در «تیترخوان» اعتمادآنلاین ببینید:

مروری بر مهم‌ترین خبرهای روز- 24 آذر 1400

در تیترخوان «اعتمادآنلاین» مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 24 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

کد خبر: 527260
|
۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ۱۹:۰۰:۰۰
| |

اعتمادآنلاین| در «تیترخوان» اعتمادآنلای ن مهم‌ترین خبرهای امروز، چهارشنبه 24 آذرماه، را مرور کرده‌ایم.

ایران هیچ مطالبه فرابرجامی در مذاکرات ندارد

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران، با اشاره به اینکه «گفت‌وگوها در وین به سختی، اما به خوبی در جریان است» گفته: «ادعاهای مطرح شده درباره اینکه متن ارائه شده از سوی ایران، فرابرجامی است کذب محض است.» او تاکید کرده: رفع نگرانی طرف‌های مقابل از برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز ایران منوط به رفع کامل تحریم‌های برجامی است.

اقدام داوطلبانه ایران برای رفع سوءتفاهم با آژانس

به دلیل اتمام بخش اصلی بررسی‌های قضایی-امنیتی روی دوربین‌های آسیب‌دیده و همچنین به خاطر اقدام آژانس در محکوم کردن خرابکاری در مجتمع تسای کرج و پذیرش بررسی فنی دوربین‌ها از سوی کارشناسان ایرانی قبل از نصب، ایران در اقدامی داوطلبانه به آژانس اجازه جایگزینی دوربین‌های جدید به جای دوربین‌های آسیب‌دیده را داد.

رتبه‌بندی معلمان در مجلس تصویب شد

مجلس در جلسه علنی روز چهارشنبه با بررسی بندهای باقی‌مانده از لایحه رتبه‌بندی معلمان، آن را تصویب کرد. بر این اساس، نحوه تخصیص رتبه در لایحه رتبه‌بندی معلمان حذف و با رأی مثبت نمایندگان به ماده 6 لایحه رتبه‌بندی، میزان افزایش حقوق معلمان مشخص شد. در صورت تایید شورای نگهبان، رتبه‌بندی معلمان از تاریخ 31 شهریور سال 1400 با رقم 12500 میلیارد تومان اجرا می‌شود و در سال آینده هم رتبه‌بندی با اعتبار 25 هزار میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

تاکید گروسی بر نقش آژانس برای تضمین هر توافق

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تاکید بر «نقش تضمینی آژانس برای تضمین اجرای هر گونه توافق» گفت: اولین کسی که از بازگشت بازرسی‌ها به حالت اول بهره خواهد برد، ایران است. گفت‌و‌گوهای هسته‌ای بدون اتمام عملیات بازرسی موفق نخواهد بود و بازرسی تأسیسات هسته‌ای ایران به دیگر طرف‌ها ضمانت می‌دهد.

پرسپولیس به صدر جدول نزدیک شد

تیم‌های پیکان و پرسپولیس در ادامه بازی‌های هفته دهم لیگ برتر ایران، از ساعت 16 در ورزشگاه شهید دستگردی به مصاف هم رفتند که در نهایت شاگردان گل‌محمدی با نتیجه 3 بر یک میزبان خود را شکست دادند. پرسپولیس با این برد قاطع، اختلافش با تیم‌های صدرنشین را جبران کرد و با 19 امتیاز بار دیگر به جمع مدعیان قهرمانی اضافه شد.

دیدگاه تان را بنویسید