کد خبر: 545570
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۸:۰۸
| |

حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو هیات رئیسه مجلس:

اگر فضای مجازی قانونمند شود کلاهبرداری‌ اتفاق نمی افتد

یک نماینده مجلس با اشاره به نبود قانون برای فضای مجازی گفت: با قانونمند شدن فضای مجازی در کشور هیچ فعالیت سالمی محدود نمی‌شود و مردم می‌توانند با آزادی کامل و البته در سایه وجود امنیت به فعالیت‌های سالم خود ادامه دهند.

اگر فضای مجازی قانونمند شود کلاهبرداری‌ اتفاق نمی افتد
کد خبر: 545570
|
۱۴۰۱/۰۱/۱۴ ۱۳:۴۸:۰۸

حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود اکانت‌هایی در فضای مجازی برای فروش مواد مخدر، اسلحه و مشروبات الکلی در کشور گفت:‌ طبیعی است که هیچ ایرانی غیرتمندی حاضر به پذیرش این مسأله نیست که در فضای مجازی در کشور فروش مواد مخدر و اسلحه آزادانه انجام شود.

به گزارش فارس، وی افزود: در سال‌های گذشته به دلیل نبود چارچوب و قانون در فضای مجازی مشکل امنیتی هم برای کشور به وجود آمده و  بستر حمله تروریستی به مجلس در تلگرام ایجاد شده است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: متأسفانه به خاطر القای غلطی که برای بخشی از جامعه صورت گرفته، این تصور ایجاد شده که قانونمند شدن فضای مجازی به معنای ایجاد محدودیت برای کاربران است که این مسأله درست نیست.

حاجی دلیگانی خاطرنشان کرد: با قانونمند شدن فضای مجازی در کشور هیچ فعالیت سالمی محدود نمی‌شود و مردم می‌توانند با آزادی کامل و البته در سایه وجود امنیت به فعالیت‌های سالم خود ادامه دهند.

وی افزود: قانونمند شدن فضای مجازی در کشور نه به معنای محدودسازی بلکه به معنای صیانت از امنیت مردم در این فضا است.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: علاوه بر مسائل امنیتی ما شاهد کلاهبرداری‌هایی هم در فضای مجازی از تعدادی از هموطنانمان بوده‌ایم که اگر فضای مجازی در کشور قانونمند باشد این کلاهبرداری‌ها هم اتفاق نمی‌افتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها