کد خبر: 555784
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۱:۳۳:۲۱
| |

صادرات گازهای خالص روسیه محدود شد

​روسیه صادرات گازهای خالص مانند نئون که ماده ضروری برای تولید تراشه هستند را تا پایان سال ۲۰۲۲ محدود کرد تا موضع بازار خود را تحکیم کند.

صادرات گازهای خالص روسیه محدود شد
کد خبر: 555784
|
۱۴۰۱/۰۳/۱۵ ۱۱:۳۳:۲۱

محدودیت صادرات گازهای خالص از روسیه، کمبود عرضه در بازار تراشه جهانی را تشدید خواهد کرد. اوکراین یکی از بزرگترین تامین کنندگان گازهای خالص بود تا این که تولید در کارخانه‌های این کشور در شهرهای ماریوپل و اودسا در مارس متوقف شد.

به گزارش ایسنا، دولت روسیه اعلام کرد صادرات گازهای خالص که روسیه سابق بر این به ژاپن و کشورهای دیگر عرضه می‌کرد، با اجازه دولتی ویژه تا ۳۱ دسامبر، مجاز خواهد بود.

واسیلی شاپاک، معاون وزیر بازرگانی روسیه گفت: این اقدام فرصتی برای تنظیم مجدد زنجیره‌هایی فراهم خواهد کرد که اکنون شکسته شده اند و زنجیره‌های جدیدی ساخته می‌شوند.

روسیه در ۳۰ درصد از عرضه جهانی سه گاز خالص شامل نئون، کریپتون و زنون، سهم دارد.

تایوان که بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان است، محدودیتهایی روی صادرات این محصول به روسیه در پی حمله نظامی مسکو به اوکراین در ۲۴ فوریه، اعمال کرد.

بر اساس گزارش رویترز، شاپاک گفت: ما قصد داریم ظرفیت تولید گازهای خالص را در آینده نزدیک افزایش دهیم. بر این باوریم که فرصت شنیده شدن در این زنجیره جهانی را خواهیم داشت و اگر لازم باشد مذاکرات با منفعت دو جانبه با همکارانمان برگزار کنیم، این به ما مزیت رقابتی می‌دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها