کد خبر: 540425
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۹:۵۹:۳۸
| |

دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش:

نیروهای فرا منطقه‌ای عامل ناامن جلوه دادن کشورهای منطقه هستند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نیروهای فرا منطقه‌ای نه تنها امنیت مطلوب کشورهای منطقه را تامین نکرده‌اند و نخواهند کرد بلکه باعث ناامن جلوه دادن منطقه و ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه هستند.

نیروهای فرا منطقه‌ای عامل ناامن جلوه دادن کشورهای منطقه هستند
کد خبر: 540425
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ ۰۹:۵۹:۳۸

امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع اساتید و دانشجویان دانشگاه جنگ دریایی لاهور و دانشگاه فرماندهی و جنگ ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران با تبریک مبعث پیامبر بزرگ اسلام حضرت محمد (ص) گفت: در قرآن کریم خداوند به دریا قسم یاد می‌کند و هفت بار به حرکت کشتی‌ها روی آب اشاره شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی ارتش، فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به نقش 90 درصدی دریا در تجارت جهانی گفت : دریا در همه ابعاد زندگی مردم کشورهای ساحلی همچون اقتصاد، آرامش، فرهنگ، سیاست و غیره اثرگذار است.

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر اهمیت دریاها در حفظ منافع ملی گفت: ایران و پاکستان به خاطر ارتباطشان با دریا، کشورهایی دریایی محسوب می‌شوند. با توجه به این شرایط هر دو کشور نیازمند نیروهای دریایی براساس وزن ژئوپولتیکشان و شان ملت‌هایشان هستند.

 دریادار شهرام ایرانی در ادامه خطاب به دانشجویان گفت: شما حافظ امنیت و آرامش دریاها هستید. اگر شما حضور نداشته باشید و یا ایفای نقش‍تان ناکافی باشد، عرصه برای جولان بازیگران غیرمجاز فرا منطقه‌ای مهیا خواهد شد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه خاطرنشان کرد: نیروهای فرا منطقه‌ای نه تنها امنیت مطلوب کشورهای منطقه را تامین نکرده‌اند و نخواهند کرد که باعث ناامن جلوه دادن منطقه و ناتوان نشان دادن کشورهای منطقه نیز هستند.

وی در ادامه به تعامل نظامی میان دو کشور دوست و همسایه افزود: مسلم است هیچ کشوری به تنهایی قادر به تامین امنیت گستره وسیع دریاها نیست و لازم است کشورهای منطقه از اشتراکات گوناگون خود حداکثر بهره را برده و با هم افزایی هر چه بیشتر سرنوشت خودشان را در دست بگیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها