دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با همتای عمانی:

دوستی و برادری میان ایران و عمان ضامن امنیت منطقه است

فرمانده نیروی دریایی ارتش در دیدار با همتای عمانی خود اظهار داشت: تا زمانی که ارتباط متقابل، دوستی و روابط برادرانه بین دو کشور و نیروی دریایی برقرار باشد کسی نمی‌تواند خللی در امنیت منطقه و دو کشور بوجود بیاورد.

 دوستی و برادری میان ایران و عمان ضامن امنیت منطقه است
کد خبر: 564451
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۹ ۱۳:۵۰:۳۵

دریادار سیف ناصر الرحبی با حضور در ستاد نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره امور مشترک دریایی و انجام تمرین های مشترک دریایی و گسترش همکاری های دو جانبه به گفت‌وگو پرداختند. 

به گزارش فارس، دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در این دیدار ضمن خوش آمد به همتای عمانی خود و تاکید مقام معظم رهبری بر افزایش تعامل با کشورهای دوست و همسایه گفت: نیروی دریایی عمان کشور و نیروی دریایی عمان برادر و دوست خوب ما بوده و هست. همچنین در این دوازده سال که نیروی دریایی ارتش نسبت به اسکورت کشتی های تجاری در اقیانوس هند و دریای سرخ اقدام کرده بهترین و بیشترین همکاری را با ما داشته است. 

فرمانده نیروی دریایی ارتش تاکید کرد: تا زمانی که ارتباط متقابل، دوستی و روابط برادرانه بین دو کشور و نیروی دریایی برقرار باشد کسی نمی‌تواند خللی در امنیت منطقه و دو کشور بوجود بیاورد. 

فرمانده نیروی دریایی عمان: برای تامین امنیت منطقه و مردم عمان و ایران تلاش می‌کنیم

امیر دریادار سیف بن ناصر الرحبی فرمانده نیروی دریایی عمان ضمن تشکر ار دعوت دولت و نیروی دریایی ایران برای سفر و بازید به ایران اسلامی گفت: ما احترام ویژه ای به مردم ایران داریم و روابط بین نیروی دریایی عمان و ایران روابط تاریخی و عمیق رو به توسعه است. 

فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان با اشاره به توان دفاعی و قدرت نظامی ایران گفت: ما در نیروی دریایی عمان تابع قوانین بین المللی هستیم و به آن اشراف کامل داریم و در راستای تامین امنیت منطقه و مردم عمان و ایران تلاش می‌کنیم.

وی ادامه داد: امنیت منطقه باید توسط دولت های منطقه برقرار شود و حضور نیروهای فرا سرزمینی توجیهی ندارد هرچند قوانین بین المللی اجازه تردد این کشورها را در آب های بین المللی داده ولی امنیت منطقه توسط نیروهای منطقه تامین می‌شود. 

امیر دریادار سیف بن ناصر الرحبی خاطرنشان کرد: قدرت و توان دفاعی همسایه بزرگی همچون ایران باعث دلگرمی ما خواهد بود. بنادر عمان به روی کشتی ها و مردم ایران باز است و آمادگی داریم در تمام سطوح برابر دستورات مقامات عالی کشورمان این همکاری ها را داشته و آن را گسترش دهیم. 

در ادامه این مراسم توضیحاتی توسط معاون عملیات نیروی دریایی ارتش در خصوص توان دفاعی و تجهیزات ساخته شده توسط مهندسان و شرکت های دانش پایه جمهوری اسلامی ایران به فرمانده نیروی دریایی سلطنتی عمان و همراهان داده شد. 

در پایان امیر دریادار سیف بن ناصر الرحبی تهران را جهت بازید از کارخانجات نیروی دریایی ارتش در بندرعباس  ترک کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها