کد خبر: 577705
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۱۰:۲۶:۲۲
| |

روزنامه اطلاعات:

خبرنگاران باید بتوانند بدون محدودیت از تجمعات قانونی و غیرقانونی خبر تهیه کنند

اطلاعات نوشت: خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی باید بتوانند بدون هیچ محدودیتی از تجمعات؛ چه قانونی و چه غیر قانونی خبر و گزارش تهیه کنند، ولی وقتی امکان آن میسر نمی‌شود، بالطبع همه مسائل وارونه جلوه داده می‌شود.

خبرنگاران باید بتوانند بدون محدودیت از تجمعات قانونی و غیرقانونی خبر تهیه کنند
کد خبر: 577705
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۱ ۱۰:۲۶:۲۲

روزنامه اطلاعات در یادداشت امروز خود درباره وظایف و حقوق خبرنگاران نوشت. نویسنده تاکید کرد که حاکمیت باید حق آگاهی مردم از رویدادها از طریق خبرنگاران را تسهیل کند.

به گزارش اطلاعات، طبق قانون اساسی حق اعتراض در کشورمان پذیرفته شده، اما شرایط و ضوابطی برای آن تعریف شده است که باید مورد توجه و احترام آحاد مردم اعم از معترضان و منتقدان قرار گیرد. تمامی این تعاریف و چارچوب‌های قانونی وقتی معنی پیدا می‌کند که خبرنگاران به عنوان نمایندگان افکار عمومی بتوانند بدون هیچ محدودیتی از تجمعات؛ چه قانونی و چه غیر قانونی خبر و گزارش تهیه کنند، ولی وقتی امکان آن میسر نمی‌شود، بالطبع همه مسائل وارونه جلوه داده می‌شود.

اعتراض و برگزاری تجمعات امروزه به یک اقدام عادی در تمامی کشورها بدل شده است و مردم در بیشتر کشورها با انجام آن، به مخالفت با عملکرد و برنامه های حاکمیت درباره موضوعی خاص می‌پردازند،اما به راستی چرا در ایران حقایق به درستی بازتاب داده نمی شود و در همه اعتراضات، پای بیگانگان ،منافقان و تجریه طلبان به میان می‌آید؟

ناگفته پیداست که عدم امکان تهیه اخبار از تجمعات توسط خبرنگاران، فرصت سوءاستفاده و جولان دلالان خبری با مقاصد مختلف را در رسانه‌های مغایر با منافع مردم مهیا می‌کند که نتیجه آن، اقبال جامعه به اینگونه رسانه‌ها و هدایت افکارعمومی توسط آنهاست. 

حاکمیت موظف است ضمن احترام به خبرنگاران و با درنظر گرفتن حقوق افراد جامعه، به حق آگاهی مردم از رویدادها احترام بگذارد و روند آن را تسهیل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها