احمدی بیغش:

نماینده مجلس انقلابی: تحریم‌ها کاغذپاره است!

تحریم‌ها امروز هم کاغذ پاره است اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم؟!

نماینده مجلس انقلابی: تحریم‌ها کاغذپاره است!
کد خبر: 557583
|
۱۴۰۱/۰۳/۲۴ ۰۵:۴۵:۰۰

محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: تحریم‌ها امروز هم کاغذ پاره است اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم؟! کدام کشور در کره زمین طی ۴۳ سال تحریم و روی پا خود باشد؟! اگر تحریم‌ها کاغذ پاره نبود امروز مذاکرت به نتیجه می‌رسید.

به گزارش جماران؛ محمود احمدی بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  در خصوص آینده مذاکرات به خبرنگار جماران گفت: این مذاکرات از ابتدا هم مبنایش بر درست شدن و سرانجام رسیدن نبوده است و آینده این مذاکرات نه تنها مبهم نبوده بلکه صفر است و به هیچ جا نخواهد رسید و باید مردم هم تکلیف خود را با صراحت بدانند و امیدوار به مذاکرات از سوی برخی مسئولین نباشند. دستگاه دیپلماسی خود ما هم بهتر از همه می داند مذاکرات به جایی نخواهد رسید.

 

مذاکرات به هیج جا نخواهد رسید

 

احمدی بیغش در خصوص علت به سرانجام نرسیدن مذاکرات گفت: به انجام رسیدن مذاکرات یعنی دست کشیدن یکی از طرفین از اصول خود؛ یعنی آمریکایی‌ها و غربی‌ها و یا ما از اصول خود دست بکشیم که این  غیر ممکن است؛ نه ما دست میکشیم -و نباید هم این صورت بگیرد- و نه در طرف مقابل. آن‌ها هم حاضر نیستند از اصول خود دست بردارند، لذا مذاکرات به هیج جا نخواهد رسید.

 

مردم حوصله به خرج داده‌اند

 

وی در مورد تحمل مقاومت و صبوری مشکلات از سوی مردم افزود: مشکلات و صبوری صد درصد روی دوش مردم است. مردم حوصله به خرج داده‌اند و باور می‌کنند این مذاکرات راه به جایی نخواهد رسید؛ منتها تحریم ها اگر برای مردم آب ندارد برای عد‌ه‌ای نان دارد.

 

باید آرامش روحی و روانی را به جامعه برگردانیم

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: صدور قطعنامه‌ها نه اولین و نه آخرین بار خواهد بود بلکه به مقتضیات زمان و مراودات کم و بیشی که بین ایران و کشورها است بستگی دارد. هر از گاهی اتفاقاتی از جمله صدور همین قطعنامه‌ها رخ می دهد. مردم باید این را عنایت داشته باشند که تکلیف‌شان مشخص است و آن و اتکا بر خود است؛ آنها به غربی ها امیدوار نباشند. البته من اعتقاد دارم از برخی از افراد هم انتظار بود از بعضی رفتارهای تنش‌زای خود دست بردارند. سیاست‌مدار بودن با تنش‌زا بودن متفاوت است اینکه ما سیاست چندگانه و دوگانه‌ای را پیش بگیریم این خوشایند ما نیست. آن‌هایی که بنا دارند به سمت ما بیایند را نباید پس بزنیم؛ بلکه اجازه داریم یک روند صحیح را پیش گرفته تا بتوانیم آرامش روحی و روانی را به جامعه برگردانیم.

 

تحریم‌ها اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم

 

احمدی بیغش در پاسخ به این سوال که  آیا مشکلات امروز از زمان محمود احمدی نژاد که تحریم‌ها را کاغذ پاره می‌دانست، نیست؟ وی پاسخ داد: تحریم‌ها امروز هم کاغذ پاره است اگر کاغذ پاره نبود ما چگونه ۴۳ سال زندگی کردیم؟! کدام کشور در کره زمین طی ۴۳ سال تحریم و روی پا خود باشد؟! اگر تحریم‌ها کاغذ پاره نبود امروز مذاکرت به نتیجه می‌رسید.

 

تیم ابراهیم رییسی بسیار ضعیف است

 

وی ادامه داد: هر دولتی سیاست‌های خاص خود را دارد باید از سیاست‌های درست دولت‌های گذشته هم استفاده کرد. اگر در دولت حسن روحانی صد مطلب نا به هنجاروجود داشت دو کار مثبت هم انجام شده است همه‌ی دولت‌ها هم کار مثبت و منفی داشته‌اند. اما در مورد این دولت فکر میکنم آقای رییسی که مرد متدین و علاقه به کار است، تیمش تیم بسیار ضعیف است، حتی قواره تیم رییسی در حد دولتی که با سایر کشورها مثل اروپا و آمریکا مقابله کند نیست.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها