کد خبر: 532180
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۲:۴۷:۴۷
| |

حاج علی اکبری، خطیب نماز جمعه تهران:

چطور غیرت‌تان اجازه می‌دهد ۱۵ برابر بیشتر حقوق برداشت کنید

دشمن به توافق بیش از ما نیاز دارد/ در جنگ دیپلماسی باید غیرتمندانه ایستاد/ دولت در عرصه اقتصادی و معیشت کارهای خوبی انجام داده

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه دشمن بیشتر از ما نیازمند دستیابی به توافق در مذاکرات رفع تحریم‌هاست، گفت: باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت، عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

چطور غیرت‌تان اجازه می‌دهد ۱۵ برابر بیشتر حقوق برداشت کنید
کد خبر: 532180
|
۱۴۰۰/۱۰/۲۴ ۱۲:۴۷:۴۷

حاج علی اکبری در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در جنگ دیپلماسی باید غیرت‌مندانه ایستاد که مذاکره کنندگان ما ایستاده‌اند.

به گزارش ایرنا، وی افزود: دشمن بیشتر از ما به توافق نیازمند است و ما در مذاکرات عجله‌ای نداریم؛ اما نمی‌گذاریم مذاکرات به یک جریان فرسایشی تبدیل شود.

 خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: در سیاست خارجی وقتی چنین ملت غیوری پشتوانه است، باید مذاکره کنندگان قوی باشند و از هیچ نترسند و با حکمت و عقلانیت و توکل به خدا و تدبیر طراحی‌های دشمن را زمین‌گیر کنند.

وی با بیان اینکه باید حساب شده و دقیق پیش برویم، گفت: ان شاءالله مذاکره کنندگان موفق خواهند بود که تحریم‌های ظالمانه را از سر راه ملت بردارند.

 اقدامات دولت و مجلس در عرصه اقتصادی و معیشت، امیدبخش است

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری همچنین گفت: در عرصه اقتصادی و معیشت مردم،  طراحی‌های خوبی انجام می‌شود و آنچه در دولت و مجلس انقلابی دنبال می شود امیدبخش است.

وی خاطرنشان کرد: ساختار بودجه درباره فضای کسب و کار، نهضت ملی مسکن، کنترل تورم نیاز به اصلاح دارد و کار جدی و دقیق و متینی را می‌خواهد.  

حاج علی‌اکبری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخبار حقوق‌های نجومی ملت ما را رنج داده، اظهار داشت: هر چند وقت یک بار خبر پرداخت حقوق‌های نجومی منتشر می‌شود. دولت با دقت این موضوع را پیگیری می‌کند و آنها خبرهای خوبی از این رهگیری‌ها دارند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این مساله نامناسب و رنج آور غالبا به شرکت‌های دوزیست و اصطلاحا خصولتی مربوط می‌شود، گفت: عمده این اتفاقات آنجاست و مدیران  این شرکت‌ها برداشت‌های ناصواب دارند.

 وی با طرح این سوال که چطور غیرت یک مدیر اجازه می‌دهد که ۱۵ برابر بیشتر برداشت کند، گفت: این موضوع نیاز به اصلاح دارد و امیدواریم اصلاح شود.

غیرت دینی بزرگترین فضیلت برای جامعه ایمانی و انقلابی است

حاج‌علی‌اکبری همچنین در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به فرازی از سخنان گهربار امام علی (ع) گفت: حضرت امیر علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند اگر می‌خواهید نعمت‌های الهی که به شما داده شده، حفظ شود راهش صبر بر طاعت پروردگار متعال و آن چیزی است که خداوند متعال از کتاب، شریعت و دین به شما سپرده است و اگر دین خود را نگه دارید به هیچ وجه دنیای شما ‌آسیب نخواهد دید.

 خطیب نماز جمعه تهران با تاکید بر جایگاه اخلاق جامعه انقلابی گفت: یکی از بزرگترین  فضیلت‌ها برای جامعه ایمانی و انقلابی غیرت دینی است ، موضوعی بسیار اساسی و حیاتی که در منظومه معارف قرآنی و روایی دارای جایگاه ویژه ای است.

حاج علی اکبری گفت: بنیان و زیرساخت بسیاری از فضیلت‌ها در اخلاق و اعمال همین مسئله غیرت دینی است و خداوند تبارک و تعالی در زبان پیامبر اعظم و اولیا غیور معرفی شده است.

وی یادآورشد: خداوند غیور است و غیرتمندان را دوست دارد. حضرت حق تبارک و تعالی، غیرت را در فطرت انسان به ودیعه گذاشته و همه انسان‌ها بر حسب فطرت الهی از این سرمایه غیرت بهره مند هستند. یعنی نسبت به آنچه ایمان و تعلق خاطر دارند، حساسیت نشان می‌دهند. وقتی محبوبشان  تهدید می شود واکنش نشان می‌دهند این در همه فطرت همه انسان ها وجود دارد.

خطیب نماز جمعه تهران اضافه کرد: آنچه که غیرت را در وجود انسان پرورش می دهد، ایمان به خدای متعال و محبت نسبت به حضرت حق تبارک و تعالی است. این بنیان و اساس غیرت الهی، دینی و ایمانی است و خداوند تبارک و تعالی این نعمت بزرگ را در پرتو ایمان در وجود انسان مومن پرورش می‌دهد.

وی با بیان اینکه غیرت دینی عنوان فراگیری است که سایر جلوه‌های غیرت، خانوادگی، ناموسی، ملی و وطنی را پوشش می‌دهد،  افزود: در قرآن کریم کلمه غیرت به عنوان خاص مطرح نشده اما با مراجعه دقیق به آیات قرآنی و بر اساس مبنا همه آیات جهاد و همه آیات مربوط به برائت از کفار، حفظ حدود الهی و حفظ خانواده آیات غیرتند.

حاج علی اکبری ادامه داد: انسان مومن باید نسبت به خداوند متعال، احکام الهی، اولیای الهی و هر چه که منتسب به دین باشد، غیرت بورزد.  اگر کسی غیرت نداشته باشد، گرفتار استهاله و وارونگی شخصیتی می‌شود و ایمان در او باقی نمی‌ماند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه غیرت حفاظ شخصیت مومن و سپر و حفاظ جامعه ایمانی است، گفت: اگر غیرت در ابعاد گوناگون باشد، عزت و کرامت در جامعه تقویت می‌شود و استقلال اقتصادی، فرهنگی و سیاسی مومنین در پرتو غیرت تقویت می‌شود و مظلومین در چنین جامعه‌ای حامی پیدا می‌کنند و کسی تنها نمی‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: اگر جامعه از نظر غیرت دینی قوی شد، عفت و حیا در جامعه تقویت می‌شود  و از اصالت خانواده صیانت می شود و اگر غیرت آسیب و تضعیف شود، خانواده از دست می‌رود و هویت جامعه ایمانی در معرض خطر قرار می گیرد.

حاج علی اکبری افزود: وقتی جامعه از اعتدال و سلامت خارج ‌شود، نمادهای هویتی بیگانه، جایگزین ارزش‌های اسلامی و نمادهای دینی و داخلی می شود و این برای جامعه اسلامی مخاطره است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها