کد خبر: 546806
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۳:۵۹:۳۱
| |

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان:

خواهان لغو موثر تحریم ها هستیم

فضای مجازی محل اصلی تبادلات فرهنگی است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با اشاره به مذاکرات وین گفت: توافق خوب، توافقی است که انتفاع اقتصادی برای مردم به همراه داشته باشد به همین جهت ما خواهان لغو موثر تحریم ها هستیم.

خواهان لغو موثر تحریم ها هستیم
کد خبر: 546806
|
۱۴۰۱/۰۱/۲۲ ۱۳:۵۹:۳۱

مصطفی طاهری، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس در نشست علنی امروز ( دوشنبه ۲۲ فروردین  ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات ملت شریف ایران در ماه مبارک رمضان، گفت: مطرح کردن مباحث بین الملل از مهمترین موضوعات مورد بررسی است؛ لازم  دانسته چند نکته را در این راستا عنوان کنم.

به گزارش ایلنا، نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس ادامه داد: درابتدای سخنم سطری از بیانیه دوم انقلاب مقام معظم رهبری را قرائت می‌کنم؛ آن روز که جهان میان شرق و غرب مادّی تقسیم شده بود و کسی گمان یک نهضت بزرگ دینی را نمی‌بُرد، انقلاب اسلامی ایران، با قدرت و شکوه پا به میدان نهاد؛ چهارچوب‌ها را شکست؛ کهنگی کلیشه‌ها را به رخ دنیا کشید؛ دین و دنیا را در کنار هم مطرح کرد و آغاز عصر جدیدی را اعلام نمود.

وی بیان کرد: با توجه به تحولاتی که در حال رخ دادن است به نکات ذیل اشاره می‌کنم؛ تغییرات راهبردی در معادلات قدرت در جهان و به بار نشستن استقلال تاریخی ایران حاصل از انقلاب فرصتی برای باز تعریف معادلات به نفع منافع ملی  و حرکت جهانی اسلام است.در جهان چند قطبی آتی قطب غرب به سرکردگی آمریکا از سویی و قطب شرق به رهبری چین از طرفی دیگر در گیر نظام‌های ماهوی و تمدنی خواهد بود.

این نماینده مجلس مطرح کرد: تشکیل قطب سوم جهان آینده پیرامون همکاری شانگهای و عدم تعهد به عنوان شریک، رقیب بین دو قطب غرب و شرق است. همکاری بین قطب سوم در جهان غرب ۲۱ باید توافقات راهبردی ترسیم گردید و در سطوح مختلف از عمیق و زود بازده عملیاتی گردد؛ پیشنهاد می‌دهم لایه‌های زیر برای همکاری بکارگرفته شود.

طاهری در ادامه گفت: لایحه علمی و فناوری، بدین منظور لازم است چهار چوب همکاری و به اشتراک گذاری فعالانه علمی پس از توافق سیاسی اجرایی شود،لایحه فضای مجازی و فرهنگی علیرغم تفاوت‌های فرهنگی بارز و مقاومت و تهی شدن نسل جوان در برابر الگوی فرهنگی غربی، تفکر استقلال محور  موجود در ذهنیت مردمان و دلایل زیاد برای همگرایی در عین حفظ اصالت وجود دارد. فضای مجازی به عنوان محل اصلی تبادلات فرهنگی  لازم است مورد توجه دقیق قرار بگیرد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: لایه  اقتصاد راهبردی ،پیمان‌های دوجانبه  ارزی بانکداری مشترک ،صندوق تضمین ،حمل و نقل ،بیمه و موارد مشابه از محصولات این پلتفرم به شمار می‌آید، لایه اقتصاد معیشت ،بدون اقتصاد معیشت روزانه اثر گذاری فعالیت های علمی و اقتصاد راهبردی و مشترک در ابعاد فرهنگی سخت تر و تاب آوری در برابر تحریم ها و رقابت ها از غرب و شرق بعید خواهد بود، لایه همگرایی سیاسی امنیتی که این اغلب وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: تمدن نوین اسلامی ،در صورت موفقیت در ارائه راهکار نوین ،تدبیر معیشت و سبک زندگی الگوی اسلامی بیشترین توفیق را در تبدیل  شدن به الگوی جهانی خواهد داشت ،مسلمان انقلابی ایرانی به کمتر از  و رایت الناس یدخلون فی دین الله افواجا قانع نخواهد شد.

طاهری تاکید کرد: درخواستم از نمایندگان و نخبگان جامعه و کل کشورهای منطقه و همسو این است که ان شاالله دست در دست آینده جهان را با این قطب جدیدی که ایجاد می‌شود؛ رقم بزنیم .مطلبی هم در خصوص مذاکرات وین عرض می‌کنم ؛ در حالیکه مذاکرات جمهوری اسلامی  و۱+۴ در موضوع هسته ای به کندی و تندی پیش می‌رود به عنوان نماینده مردم تاکید می‌کنم که یک توافق خوب توافقی است که  انتفاع اقتصادی برای مردم به همراه داشته باشد به همین جهت ما خواهان لغو موثر تحریم ها هستیم.

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: هدف قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها که در مجلس یازدهم تصویب شد همین بود که مردم ما باید شاهد باشند، در اثر لغو تحریم ها تجارت خارجی کشور و فروش نفت عادی می‌شود و درآمدهای ارزی کشور به راحتی مورد استفاده و تبادل قرار می گیرد.

وی ادامه داد: درخصوص وضعیت نیروهای شرکتی و مراجعات زیادی  که داریم متنی را تقدیم می‌کنم که ان شاالله دولت هم کمک کند با توجه به قولی که هم رئیس مجلس و هم رئیس جمهور محترم دادند  عملیاتی شود؛ وضعیت امروز نظام اداری کشور  حکایت از آن دارد که سیاست‌های اصلاحی که از اواخر دهه ۶۰ و از قانون برنامه دوم توسعه اغاز شده  وعمدتا با شکست همراه بوده و با روند رشد عمومی بودجه کشور ،تعداد کارکنان بخش عمومی کشور ،بودجه شرکت‌های دولتی رشد بی قواره اعتبارات مربوط به حقوق کارکنان دستگاه‌های کشور، انحراف شرکت‌های پیمانکاری تامین نیروی انسانی از مسیر و هدف  اولیه قانونگذار ،ظهور و بروز انواع اقسام قراردادهای استخدامی مواجهیم. همینطور که عزیزان مستحضرند ما بیش از ۲۷ نوع قرارداداستخدامی داریم ایجاد بروکراسی سایه ،پنهان شدن جمعیت نامعلومی  از کارکنان قراردادی پشت بروکراسی دولت  و موارد دیگر همگی مصادیقی از شکست این برنامه ها است که با هدف  کوچک سازی و تعدیل دولت اتخاذ شده  و در عمل تکلیفی نداشته است همین امر ضرورت بازنگری در رویکردهای شکست خورده پیشین را اجتناب ناپدیر نموده است.

طاهری در پایان‌ خاطرنشان کرد: در آخر عرایضم هم تشکر ویژه ای از مجلس محترم که به طرح مدیریت داده ها و اطلاعات ملی رای دادند امیدواریم که ان شاالله با تصویب ان در شورای نگهبان و تبدیل ان به قانون دولت اقدام جدی انجام دهد ،بحث بسیار مهم در شفافیت و حکمرانی داده ها است. تشکر ویزه می کنم از همکارانم در کمیسیون صنایع به ویژه جناب اقای دکتر تقی پور که زحمت زیادی در خصوص این طرح کشیدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها