کد خبر: 545304
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۷:۳۹:۵۸
| |

جان کربی سخنگوی پنتاگون:

نشانه‌ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده ایم

یک سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، پنتاگون نشانه‌ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده است.

نشانه‌ای از تصمیم روسیه برای استفاده از سلاح هسته‌ای ندیده ایم
کد خبر: 545304
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۲ ۰۷:۳۹:۵۸

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: ما هیچ فعالیتی از سوی روسیه که ارزیابی ما یا موضع بازدارندگی راهبردی ما را تغییر دهد، ندیده‌ایم. 

به گزارش ایرنا از اسپوتنیک، وی افزود: درحال حاضر هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که روس‌ها درحال آماده‌سازی خود برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای هستند.

به گزارش ایرنا، پیش از این یک دیپلمات ارشد روسیه ضمن هشدار به ناتو اعلام کرد که سازمان پیمان آتلانتیک شمالی با یک قدرت هسته‌ای (روسیه) سر و کار دارد و نباید مسکو را تهدید کند و باید همه احتمالات را در نظر بگیرد. 

هفته گذشته سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه تنها در صورتی از سلاح هسته‌ای استفاده می‌کند که موجودیت آن تهدید شود. 

دیمیتری پسکوف در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان گفت: ما مفهومی از امنیت داخلی داریم و عمومی است، شما می‌توانید تمام دلایل استفاده از سلاح‌های هسته‌ای را بخوانید.

اظهارات پسکوف در بحبوحه نگرانی غرب مبنی بر اینکه درگیری میان اوکراین و روسیه ممکن است به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، مطرح شده است. این دغدغه زمانی ایجاد شد که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ماه گذشته دستور داد تا نیروهای هسته‌ای در حالت آماده باش کامل قرار گیرند. 

پیش از این نیز پنتاگون در ارزیابی جدید خود که به کنگره ارائه شد، اعلام کرد پوتین ممکن است در صورت ادامه‌دار شدن مقاومت اوکراین و کاهش توان نظامی متعارف روسیه، غرب را به استفاده از سلاح اتمی تهدید کند. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها