ابوترابی‌فرد، امام جمعه موقت تهران:

سازمان ملل پیش‌بینی کرده جمعیت مسلمانان از سایر ادیان پیشی می‌گیرد

حراست از گوهر حجاب از نهاد خانواده پاسداری می‌کند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه زنان در حوزه رابطه با نامحرمان و حفظ حدود شرعی از حضرت زهرا (س) پیروی کنند، گفت: اگر خواهران ما گوهر حجاب را گرامی دارند از نهاد خانواده پاسداری کرده‌اند.

 سازمان ملل پیش‌بینی کرده جمعیت مسلمانان از سایر ادیان پیشی می‌گیرد
کد خبر: 533529
|
۱۴۰۰/۱۱/۰۱ ۱۳:۰۰:۲۷

سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه امروز تهران با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و نامگذاری این روز به نام روز زن، گفت: پیام این نامگذاری آن است که جامعه زنان ما که مفتخر به پیروی از مدرسه اهل بیت (ع) هستند باید در اقتدا به این بانو سخت بکوشند و جدی باشند و در حوزه رابطه با نامحرمان و حفظ حدود شرعی که یکی از مهمترین اصول برای حفظ نهاد خانواده است از این بانوی اسلام پیروی کنند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اگر خواهران ما گوهر حجاب را گرامی دارند از نهاد خانواده پاسداری کردند. حراست از خانواده مرهون حراست از گوهر حجاب است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به زنان گفت: اگر مدرسه‌ای که آنان تأسیس نمودند و به عنوان معلم در این مدرسه حضور داشتند شکل نمی‌گرفت این فرزندان پا به عرصه مجاهدت نمی‌گذاشتند. تمام ارزش‌های جامعه ما مرهون خدمات انسان‌ساز مادران ما است. مادرانی که راه فاطمه زهرا (س) و زینب کبری (س) مشعل پرفروغی فراروی آن‌ها بود.

ابوترابی‌فرد خطاب به مادران ایرانی گفت: مادران عزیز حفظ اقتدار نظام اسلامی مرهون حفظ نهاد خانواده است. شما مدیران و آموزگاران این مدرسه‌اید. نقش شما در دوران بیماری کوید ۱۹ در مدیریت خانه و ایفای نقش به عنوان یک مدیر برکسی پوشیده نیست. امیدوارم این راه را با صلابت بپیمایید.

وی با اشاره به چند رویداد مهم در روزهای گذشته گفت: در روزهای گذشته شاهد دو رویداد مهم بودیم. اولا سفر ریاست محترم جمهوری به کشور همسایه روسیه و ثانیا برگزاری مانور مشترک دریایی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی چین و روسیه. این رویدادها پیام‌آور تحولات مهمی در آینده منطقه و جهان است.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ هزاره سوم از نگاه سیاستمداران و نظریه‌پردازان سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هزاره آسیاست. آسیا اولا با در اختیار داشتن بالاترین جمعیت در کره خاکی از یک جایگاه ممتاز برخوردار است. نقش جمعیت در تحولات سیاسی و اجتماعی آینده چند دهه پیش رو بسیار تعیین کننده است.

ابوترابی‌فرد خاطر نشان کرد:‌ سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده تا سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت مسلمانان در کره خاکی از پیروان همه ادیان و مکاتب پیشی می‌گیرد و این وزن جمعیت نقش مهمی در معادلات اجتماعی،‌ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه آسیا مهد تولد ادیان آسمانی بوده است،‌ گفت: قاره آسیا را به عنوان نماد فرهنگ و ارزش‌های انسانی و اخلاقی می‌شناسند. علاوه بر این آسیا به عنوان قطب تولیدکننده و مصرف‌کننده انرژی در جهان جایگاه بسیار مهمی دارد و کشورهای تولیدکننده انرژی بسیاری در این قاره حضور دارند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد:‌ سهم آسیا در تولید ناخالص داخلی دنیا بر مبنای برابری قدرت خرید در سال ۲۰۰۰ برابر با ۳۲ درصد بوده و در سال ۲۰۱۷ میلادی این سهم به ۴۲ درصد افزایش پیدا کرده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۴۰ از مرز ۵۲ درصد فراتر رود، یعنی آسیا به تنهایی بیش از ۵۰ درصد تولید ناخالص داخلی دنیا را در اختیار خواهد داشت.

ابوترابی‌فر با بیان اینکه در بخش مصرف انرژی در سال ۲۰۰۰ میلادی آسیا ۲۳ درصد از کل مصرف را به خود اختصاص داده گفت: این سهم در سال ۲۰۱۷ به ۲۷ درصد افزایش پیدا کرده و پیش‌بینی این است که تا سال ۲۰۴۰ به بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد. یعنی ۴۰ درصد از مصرف انرژی در دنیا در قاره آسیا اتفاق می‌افتد.

وی افزود: همچنین در سال ۲۰۰۰، ۲۷ درصد از جریان تجارت کالا اختصاص به این قاره داشته که این سهم به ۳۲ درصد در سال ۲۰۱۷ افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۴۰ به فراتر از ۴۲ درصد برسد.

امام جمعه موقت تهران خاطر نشان کرد: بنا به این دلایل ایران باید رابطه خود را با کشورهای این قاره خصوصا کشورهایی که سهم بیشتری در رشد اقتصادی دارند مستحکم کند. کشور روسیه کشور همسایه ما است و تحکیم روابط سیاسی و اقتصادی در چارچوب منافع ملی برای ایرانی که در موضع قدرت قرار دارد از اهمیت زیادی برخوردار است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به مانور نیروی دریایی ایران و نیروی دریایی چین و روسیه گفت: مانور مشترک نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی ایران با نیروهای دریایی چین و روسیه در آب‌های گرم اقیانوس می‌تواند در ارتقای سطح امنیت منطقه نقش مهمی ایفا کند. امروز این جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب منافع ملی خویش نقشه راه همکاری خود را با دیگران تعریف می‌کند و به مذاکره می‌نشیند و با استقبال حاکمان روسیه و به خصوص رئیس جمهور این کشور روبرو می‌شود.

وی در پایان با اشاره به همکاری دو کشور ایران و روسیه گفت: ما در این سال‌ها شاهد همکاری این دو کشور در بحث امنیت منطقه و مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکا و استکبار بوده‌ایم و این تجربه می‌تواند پشتوانه همکاری دو کشور باشد و امیدواریم در این مسیر عالمانه قدم‌های جدی برداشته شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها