فاجعه در راه است/ روسیه: در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم

زرادخانه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه میان نیروهای هوافضا، نیروی دریایی و نیروهای زمینی تقسیم شده است و بر اساس گزارش هسته‌ای سال ۲۰۲۲ بولتن اتمیک ساینتیست، روسیه تا مارس ۲۰۲۲ دارای ۱۹۱۲ سلاح هسته‌ای غیراستراتژیک و دفاعی است.

فاجعه در راه است/ روسیه: در اوکراین از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کنیم
کد خبر: 575265
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۱ ۱۸:۰۰:۰۰

دیمیتری مدودف معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: تمام سلاح‌های موجود در زرادخانه روسیه، از جمله سلاح‌های هسته‌ای راهبردی می‌تواند در دفاع از سرزمین های الحاقی به روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش خبرانلاین، به نقل از روزنامه لوفیگارو، روز پنجشنبه استفاده از این سلاح‌ها را در راستای دفاع از سرزمین‌های الحاق شده به روسیه از اوکراین اعلام داشت.

وی ادامه داد: همه‌پرسی برنامه‌ریزی شده توسط مقام‌های روسیه و جدایی‌طلب در مورد بخش وسیعی از خاک اوکراین برگزار خواهد شد و "هیچ بازگشتی وجود ندارد".

مدودف گفت: تشکیلات غربی و به طور کلی همه شهروندان کشورهای ناتو باید درک کنند که روسیه راه خود را انتخاب کرده است.

معاون رئیس شورای امنیت روسیه اواسط ماه جاری نیز در تلگرام خود اعلام کرد بود که "زرادخانه هسته‌ای، بهترین تضمین برای محافظت از روسیه است".

زرادخانه تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی روسیه میان نیروهای هوافضا، نیروی دریایی و نیروهای زمینی تقسیم شده است و بر اساس گزارش هسته‌ای سال ۲۰۲۲ بولتن اتمیک ساینتیست، روسیه تا مارس ۲۰۲۲ دارای ۱۹۱۲ سلاح هسته‌ای غیراستراتژیک و دفاعی (شامل کلاهک‌های مورد استفاده در هوا، موشک و دفاع ساحلی) بود که طبق این گزارش، همه آنها در مرکز مشخصی نگهداری می‌شوند.

نیروی دریایی روسیه با بیش از ۹۰۰ کلاهک اژدر و موشک کروز بیشترین سهم از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را در اختیار دارد. در حالی که نیروی هوا فضای روسیه با حدود ۵۰۰ سلاح پرتاب هوایی اختصاص داده شده به آن، که برای شلیک قابل حمل است، در جایگاه دوم قرار دارد.

هواپیماهای بمب‌افکن و تهاجمی روسیه مانند Tu-۲۲M۳، Su-۲۴، Su-۳۴ و همچنین رهگیر Su-۳۱K نیز قادر به حمل کلاهک‌های هسته‌ای هستند.

در مجموع تخمین زده می‌شود که نیروی زمینی روسیه حدود ۹۰ سلاح هسته‌ای تاکتیکی دارد که با موشک‌های پرتاب شده از سامانه‌هایی مانند موشک بالستیک اسکندر و پرتابگرهای موشک کروز ۹M۷۲۹ قابل استفاده هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    بهترین راه برای عقب راندن ناتو سلاح هسته ای است تا بفهمند یک کیلو ماست چقدر کره می دهد

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    غلط کرده بلوف زده ، مگر غربی ها دست روی دست میگذارند که پوتین به راحتی از بمب اتمی استفاده کنه

  • س ه ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    بیچاره ملت اکراین، هيچکس استفاده روسیه از سلاح هسته‌ای را نمیپذیره ولی شکی نیست اگر آمریکا وتک تک کشورهای اروپایی هم بتنهایی موزد تهدید سازمان قدرتمندی چون ناتو قرار می‌گرفتند از سلاح هسته‌ای استفاده میکردن

  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱ مهر ۱۴۰۱

    رنده باد پوتین
    و زنده باد هرکه علیه غرب و منافعش اقدام کند....

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها