ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

مردم از اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید اما می‌گویند که شما توان ندارید

ناصر قوامی از جمله چهره‌هایی است که احیای اصلاح‌طلبی را مقدور می‌داند. او می‌گوید: اصلاح‌طلبان ایده اصلاحات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را دارند. مشکل اما آنجاست که متاسفانه توان اصلاحات را ندارند.

مردم از اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید اما می‌گویند که شما توان ندارید
کد خبر: 563653
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۴ ۱۳:۴۰:۰۱

جریان اصلاحات انگار در موقعیتی خطیرتر از قبل قرار دارد. عدم اقبال عمومی و ریزش سرمایه اجتماعی کم بود، بی‌میلی حاضران در قدرت به ورود این جریان در عرصه‌های تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نیز نمایان‌تر از قبل شد است. در چنین شرایط باید این سوال را مطرح کرد که آیا اصلاح‌طلبان به آخر خط رسیده‌اند؟ یا قادر هستند که هم مردم و هم مسئولان را متقاعد کنند که می‌تواند نقش موثری در اداره کشور داشته باشند؟

به گزارش نامه نیوز ، ناصر قوامی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب از جمله چهره‌هایی است که احیای اصلاح‌طلبی را مقدور می‌داند. او  گفت: «اصلاح‌طلبان ایده اصلاحات در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی را دارند. مشکل اما آنجاست که متاسفانه توان اصلاحات را ندارند چون قدرت ندارند».

وی افزود: «من فکر می‌کنم که مردم از اصلاح‌طلبان بدشان نمی‌آید اما می‌گویند که شما توان ندارید و درست هم می‌گوید. ۲۵، ۳۰ سال است که از اصلاحات سخن می‌گوییم و اصلاحاتی هم انجام نشده است! به نظر من ۸۰ درصد مردم کشور به فکر اصلاحات هستند. عده کمی به فکر براندازی هستند که اشتباه بزرگی می‌کنند چون معلوم نیست که در آن صورت تکلیف کشور چه بشود». 

قوامی درباره اینکه اصلاح‌طلبان در چنین شرایطی باید چگونه عمل کنند؟ گفت: «اصلاح‌طلبان باید به مردم آگاهی دهند. یکی از مشکلات مملکت ما قانون اساسی است. این قانون اساسی قدرت را بدون حساب و کتاب دست افرادی داده است. اگر این قانون اساسی اصلاح نشود، چارچوب همین است پس باید به مردم آگاهی داد که خواستار بازنگری و اصلاح قانون اساسی شوند. مثلا علاوه بر مجلس نهادهایی برای قانون گذاری مشخص شده و شوراهایی موازی مجلس قرار گرفته‌اند». 

وی تاکید کرد: «ما باید در کنار مردم باشیم و دنبال این نباشیم که نماینده شده یا جایی مدیر شویم. اگر این طور باشد حرف مردم در نقد این جریان درست خواهد بود. همین فردا که انتخابات برسد، عده‌ای می‌خواهند از این نمد کلاه بدوزند و هر طور شده نماینده شوند اما این درست نیست. اصلاح‌طلبان باید کنار مردم باشند». 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها