کد خبر: 554411
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۰۵:۴۵:۴۱
| |

روزنامه کیهان دقیقا چه کاره است؟/ سیاست خارجی شأن ملی خود را از دست داده است

سیاست خارجی، شأن ملّی‌بودن خود را از دست داده است؛ و از دست‌دادن شأنِ ملیِّ سیاست خارجی، یعنی سقوط به درون باتلاق کش‌ و قوس‌های جناحیِ سیاست داخلی؛ و این یعنی: سعایت به جای سیاست

روزنامه کیهان دقیقا چه کاره است؟/ سیاست خارجی شأن ملی خود را از دست داده است
کد خبر: 554411
|
۱۴۰۱/۰۳/۰۸ ۰۵:۴۵:۴۱

حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور سابق با انتشار توئیتی نسبت به پیشنهاد روزنامه کیهان درباره توقیف کشتی کره جنوبی هشدار داد.

او نوشت:

رهاشدن مذاکرات هسته‌ای، تداوم تحریم‌های فلج‌کننده، بی‌سرانجامی برجام، مخالفت با مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا، روابط با عربستان و جهان عرب، روابط با ترکیه و دیگر همسایگان چون آذربایجان و…، نتایج مشعشع فشارهای داخلی و سیاست‌های سرمقاله‌ای در کشور است.

اکنون نیز مهم نیست که تهدیدهای بستن تنگه‌ی هرمز و چالش‌های کشتیرانی آزاد، چه مفاهیم ‌و خطراتی را برای امنیت ملّی ایران پدید می‌آورد! بلکه مهم این است که نشان داده شود که فشارهای داخلی و سرمقاله‌های روزنامه‌ای، سیاست خارجی کشور را تعیین می‌کنند.

این امر، یعنی سیاست خارجی، شأن ملّی‌بودن خود را از دست داده است؛ و از دست‌دادن شأنِ ملیِّ سیاست خارجی، یعنی سقوط به درون باتلاق کش‌ و قوس‌های جناحیِ سیاست داخلی؛ و این یعنی: سعایت به جای سیاست، لجاجت به جای‌ درایت، و بی‌مسئولیتیِ جناحی به جای مسئولیت پذیری ملّی!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها