کد خبر: 573292
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۶:۰۵:۰۰
| |

مدیرمسئول کیهان: بحرین برای ماست

در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، همراهی بحرین با سایر کشورهای عضو حساب جداگانه‌ای دارد، زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده است که در جریان یک زد و بند غیرقانونی میان شاه معدوم و دولت‌های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است.

مدیرمسئول کیهان: بحرین برای ماست
کد خبر: 573292
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۹ ۰۶:۰۵:۰۰

حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه کیهان در سرمقاله امروز این روزنامه نوشت: در حقوق بین الملل و قوانین مربوط به مرزها و سرزمین‌ها، حاکمیت یک کشور بر یک منطقه از چند راه به اثبات می‌رسد. از جمله «مالکیت تاریخی»، حاکمیت مؤثر- یعنی افراشته بودن پرچم، نصب حکام، حضور نیروی نظامی و…- که تمامی این ملاک‌ها و معیارهای حقوقی از حاکمیت قطعی ایران بر جزایر سه گانه حکایت دارند.

در میان کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، همراهی بحرین با سایر کشورهای عضو حساب جداگانه‌ای دارد، زیرا بحرین بخشی از خاک ایران بوده است که در جریان یک زد و بند غیرقانونی میان شاه معدوم و دولت‌های آمریکا و انگلیس از ایران جدا شده است و امروزه اصلی‌ترین خواسته مردم بحرین بازگشت این استان جدا شده از ایران به سرزمین اصلی و مادری آن، یعنی ایران اسلامی است و بدیهی است که این حق مسلم ایران و مردم استان جدا شده آن نباید و نمی‌تواند نادیده گرفته شود.

و اکنون با توجه به اسناد یاد شده که از حاکمیت قطعی و بلامنازع ایران بر جزایر سه گانه حکایت می‌کند، باید به این پرسش بازگشت که انگیزه اصلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس از طرح ادعای واهی حاکمیت امارات بر جزایر سه گانه چیست؟ و آیا این ادعا می‌تواند غیر از وحشت آنان از زلزله‌ای که انقلاب اسلامی بر حکومت‌های قرون وسطایی و غیرقانونی آنها انداخته است علت دیگری داشته باشد؟

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    راست میگه! از صدقه سری حاکمیت و مسئولین باکفایت، چهارگوشهٔ کشور حاضر نیستند با ایران باشند آن وقت شریعتندار سند بحرین را هم به آن اضافه می کند!

    • 12 ارسالی در
      شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

      وطن فروش ،،،، صدای تو از صدای انگلیس میاد با تمام انتقادهایی که به نظام وارده تنها نظامی که یک ذره خاکش رو نداد همین نظامه....از بس که در گوش ما از طریق رسانه های دجالی خوندن که ایران هراسیو ایران زدایی کردند که افرادی چون تویی حاضره چنین حرف انگلیسی و خائنانه ای بزنه تف به شرف غیر ایرانیت بشه .... کجایی آرش کماندار و کجایی سردار سلیمانی نبودی تا بشنوی ایران فروشان اجنبی را

  • ناشناس ارسالی در
    شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱

    همش واس ماس

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها