در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 11 دی 1400

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 11 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 529893
|
۱۴۰۰/۱۰/۱۱ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، شنبه 11 دی‌ماه، را مرور کرده‌ایم.

امروز سلیمانی در منطقه نماد استقامت و پیروزی است

رهبر انقلاب صبح شنبه در دیدار خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند: امروز سلیمانی در منطقه ما نماد امید، اعتماد به نفس، رشادت و رمز استقامت و پیروزی است و همچنان‌که برخی به درستی گفته‌اند، «شهید» سلیمانی برای دشمنانش خطرناک‌تر از «سردار» سلیمانی است. ایشان برخورد حذفی مستکبران با شهید سلیمانی در فضای مجازی را نشانه ترس آنها حتی از اسم شهید و واهمه‌شان از رواج و تکثیر آن الگوی گران‌سنگ دانستند و گفتند: در دنیای امروز، فضای مجازی زیر کلید مستکبران است و این واقعیت باید مسئولین فضای مجازی کشور را نیز هوشیار کند تا به نحوی عمل کنند که دشمن نتواند به هر شکل و هر جا که اراده کرد، در فضای مجازی برخورد کند.

سخنگوی سپاه: صهیونیست‌ها پیام رزمایش ما را گرفتند

سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه پاسداران، با اشاره به برگزاری رزمایش پیامبر اعظم 17 گفت: این رزمایش تاثیر منفی روی مذاکرات نداشت و رئیس‌جمهور و وزارت خارجه هم از این موضوع حمایت کردند. رزمایش‌ها انجام می‌شود تا از جنگ جلوگیری شود.

برای واکسیناسیون همه افراد به ویژه مهاجرین اقدام شود

سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور، در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای قطع زنجیره بیماری و جلوگیری از شیوع کرونا ضرورت دارد برای واکسیناسیون همه افراد به ویژه مهاجرین اقدام شود. رئیسی تاکید کرده: لازم است استان‌های مرزی تردد افراد از مرزهای زمینی، هوایی و دریایی را با دقت و جدیت کنترل کنند و از همه این افراد تست کرونا گرفته شود و به برگه‌های تست که بعضا جعلی هستند، اکتفا نکنند.

زمان بازی سوپرجام مشخص شد

بازی سوپرجام فوتبال ایران، دوشنبه ۱۸ بهمن ساعت ۱۶، بین دو تیم پرسپولیس و فولاد برگزار می‌شود. هنوز محل برگزاری بازی مشخص نیست.

تصویب حذف افزایش سن بازنشستگی در کمیسیون اجتماعی

ولی اسماعیلی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، از حذف افزایش سن بازنشستگی در بودجه سال ۱۴۰۱ با پیشنهاد این کمیسیون خبر داد. او گفته: «افزایش 2 سال سن بازنشستگی را به طور کل حذف کردیم و پیشنهاد دادیم با توجه به اینکه از ماهیت احکام دائمی برخوردار است در برنامه هفتم توسعه لحاظ شود.» پیشنهاد کمیسیون اجتماعی مجلس درباره حذف افزایش سن بازنشستگی در کمیسیون تلفیق بررسی و در صورت تصویب به صحن علنی ارائه می‌شود.

۴۵ خبرنگار در سال ۲۰۲۱ در جهان کشته شدند

«فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران» اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ در مجموع ۴۵ خبرنگار در سراسر جهان کشته شده‌اند. این تلفات شامل کشته شدن ۹ خبرنگار در افغانستان بوده و این بالاترین آمار تلفات ثبت شده برای خبرنگاران در یک کشور است. پس از افغانستان نیز هشت تن در مکزیک، چهار تن در هند و سه تن در پاکستان جان خود را از دست دادند.

 

دیدگاه تان را بنویسید