کد خبر: 547622
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۰۳:۰۰
| |

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس:

باید مدل برنامه نویسی در برنامه هفتم توسعه متحول شود

کار درست و غلط یک نماینده نقش موثر در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم معتقد است باید مدل برنامه نویسی در برنامه هفتم توسعه متحول شود تا به جای کلی گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام آرمانی غیر قابل دستیابی برنامه عملیاتی را تصویب کنیم.

باید مدل برنامه نویسی در برنامه هفتم توسعه متحول شود
کد خبر: 547622
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۸ ۰۹:۰۳:۰۰

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی روز یکشنبه ۲۸ فروردین مجلس شورای اسلامی گفت: فرا رسیدن سالروز ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام را به تمامی مردم عزیز ایران و عموم محبان و شیعیان آن حضرت در سراسر جهان تبریک و تهنیت می گویم.

به گزارش ایرنا، رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار رهبر انقلاب با کارگزاران نظام گفت: رهنمودهای رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران نظام مجموعه‌ای از تذکرات اخلاقی عمیق و توصیه های کاری دقیقی بود که راه عبور از مسیر پر پیچ و خم کارآمدی نظام را نشان می دهد.

کار درست و غلط یک نماینده نقش موثر در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت

قالیباف اضافه کرد: در نظر داشتن رضای الهی در کارها، پرهیز از رفتارهای نمایشی، دوری از غرور و انفعال و مغتنم شمردن فرصت مسئولیت تکلیفی برای عموم مسئولان کشور محسوب می شود، اما نمایندگان محترم مجلس  این رهنمودها را باید به طور ویژه نصب العین قرار دهند چرا که در بسیاری از مناطق کشور نمایندگان در نظر مردم نزدیک ترین نمونه از مسئولان کشوری هستند و کار درست و غلط یک نماینده نقش موثر در اعتماد مردم به کلیت نظام خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر این رهبر معظم انقلاب توصیه کاری مهمی  نیز در این دیدار بیان کردند که بخش های مربوط به مجلس است حتماً مورد توجه همه نمایندگان قرار خواهد گرفت،  با توجه به اهمیت برنامه هفتم توسعه ضروری است توضیح داده شود که مجلس یازدهم معتقد است و با تعیین پیشران‌های اصلی اقتصادی، فرهنگی باید مدل برنامه نویسی در برنامه هفتم توسعه متحول شود تا به جای کلی گویی و تصویب مجموعه‌ای از احکام آرمانی غیر قابل دستیابی برنامه عملیاتی را تصویب کنیم که همه ظرفیت‌های کشور را با اولویت های مشخص هماهنگ و هم‌افزایی کند. 

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: سال گذشته بحث‌های کارشناسی در کمیسیون‌های مجلس و مرکز پژوهشها سرعت گرفته است و مجلس آماده است هماهنگ و هم‌افزا با دولت این برنامه را به تصویب برساند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها