اینکه دشمنان خدا، دشمنان احمد بن موسی(ع)، دشمنان علی بن موسی (ع) و دشمنان اهل بیت (ع) دشمنان ملت ایران هستند، گفت: دشمنان حتی اگر به ملت ایران دسترسی پیدا کنند به بندگی هم راضی نمی‌شوند. ببینید همین دواعشی که سلطه بر قسمتی از عراق پیدا کردند با این کشور چه کردند؟ هزاران دانشجو را در یک لحظه نابود کردند. مردم ایران باید باور کنند که دشمن دارند. این موضوع را خداوند با آیات خود برای ما جا می‌اندازد.

وی با بیان اینکه کسی که مومن شد دشمن پیدا می‌کند، خطاب به مردم گفت: می‌خواهید دشمن نداشته باشید ایمان نیاورید؛ نمی‌توانید هابیل باشید و قابیل شما را نکشد، نمی‌توانید یوسف شوید، برادرانتان شما را در چاه نیندازند. این درس را ببینید.

پناهیان گفت: رسانه‌های دشمن را نشونید. در میان باید دیدن و شنیدن رسانه دشمن دیدن جنایت و خوردن خباثت باشد.

وی با بیان اینکه یک‌وجه سیاسی نبودن این است که دشمن نداشته باشید، گفت: به قول رهبر معظم انقلاب خدا لعنت کند کسانی را که می‌خواهند جوانان ما سیاسی نباشند. این جنایت‌هایی که می‌شود نشان از دشمن داشتن ما و کینه داشتن دشمنان مان است.اگر در شب حادثه تروریستی شاهچراغ (ع) درب همین شبستان باز شده بود صدها هزار نفر نمازگزار به شهادت می‌رسیدند. اما ما دشمنان را نابود خواهیم کرد چراکه از این مسیر عقب نخواهیم نشست و کینه آنها را در گلویشان خفه خواهیم کرد.

پناهیان با اشاره به شعار«خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست» گفت: مردم نمی‌خواهد برای حفظ رهبرشان خون بدهند. این شعار متعلق به دوران دفاع مقدس بود که ۲۰۰ هزار شهید دادیم. در حال حاضر اقتدار ما خیلی بیشتر از اینهاست؛ ملت ایران بایستی برای رهبرشان قیام کنند که خیلی قبل‌تر بر ضرورت جهاد تبیین تأکید کردند؛ رهبر انقلاب از آینده خبر داشتند.

وی عنوان کرد: وقتی وضعیت فرهنگ جامعه به سوی پیشرفت سوق پیدا کند یاوه‌گویی‌ها فراوان خواهد شد و جهاد تبیین بر تک‌تک ما واجب می‌شود؛ دفاع مقدس و دفاع حرم واجب کفایی بود اما جهاد تبیین واجب عینی است.

پناهیان گفت: از اولین درس شهادت شهیدان شاهچراغ(ع) نمی‌توانم بگذرم اما باز هم تأکید می‌کنم که ما دشمن داریم و دشمن کینه ما را به دل دارد. دشمن کینه ملت ایران را بسیار بیشتر از گذشته به دل گرفته است. اگر زمانی امام جمعه شیراز را به شهادت رساند اکنون می‌خواهد تک تک مردم را گلوله باران کنند چرا که هنوز ملت ایران در مقابلشان مقاومت می‌کنند و مشکلات اقتصادی آنها را به ستوه نیاورده است. لذا می‌خواهند از این ملت انتقام بگیرند.

وی افزود: کاری که دشمنان با عراق و سوریه کردن جلوی چشم ماست. نباید عقب نشینی کنیم. من از ملت ایران تقاضای حرکت دارم؛ باید علیه دشمن حرکت کنیم.

پناهیان اظهار داشت: دشمنان از ایجاد ناامنی و آشوب دنبال ترساندن و خسته کردن ملت ایران هستند و امیدشان این است که با گلوله باران از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. آنها گلوله‌باران می‌کنند و می‌خواهند این را به ذهن مردم تداعی کنند که ما خودمان این کار را کردیم.

وی افزود: هر که بترسد شایعه را بیشتر قبول می‌کند و دشمنان درصدد هستند با ترس قدرت خود را بر ملت ایران تحمیل کنند و با ضربه‌هایی که می‌زنند به دنبال خسته کردن ملت هستند.

پناهیان گفت: متاسفانه چند روحانی عمامه به سر از سیاسیون ناباب این کشور مدل ابوموسی اشعری را ایجاد کردند و به جبهه حق و باطل کاری نداشتند. ای عمامه به سری که کور بودی و ندیدی بسیجی دست به سلاح نبرد، کتک خورد، شهید شد اما خشونت نکرد و برای امنیت مردم جان داد، لعنت خدا بر تو باد که می‌گویی طلبه نباید دست به خشونت بزند. مرگ بر شما منافقان باد.

وی با بیان اینکه اسلام دین رحمت است، گفت: اسلام حتی کافرانی را در کشور اسلامی زیست می‌کنند در پناه خود قرار می‌دهد و خون و ناموس آنها را محترم می‌شمارد. اگر یکی از کفار به شنیدن قرآن علاقمند بود باید به او اجازه دهید قرآن را بشنود.

پناهیان عنوان کرد: اسلام به همه ملل و انسان‌ها احترام می‌گذارد؛ همه انسان‌هایی که در پناه اسلام زندگی می کنند از حقوق شهروندی مساوی برخوردار هستند.

وی بیان کرد: کسانی که حادثه اسف‌بار شاهچراغ را رقم زدند و کسانی که پشت صحنه از این کار پشتیبانی می‌کردند و تدارک این کار را می‌دیدند، چه توجیهی برای کارشان دارند و ما چگونه می‌توانیم کار آنها را توجیه کنیم. آیا می‌شود افرادی که در یک جا تجمع کردند را به قتل برسانیم؟

پناهیان ادامه داد: ایمان اجازه ترور نمی‌دهد و حیله را مهار می‌کند؛ انسان مومن و مسلمان حیله نمی‌کند. هرچند انسان در میادین جنگ از خاک کشور و ارزش‌ها دفاع می‌کند و همه دنیا دفاع انسان در هنگام جنگ را قبول می‌کند اما چگونه می‌توانیم این حادثه عجیب را بپذیریم‌ که کسی شب هنگام پا در حرمی بگذارد که از قداست برخوردار است و منسوب به اهل بیت (ع) است و مردم بیگناه را که برای انجام فریضه الهی به این مکان آمده‌اند به رگبار ببندد و مرد، زن، بزرگ و کوچک را به قتل برساند.

وی اضافه کرد: این در حالیست که چندی پیش در کشور ما یک حادثه به وقوع پیوست و الان چهل روز است آشوب به پا شده اما در این اتفاق تلخ که ۱۳ نفر به شهادت رسیده‌اند چه واکنش است؟

رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به مرگ یک خانواده در حادثه شاهچراغ (ع) اشاره کرد و گفت: انسان‌هایی که برای هم وطنان، هم کیشان و هم دینان خود دلسوز هستید؛ کدام انسان می‌تواند بپذیرد که یک خانواده در یک لحظه سه نفر از اعضایش را از دست بدهد؟

پناهیان یادآور شد: آیا افرادی که به چنین کارهایی اقدام می کنند شستشوی مغزی شده‌اند؟ آنها انسان‌هایی را بی جان کردند. این در حالیست که در قرآن کریم آمده هر کس یک انسان بی‌گناه را به قتل برساند انگار همه انسان‌ها را به قتل رسانده است؛ قرآن اشد مجازات را برای کسی که نفس محترمه و مومنی را به قتل برساند در نظر گرفته و خداوند متعال برای او عذاب دردناکی را آماده کرده است.

وی اظهار داشت: از دستگاه‌های مربوطه، دستگاه‌های امنیتی و قوه قضاییه مجدانه می‌خواهیم از کنار این مسائل ساده نگذرند. ما باید خود را جای کسانی بگذاریم که در این حادثه عزیزان خود را از دست داده‌اند؛ جای طفلی که خانواده‌اش را از دست داد.

پناهیان با تأکید بر اینکه برای برخورد با عوامل این حادثه قاطعیت لازم است، گفت: ما در کشوری زندگی می‌کنیم که از نعمت امنیت برخوردار هستیم. نعمت امنیت نعمتی است که با هیچ چیزی برابری نمی‌کند.

وی افزود: وقتی امنیت نباشد کسب و کار، آسایش و راحتی، درس و فرهنگ نیست. نعمت امنیت نعمت بزرگی است. عده‌ای بنا دارند این نعمت را از کشوری که در خاورمیانه از امنیت خوبی برخوردار است بگیرند. ما باید تلاش کنیم نعمت امنیت حفظ شود.

پناهیان ادامه داد: آنها قصد دارند امنیت کشور را بر هم بزنند و مردم را نسبت به هم بدبین کنند؛ این حرکت‌های مذبوحانه حکایت از این امر می‌کند که آنها درصدد هستند امنیت داخل را بر هم بزنند. ما باید هوشیار باشیم و از مسئولان نظام هم خواستار این امنیت هستیم؛ انسان تا کنار نعمت است قدر نعمت را نمی‌داند اما وقتی نعمت از دست رفت تازه قدر نعمت را می‌داند.

وی گفت: اسلام دین رحمت است اما رحمت حد و حسابی دارد. ترحم بر کسی که مردم بی گناه را به رگبار گلوله می‌بندد و مرد، زن، بزرگ و کوچک و حتی اطفال را به قتل می‌رساند ظلم است. خداوند هم می‌فرماید در مقابل ظلم باید ایستاد.

پناهیان با بیان اینکه دشمن در کمین است، گفت: دشمن به دنبال فرصت است تا از فرصت استفاده کند و ضربه بزند؛ لذا مسئولان امنیتی کشور باید هشدار باشند.

رئیس اتاق فکر مقام معظم رهبری اظهار کرد: تعداد زائران حرم احمد بن موسی (ع) پس از کرونا بیشتر از قبل شد؛ این اتفاق خوب نشان دهنده ایمان مردم است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱

    معترضین با تروریست ها هیچ میانه ایی ندارند، لعنت بر تروریست و تروریست پرور

  • ز م ارسالی در
    دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

    بی انصاف ها.
    استاد تقطیع حرف و دروغ به خورد مردم دادن هستین.
    تیتر زدی چرا به طلبه می گی خشونت نکن، که بگی منظورش اینه که خشونت می کنن و باید بکنند‌؟
    ایشون گفتن اونهایی که مدعی صلح کل بودن هستن، نادیده می گیرن که بسیجی، کتک خورد ولی خشونت نکرد،
    شاهدش شهید اخیر، آرمان علی وردی که معترضان، به قصد کشت، کتکش زدن و جان داد.

  • مهدی رشیدی ارسالی در
    دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱

    سلام عرض ارادت خدمت عزیزان
    آقای علیرضا پناهیان عزیز
    خسته نباشید احسنت به شما
    مسلمان نباید یکطرف قضاوت کنه که بخصوص شما زود و یطرف به قضاوت و به قاضی رفتید
    چرا همه بسیجی ها رو خوب میبینید چرا آقای پناهیان عزیز ...من خودم به چشم دیدم دو جوان در حال رفتن به خانه خود بودن شناخت هم دارم نصبت به این دو جوان عزیز بسیجی ها بی دلیل باموتور سر رسیدن سه نفری طوری این دو نفر رو گوشه دیوار بردن دونفر از بسیجی ها دست کشیدن از زدن ولی همان یک نفر با یه دست باتوم و بادست دیگر شوکر به جان این دو جوان افتاده بود میزد رفتم جلو ولی خیلی بد رفتار کرد به هر حال از دستشون گرفتیم ولی این نیست بی گناهان رو مورد عنایت قرار دهید یعنی هر کسی که بخواهد دلسوزی کند میشود منافق آقای پناهیان شما اول باید بسیجی ها رو خوب آموزش بدهید که با مردم چطور رفتار کنند نه که مردم از اسم بسیجی که میاد با نفرت یاد کنند چرا گاز اشک اور رو به داخل حانه های مردم شلیک میکنند چرا شیشه های ماشین درب و پنجره خانه های مردم رو تخریب میکنند و خیلی از حرفها

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها