کد خبر: 541819
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۶:۳۷
| |

حداد عادل، عضو شورای عالی آموزش و پرورش:

تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه، با دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب شده بود

عضو شورای عالی آموزش و پرورش گفت: همان موقع در شورای عالی اعتراض کردم و گفتم با توجه به اینکه درس‌های جدید وارد نظام آموزشی کردیم باید زمان به اندازه کافی باشد ولی به دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب کردند که پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.

تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه، با دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب شده بود
کد خبر: 541819
|
۱۴۰۰/۱۲/۱۶ ۱۲:۱۶:۳۷

حداد عادل، عضو شورای عالی آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه مصوبات باید بر اساس تحقیق باشد، گفت: چندین سال پیش، مدارس در روزهای پنج‌شنبه‌ تعطیل شد؛ همان موقع در شورای عالی اعتراض کردم و گفتم با توجه به اینکه درس‌های جدید وارد نظام آموزشی کردیم باید زمان به اندازه کافی باشد ولی به دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب کردند که پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود.

به گزارش فارس، غلامحسین حدادعادل  در آیین یکصدمین سالگرد شورای عالی آموزش و پرورش که در مدرسه دارالفنون برگزار شد، اظهار کرد: در کشورهای دنیا رسم است برای مؤسسات در ۲۵ سالگی، ۵۰ سالگی و ۱۰۰ سالگی جشن می‌گیرند که جشن ۲۵ سالگی، سیمین، ۵۰ سالگی، زرین و ۱۰۰ سالگی را الماس یا زمردین می‌گویند و اکنون جشن زمردین شورای عالی آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۶۰ تا حالا بنده خدمتگزار شورای عالی بودم و توفیق حضور در جمع دوستان را داشتم. چون تجربه در مجلس و شورای عالی دارم باید بگویم شورای عالی یک مجمع تخصصی قانونگذاری کوچک برای آموزش و پرورش است.

حداد عادل با بیان اینکه کارهای ظریف و دقیق آموزش و پرورش را نباید به مجلس واگذار کرد، افزود: البته مجلس به هر موضوعی می‌تواند ورود کند؛ قانون اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش را مجلس تصویب کرده است. خود اهل مجلس تصمیم گرفتند قانونگذاری‌ها را به جمع متخصص‌تر بسپرند.

وی اضافه کرد: مثال می‌زنم ما ۱۴، ۱۵ میلیون دانش‌آموز داریم و اگر نمره دانش‌آموز کمتر از ۱۰ باشد باید یکسال در همان درس بماند و این یعنی برای چند صد هزار نفر تصمیم گیری کردیم. با توجه به اینکه نزدیک به ۴۰ میلیون نفر مستقیم و غیر مستقیم با آموزش و پرورش در ارتباط است پس کار خطیر و گسترده است.

عضو شورای عالی آموزش و پرورش تصریح کرد: در این ۴۰ ساله تجربه‌ای که دارم این است که مثلا ۶ ماه بر سر تصویب یک مصوبه در شورای عالی بحث می‌کردیم اما ۶ ماه که می‌گذشت گزارشی از یک استان می آمد که باید اصلاح کنیم. یعنی قانون‌گذاری کار دشواری است.

وی به قانونگذاری مجلس برای آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: مجلس هر سه، چهار سال، یک مصوبه می‌گذراند که عده‌ای وارد آموزش و پرورش شوند. یعنی مجلس چیزی را مصلحت می‌داند که آموزش و پرورش مصلحت نمی‌داند. کار مجلس کوبیدن میخ‌های بلند با پتک است و کار در شورای عالی آموزش و پرورش سنجاق زدن است.

حداد عادل با تأکید بر اینکه مصوبات باید بر اساس تحقیق باشد، اظهار کرد: چندین سال پیش پنج‌شنبه را ابتدا از برنامه دبستان‌ها حذف کردند و بعدها به دبیرستان‌ها تسری دارند. همان موقع در شورای عالی اعتراض کردم و گفتم با توجه به اینکه درس‌های جدید وارد نظام آموزشی کردیم و باید زمان به اندازه کافی باشد، این کار درست نیست ولی به دلایل سیاسی و غیرموجه تصویب کردند که پنج‌شنبه‌ها تعطیل شود. همان موقع گفتم جلوی این کار را بگیرید. پشت صحنه را می دانستم و اکنون باید از این کارها پرهیز کنیم.

وی تصریح کرد: یک نکته که از این هم مهمتر است نظارت بر اجرای مقررات است. دستمان در قانونگذاری باز است اما مثل بچه سر راهی از آن مواظبت نمی‌کنیم و در آخر اینکه همه صورتجلسات ۱۰۰ ساله شورای عالی آموزش و پرورش را در فضای مجازی در دسترس اهل تحقیق بگذارید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها