صحبت‌های مثبت وزیر امورخارجه ایران درباره مذاکرات وین

وزیر امور خارجه در دیدار نجیب میقاتی با بیان این‌که نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم، گفت: توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام پذیرد.

صحبت‌های مثبت وزیر امورخارجه ایران درباره مذاکرات وین
کد خبر: 544670
|
۱۴۰۱/۰۱/۰۵ ۱۵:۱۵:۳۵

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه رایزنی ها با مقامات عالیرتبه لبنان، عصر پنج شنبه چهارم فروردین ماه با «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور دیدار کرد. در این ملاقات امیرعبداللهیان بر آمادگی کشورمان برای همکاری متقابل با لبنان به منظور رفع نیازهای این کشور در زمینه انرژی از جمله در زمینه برق و گاز تاکید کرد و افزود: در این راستا علاقه مند به توسعه مناسبات با لبنان هستیم.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه کشورمان اظهار داشت: در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین، جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر دستیابی به مطالبات بر حق خود، از خطوط قرمز ترسیم شده - که عدم گذشت از منافع و حقوق مردم کشور است - عبور نخواهد کرد. ما نسبت به نتایج مذاکرات وین خوشبین و در عین حال جدی هستیم. از نظر ما توافق باید به گونه‌ای باشد که لغو تحریم‌ها به صورت حداکثری انجام پذیرد. ما می‌خواهیم توافقات به صورتی باشد که منطقه از آن بهره مند شده و روابط خوب ما با کشورهای منطقه گسترش یابد.

در این نشست نخست وزیر لبنان نیز نسبت به موفقیت مذاکرات وین ابراز امیدواری کرده و تاثیرات مثبت آن بر منطقه و از جمله لبنان را مورد تاکید قرار داد.

نجیب میقاتی همچنین از گفت‌وگوهای بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی استقبال کرد و اظهار داشت: لبنان از حل اختلافات بین دو کشور بهره مند خواهد شد.

وی از دیپلماسی منطقه ای ایران در جهت کاهش تنش و رفع سوءتفاهمات تمجید کرد.

در این دیدار جمعی از وزرای لبنانی حضور داشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها