کد خبر: 574484
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۸:۲۸:۱۳
| |

شیرین هانتر، استاد دانشگاه جورج تاون واشینگتن:

ایران نباید روی زمستان سرد اروپا حساب کند

تحرکات تل‌آویو مقصر اصلی عدم احیای برجام است

استاد دانشگاه جورج تاون واشینگتن گفت: ایران نباید روی زمستان سرد اروپا حساب کند چراکه متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای صادرات گاز ایران به اروپا وجود ندارد. مشکل اصلی اروپا نیز در حال حاضر گاز است و نیازی به نفت ندارند.

ایران نباید روی زمستان سرد اروپا حساب کند
کد خبر: 574484
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۷ ۰۸:۲۸:۱۳

شیرین هانتر ، استاد دانشگاه جورج تاون واشنگتن در ارزیابی وضعیت کنونی روند احیای برجام و در پاسخ به این سوال که در رفت و برگشت پاسخ‌ها به ابتکار اروپا برای احیای برجام، مقامات غربی پاسخ تهران را ناامید کننده، غیرسازنده و غیرمنطقی ارزیابی کردند و به نظر می‌رسد تأکید تهران بر بسته شدن پرونده پادمانی یکی از مجوزهایی است که غرب از آن استقبال نکرده، ارزیابی شما از فضای به وجود آمده چیست و بسته شدن پرونده پادمانی به چه علت تا این میزان برای تهران از اهمیت برخوردار است، گفت: مسائل پادمانی از این جهت برای ایران مهم است که بدون بسته شدن پرونده آن، این مساله می‌تواند به عنوان اهرم فشار علیه ایران به کار گرفته شود. از سوی دیگر کشورهای غربی نیز اطمینان ندارند که در گذشته ایران در فکر ساخت سلاح نبوده است. بنابراین آن‌ها می‌خواهند پاسخ‌های قانع‌کننده‌تری از تهران در خصوص این موضوعات دریافت کنند.    

به گزارش ایلنا بخش هایی از گفت و گوی هانتر را در ادامه می خوانید:

*به نظر من مساله انتخابات کنگره نوعی بهانه است چرا که پس از انتخابات نیز می‌گویند پس از انتخابات ریاست جمهوری؛ مساله اصلی روابط متشنج ایران با آمریکا و تحریکات اسرائیل است. معتقدم تحریکات اسرائیل در عدم احیای برجام مقصر اصلی وضع موجود است. همانطور که می‌دانید مساله پرونده پادمانی نیز براساس این اتهامات ایجاد شده است. 

*ایران نباید روی زمستان سرد اروپا حساب کند چراکه متاسفانه زیرساخت‌های لازم برای صادرات گاز ایران به اروپا وجود ندارد. مشکل اصلی اروپا نیز در حال حاضر گاز است و نیازی به نفت ندارند. 

*روسیه صددرصد مخالف احیای برجام است. مسکو نمی‌خواهد که روابط ایران با غرب بهبود یابد و وضع اقتصادی ایران بهتر شود چرا که این تحولات وابستگی ایران به روسیه را کاهش خواهد داد.  

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۱

    اگرواقع نگرباشیم حرفها منطقی وحساب شده است

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها