کد خبر: 524774
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 9 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 9 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

حجم ویدیو: 5.04M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55 دانلود ویدیو
کد خبر: 524774
|
۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ۱۹:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای امروز، سه‌شنبه 9 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

آغاز گفت‌وگوهای کارشناسی درباره لغو تحریم‌ها در وین

کارگروه لغو تحریم‌های آمریکا با حضور کارشناسان ایران و سایر طرف‌های برجام در وین برگزار شد. این کارگروه بعد از توافق روز دوشنبه در نشست کمیسیون مشترک برجام برای رسیدگی به تحریم‌های غیرانسانی ایالات متحده کار خود را آغاز کرد. این در حالیست که اعلام شده هیات نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات وین ظرف چند روز آینده برای مشورت در سطوح عالی به کشور برمی‌گردد.

طرح صیانت برگشت خورد

با رأی اعضای کمیسیون مشترک صیانت، این طرح به مرکز پژوهش‌های مجلس برگشت خورد تا مواد آن بر اساس نظرات کارشناسان و صاحب‌نظران اصلاح شود. در جریان جلسه گذشته کمیسیون طرح صیانت اعلام شد که وزیر ارتباطات در نامه‌ای خواستار اصلاح برخی مواد شده است.

تهران، چهارمین شهر آلوده جهان شد

تهران با شاخص کیفیت هوای 157 یکی از 10 شهر آلوده جهان شد. تهران، بعدازظهر سه‌شنبه، بعد از لاهور، دهلی و کلکته در رتبه چهارم 10 شهر آلوده جهان قرار گرفت و بمبئی، کابل، کراچی، بیشکِک، کاتماندو و کویت در رتبه‌های پنجم تا دهم آلوده‌ترین شهرهای جهان ایستادند.

محدودیت کرونایی سینما‌ها لغو شد

محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی، اعلام کرد بعد از 2 سال کرونایی محدویت‌های 50 درصدی سینما‌ها لغو شد. بر اساس این تصمیم، تمامی سالن‌های سینما با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ظرفیت خود برای بلیت‌فروشی استفاده کنند.

آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در لغو تمامی تحریم‌های ایران جدی است، گفته: آمریکا آمادگی‌اش برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام را در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای تایید می‌کند. اما در دیپلماسی دوجانبه این جزئیات هستند که دردسرسازند. لیست قطعی تحریم‌هایی که باید لغو شوند، موضوع مذاکرات است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها