کد خبر: 562406
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

چرا اسرائیل از حضور ایران در دریای سرخ وحشت دارد؟

با انتشار تصاویر حضور کشتی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ آن هم از سوی بالاترین مقام نظامی رژیم اسرائیل وحشت اسرائیل از تسلط ایران بر این آبراه فوق راهبردی جهان چندبرابر شد.

چرا اسرائیل از حضور ایران در دریای سرخ وحشت دارد؟
کد خبر: 562406
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۲ ۰۹:۰۰:۰۰

سید عماد حسینی- با انتشار تصاویر حضور کشتی‌های نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای سرخ آن هم از سوی بالاترین مقام نظامی رژیم اسرائیل وحشت اسرائیل از تسلط ایران بر این آبراه فوق راهبردی جهان چند برابر شد.

رسانه‌های عربی به نقل از گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل خبر دادند، این حضور در حالی به شکل بی‌سابقه‌ای افزایش پیدا کرده است که اسرائیل هم در نقطه مقابل بر تلاش خود برای گسترش روابط با کشورهای عربی افزوده است.

به اعتقاد کارشناسان، انتشار تصاویر ماهواره‌ای از سوی بنی گانتس وزیر جنگ اسرائیل بیانگر میزان و سطح نگرانی است؛ تل‌آویو از حضور همزمان چهار فروند کشتی جنگی نیروی دریایی ایران در دریای سرخ واهمه دارد، دریایی که می‌تواند به طرز چشمگیری ترابری دریایی اسرائیل را هم مختل کند.

گرچه رسانه اسرائیلی ادعا می‌کند دلیل حساسیت تل‌آویو نسبت به این حضور، عبور بیش از ۲۵ درصد از کالاهای ترابری‌شده جهان از طریق این دریا و کانال سوئز است و حضور ایران می‌تواند بر این روند تاثیر منفی بگذارد، اما نگاهی عمیق‌تر به این امر نشان می‌دهد حضور نیروی دریایی ایران دقیقاً می‌تواند پاشنه آشیل اسرائیل را هدف قرار دهد.

بندر ایلات یکی از راهبردی‌‌ترین بنادر اسرائیل است که به گفته کارشناسان، حضور نظامی ایران در دریای سرخ می‌تواند تاثیر زیادی بر عملکرد آن بگذارد.

همچنین حضور قدرتمندانه دریایی ایران در این منطقه و به تبع آن عبور به سمت دریای مدیترانه می‌تواند امنیت دریایی بسیار بالایی برای کشتی‌ها و نفتکش‌های ایرانی فراهم سازد و آنها را تا حدود بسیار زیادی از گزند حملات تروریستی اسرائیل به ویژه در خط دریایی ایران به سوریه حفظ کند و به نحوی نقشه‌های اسرائیل مبنی بر متوقف کردن انتقال نفت ایران به سوریه را نقش بر آب کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها