سخنگوی سپاه:

مقابله با عملیات روانی دشمن برای تولید و تزریق ناامیدی انتظاری ملی است

سخنگوی سپاه گفت: دشمن در سال های گذشته سرمایه های انسانی مهمی را نظیر صدام از دست داد در حالی که انقلاب تازه در حال شکل‌گیری بود و از طریق او به ایران اسلامی حمله کردند ولی آن تهاجم در ره آوردی معکوس به سکوی پرتابی برای کشور عزیز ما تبدیل شد.

مقابله با عملیات روانی دشمن برای تولید و تزریق ناامیدی انتظاری ملی است
کد خبر: 568601
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۳ ۱۹:۲۲:۲۹

سردار رمضان شریف با اشاره به ناکامی های دشمن در عرصه های نظامی و امنیتی و تلاش آنها برای شکل دهی به افکار عمومی در بستر اهداف عملیات روانی خود گفت: هوشمندی اصحاب رسانه برابر راهبرد عملیات روانی و رسانه‌ای دشمن در سیاه نمایی از وضعیت کشور و نا امید کردن مردم نسبت به آینده ، انتظاری ملی و متناسب با رسالت حرفه ای آنان است .

به گزارش سپاه نیوز ؛ سردار سرتیپ دوم  پاسدار رمضان شریف سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه ،در آیین تجلیل از رسانه های خوزستان در مجتمع فجر سپاه ولیعصر (عج) خوزستان ، اظهار داشت: دشمن در بسیاری از عرصه‌های نظامی، امنیتی، ایجاد ناآرامی اجتماعی و بخصوص حوزه معیشتی و تحریم ها با تمام ابزار و توانایی خود ورود کرده است و در این وضعیت  تنها حوزه ای که دشمن به آن امید بسته، هجمه رسانه‌ای و شکل‌دهی به افکار عمومی است.

وی افزود: اگرچه دشمن در سال های گذشته از تهدیدهای نظامی، اقتصادی و امنیتی دست بردار نبوده ولی در طول این سال ها هجمه در عرصه‌های مختلف به آن ها فهمانده است که نمی توانند به آسانی مقابل  نظام اسلامی ایستادگی کنند.

سخنگوی سپاه گفت: دشمن در سال های گذشته سرمایه های انسانی مهمی را نظیر صدام از دست داد در حالی که انقلاب تازه در حال شکل‌گیری بود و از  طریق او به ایران اسلامی حمله کردند ولی آن تهاجم در ره آوردی معکوس به سکوی پرتابی برای کشور عزیز ما تبدیل شد.

وی تصریح کرد: دشمن نسبت به عملیات روانی و  فضاسازی رسانه ای هنوز امیدوار است و بیش از سایر حوزه ها به این موضوع  دلبسته است و به دنبال جبران نقایص خود در حوزه های دیگر با استفاده از این این راهبرد است.

سردار شریف گفت: ما نیز به دلیل گسست نسلی، می توانیم در معرض این هجمه‌های دشمن باشیم چرا که جمعیت ایران بسیار بیشتر شده و نسبت به زمان پیروزی انقلاب ۵۰ میلیون نفر به آن اضافه شده است و  نسل های جدید واقعه‌های گذشته را نظیر دوران تکوین و پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی  و دوران هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده اند  و به دلیل همین نا آشنایی و عدم برقراری ارتباط لازم ، مورد هجمه دشمن هستند.

وی ادامه داد: در سال های اخیر سه موضوع هدف اصلی دشمنان ایران اسلامی بوده است؛ یکی از آن ها تلاش برای کمرنگ جلوه دادن دستاوردها و پیشرفت های انقلاب نظام اسلامی و و در مقابل روایت سازی کاذب و برجسته کردن اقدامات رژیم منحوس پهلوی است که این موضوع به صورت مستمر در برنامه تولیدات دشمن است.

سخنگوی سپاه تاکید کرد:دشمن با قلب حقایق و واقعیات و با دستاویز قرار دادن برخی رخدادها در کشور درصدد است القای کند که شرایط جاری ایران بسیار بحرانی بوده و هر لحظه ممکن است کشور با فروپاشی مواجه شود.

وی با برشماری برخی دستاویز های دشمن برای تضعیف روحیه مردم و هجمه به کارآمدی نظام افزود: در حادثه متروپل آبادان تولیدات خبری دشمن تمام نظام مهندسی ایران را زیر سوال برد و ما نیز متاسفانه آنگونه که باید مقابل آن ها ایستادگی و روشنگری نکردیم و اخبار ضعیفی نسبت به آن ها منتشر کردیم؛ چه شد که رسانه های غربی همزمان با شبکه خبر ما متروپل را نشان می‌دادند و طی ۴۰ روز ۸۰ میلیون شهروند را درگیر اخبار خود کردند و پس از آن نیز یک موج اعتراضی به راه انداختند.

سردار شریف بیان کرد: چرا دشمن ایران اسلامی را بحرانی ترسیم می کند؟ در حالی که بیش از ۸۰ میلیون جمعیت کشور اکنون با برخورداری از نعمت امنیت پایدار و مثال زدنی با آرامش زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه شاخص های توسعه  دوران کنونی قابل مقایسه با  دوران‌های قبل نیست، ادامه داد: اکنون ۹۸ درصد مردم از نعمت برق و ۹۶ درصد نیز از نعمت گاز برخوردارند؛ چرا داشته های خود را کوچک کنیم و دشمن نداشته های خود را به صحنه افکار عمومی بکشاند و آن را القا کند؟

سخنگوی سپاه گفت: علاوه بر این در زمینه حوزه های علم و فناوری ، بهداشت و درمان، بخش های نظامی و صنعت دفاعی، پیشرفت قابل توجه و افتخارآمیزی داشته ایم که حتی دشمن به آن اذعان داشته است.

وی با اشاره به ضعف و استیصال دشمن برابر اقتدار و پیشرفت های ملت ایران گفت: دشمن در عرصه میدان، حریف سردار حاج قاسم سلیمانی نشد و ناجوانمردانه ایشان را به شهادت رساند ، در حالی که این نوع اقدام نه تنها نشانه قدرت نیست بلکه نا‌شی از ضعف دشمن است.

 سردار شریف با تاکید بر اینکه دشمن همواره در صحنه های واقعی در مقابل انقلاب و اراده ملت ایران شکست خورده است، یادآور شد: رژیم بعث و صدام، منافقین کوردل و داعش ، کومله ، دموکرات و سایر گروه هک های تروریستی اکنون کجا هستند ؟ همگی به برکت هوشمندی مردم و اقتدار نظام اسلامی نابود شدند ، هر چند ممکن است در مواقعی با شیطنت های کور، ضعیف و بی خاصیت بخواهند ابراز وجود ناکامی هم داشته  باشند . 

سردار شریف با اشاره به اینکه اکنون کشور عزیز ما در جزیره ثبات قرار دارد، تاکید کرد: حضور پوتین و بشار اسد روسای جمهوری روسیه و سوریه در ایران و دیدار آنان با رهبر معظم انقلاب و مقامات سیاسی کشور نشان از قدرت منطقه ای ایران است در حالی که رژیم صهیونیستی این نازدانه آمریکا رو به نابودی است و جمهوری اسلامی در اوج قدرت و عزت پایداری است.

وی بیان کرد: اگرچه در این سال ها تحت آماج توطئه ها و تحریم های دشمن قرار داشته  و  خسارت ها و رنج هایی دیده‌ایم، اما این فشارها و تهدیدها به فرصتی برای قدرت سازی برای کشور تبدیل شده و پایه های نظام هر روز  مستحکم‌تر شده است.

سخنگوی سپاه افزود: دشمن روزی با ناوهای غول پیکر خود در خلیج فارس عرض اندام می کردد و همه عالم را می ترساند اما اکنون ایران در برابر دشمنان بازدارندگی تولید کرده است  واین ناوهای غول پیکر مقابل قایق های تندرو سپاه به زانو درآمد و اراده آنها را تمکین می کنند، آری  این‌ها واقعیت های قدرت میدانی ما است که متاسفانه آنگونه که انتظار است توسط رسانه ها و دیگر متولیان در معرض افکار عمومی قرار نگرفته است.

وی تصریح کرد: مردم و رسانه ها چرا داشته های خود را سر دست نمی گیرند؛ یا بلد نیستیم و یا تحت تاثیر عملیات روانی دشمن سکوت کرده ایم. پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان یکی از نمادهای افتخار و پیشرفت کشور و مظهر توانمندی‌های بومی و اراده جوانان ایران اسلامی، امروز  نه تنها ما را از واردات بنزین بی نیاز کرده بلکه در اوج تحریم های ظالمانه و بر خلاف اراده و نقشه های دشمن به یک صادرکننده بنزین هم تبدیل شده ایم. حال  در فضا و محیط  رسانه ای چقدر به این اتفاق بزرگ پرداخته شده است؟

سردار شریف گفت: یکی دیگر از مسایل مهم و حساس در دایره تمرکز رسانه های دشمن مسائل و مشکلات و در مواردی مشکل نمایی ها در آستان  خوزستان است.  در حالی که  بی انصافی است  به خدمات نظام اسلامی به خوزستان نپردازیم؛ پروژه آبرسانی غدیر که بزرگترین پروژه در طول تاریخ کشور است و یا اصلاح شبکه فاضلاب اهواز نیز از دیگر  پروژه های بزرگی است که در معرض دید و قضاوت مردم است، اما آنگونه که شایسته و لازم است کار رسانه‌ای لازم پیرامون آن صورت نگرفته است  این در حالی است که  متاسفانه به محض وقوع سیل، توجه همه رسانه‌ها به آن معطوف اما به ویژه  اخبار منفی پیرامون حادثه تولید  پمپاژ و برجسته می شود.

وی بیان کرد: اکنون بخش از تولیدات رسانه های غربی پیرامون ایران ، ویژه استان خوزستان است؛ خط عملیات روانی رسانه ای دشمن برای خوزستان خط ویژه ای است و آن ها تلاش می کنند، بزرگترین خدمات نظام در این استان شهیدپرور را نادیده بگیرند.

سردار شریف  با تاکید بر اینکه انتظار جمهوری اسلامی از رسانه های  خوزستان برای انعکاس خدمات نظام در این استان به مراتب بیشتر از سایر استان‌ها است، گفت:متاسفانه گاهی شاهد همنوایی صدای برخی از رسانه‌های داخلی با دشمن هستیم، که این موضوع غیر منصفانه و در مواردی شرم آور و  نگران کننده  است. چرا برخی رسانه ها بایستی به گونه ای عمل کنند که گویی نظام اسلامی پس از جنگ تحمیلی، خوزستان را رها کرده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه تاکید کرد: خوزستان برای همه مردم کشور عزیزمان مقدس است، در این خطه یا فرزندانشان به شهادت رسیده‌اند یا خود به عنوان رزمنده مجروح شده و یا در این خاک اسیر و در بند دشمن بعثی بوده اند.

وی در پایان با اشاره به لزوم هوشمندی رسانه ها در قبال ترفندهای دشمن و تلاش آنان برای صیانت از منافع و مصالح کشور  و حفظ وحدت و یکپارچگی ملی تصریح کرد : ظرفیت رسانه ها نباید صرفاً هزینه دعوای سیاسی شود و به رغم وجود برخی مشکلات و معضلات آنها نباید به گونه ای عمل کنند که اسباب خرسندی و شادی دشمنان انقلاب و بدخواهان ملت ایران شوند .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها