حامیان مصباح برای محاکمه قدیانی امضا جمع کردند

همه ‌چیز از مطلب حسین قدیانی، از چهره‌های جنجالی اصولگرا اما با مواضعی عجیب آغاز شد. او چیزهایی در فضای مجازی علیه مصباح‌یزدی نوشت که صدای همه هم‌جناحی‌هایش را درآورد؛ تا جایی که به بیانیه محکومیت او منجر شد...

حامیان مصباح برای محاکمه قدیانی امضا جمع کردند
کد خبر: 503096
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۹ ۰۹:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسین قدیانی این مدت اخیر نه‌ فقط اصلاح‌طلبان و طیف سیاسی دولت، بلکه طیفی خاص از اصولگرایان را نیز هدف حملات کلامی و قلمی خود قرار داده و به‌‌شدت علیه جبهه پایداری می‌تازد. او صراحتا به آیت‌الله مصباح، جبهه پایداری و اعضایش، ابراز انزجار و نفرت کرده است.

روزنامه شرق در ادامه یادداشت نوشت: تشکل طلبگی قیام با صدور بیانیه‌ای، توهین آقای حسین قدیانی به آیت‌الله علامه مصباح‌یزدی را محکوم کرده و نوشته است: «نوشته‌ای از آقای حسین قدیانی، آن هم با ادبیاتی بسیار سخیف، خطاب به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در صفحات مجازی ایشان منتشر شده است که سرشار از توهین و تهمت به آیت‌الله مصباح‌یزدی (ره)، اندیشه‌ها، شاگردان و مجموعه‌های نزدیک به ایشان می‌باشد.

ما امضاکنندگان این بیانیه ضمن محکوم‌کردن این اقدام هتاکانه از مسئولین مربوطه خواهشمندیم نسبت ‌به این مسئله رسیدگی‌ها و برخورد متناسب قانونی را داشته باشند تا زین پس شاهد توهین و هتک حرمت‌ به ساحت علمای مجاهد اسلام نباشیم. سنگ بد‌گوهر اگر کاسه زرین شکند/ قیمت سنگ نیفزاید و زر کم نشود». بعد هم امکانی برای محکومیت نوشته قدیانی ایجاد کرده که کاربران با کلیک می‌توانند به لینک آن بپیوندند.

21 تشکل دانشجویی اصولگرا ذیل عنوان جامعه اسلامی دانشجویان هم بیانیه‌ای منتشر کردند که در آن آمده است: «دلمان رنجیده از اصحاب رسانه که چرا با کوتاهی خود در معرفی جایگاه این عالم فرزانه در فراهم‌کردن فضای بی‌احترامی به ایشان سهیم شدند و توهین به مطهری زمان که انقلاب و نظام، وامدار مجاهدت‌های علمی بی‌بدیل ایشان است را نادیده گرفته و دم عدالت‌خواهی سر نمی‌دهند؟

زمانی که با انتشار کاریکاتوری توهین به علامه علنا مطرح شد، آیت‌الله مشکینی و جمعی دیگر از علما در اعتراض به این اقدام تحصن کردند. کجاست فریاد رسای مشکینی‌وار اصحاب حوزه؟ زبان و قلم‌هایی که امروز عمار ولایت را نشانه رفته‌اند، بی‌شک فردا روز نیز پا را فراتر می‌گذارند. حسین بن علی‌ها زمانی به مسلخ عاشورا خواهند رفت که خواص به موقع شمشیر نکشند. دفاع از علامه، دفاع از تفکر ناب اسلامی است و هتک حرمت تفکر، مواضع و شخصیت ایشان بی‌احترامی به شأن اسلام و مسلمین است».

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، نماینده مجلس و از اعضای سابق جبهه پایداری، در پی این ماجرا یادداشتی منتشر کرد که در آن آورده است: «… کاش سیاسیون و اطرافیان قلم به دست آنها متوجه بودند که به شخصیت‌های تمدنی مانند علامه مصباح، حزبی و جناحی نگاه نکنند و این‌گونه ناجوانمردانه آن عالم بزرگ جهان معاصر و نه فقط جهان اسلام را آماج تیرهای زهرآلود خود قرار نمی‌دادند. بنده و دوستان هم‌دوره بنده، آنان که دل در گرو اسلام و انقلاب و آرمان‌های نجات‌بخش امام راحل دارند، ثبات خود در این مسیر را مدیون اندیشه و قلم و بیان چشمه جوشان علامه مصباح می‌دانیم و با نگریستن به این قلم‌های مسلح به گلوله‌های تهمت و توهین و کینه بر عاقبت خود می‌ترسیم و از خداوند طلب عاقبت‌به‌خیری می‌کنیم».

آیت‌الله مجتهد‌شبستری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفته آیت‌الله مصباح با تدریس در حوزه علمیه و تأسیس مؤسسه امام خمینی(ره) در قم شاگردان فاضل و مفیدی تربیت کرد و با قلم و بیانش در نقد مکاتب الحادی و پاسخ به شبهات سکولارها و لیبرال‌ها نقش مؤثری ایفا کرد.

ایشان در حمایت از ولایت ‌فقیه و رهبر معظم انقلاب از هیچ اقدامی فروگذار نبود. افزون بر اینها علامه مصباح‌یزدی فردی بسیار متواضع و نیکوسیرت بود؛ بنابراین هرگونه اهانت به شخصیت ایشان خلافی بسیار روشن و گناه نابخشودنی است.

آیت‌الله عالمی، عضو خبرگان نیز با اشاره به اینکه مصباح‌یزدی هر جا که لازم بوده، از مسئله ولایت چه ولایت اهل‌بیت(ص) و چه ولایت ولی‌فقیه دفاع غیرتمندانه و جانانه کرده است و با این چهره تابناک حرف‌های بی‌پایه و اساس به ایشان توجیه ندارد، به ایسنا گفته است: من تصور می‌کنم این مطالب جز عقده‌گشایی نیست و این فرد درگیر با اندیشه و افکار حضرت آیت‌الله مصباح آشنا نبوده است و توهین به ایشان را از گناهان بزرگ می‌دانم که حتما باید پاسخ داده شود؛ چراکه آیت‌الله مصباح در زمان حیات خود نیز همین کار را می‌کردند و نسبت به کسانی که مورد اهانت و بی‌مهری قرار می‌گرفتند، ایشان از حق دفاع می‌کردند و دفاع از حق وظیفه همه ماست.

همه اینها در حالی است که قدیانی متنی را با عنوان «عذرخواهی به‌علاوه یک نکته از سر خیرخواهی» منتشر کرد و نوشت: «اختلافم با پایداری و اساسا مشرب غلط مخلص‌سازی کور و ریاکارپرور -که همه را جز خود فاسد می‌خواند و همه را کلیشه می‌داند و همه را در همه حالتی، آن‌جور می‌خواهد که خود می‌پسندد- سر جای خود محفوظ. این مهم و نیز بداخلاقی‌های فراوان اعوان و انصار خرد و کلان این گروه -که در صدق دوستی‌شان با علامه مصباح و مؤسسه امام‌ خمینی تردید جدی وجود دارد- هرگز بهانه نمی‌شود که حقیر بخواهم برخلاف یادداشت‌های متعدد قبلی‌ام، قلم را در مذمت «مطهری زمان» بچرخانم».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها