خطرناک‌ترین نوع تحریف از نگاه محمدحسین صفارهرندی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: خطرناک‌ترین بحث در تحریف آنجایی است که معنوی صورت می‌گیرد وگرنه تحریف ظاهری را می‌شود پیدا کرد.

خطرناک‌ترین نوع تحریف از نگاه محمدحسین صفارهرندی
کد خبر: 428175
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۲ ۱۳:۴۷:۵۷

اعتمادآنلاین| محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم آغاز به کار اندیشکده سیاست‌پژوهی و تولید محتوای راهبردی اساتید که صبح امروز به همت بسیج اساتید دانشگاه تهران برگزار شد،‌گفت: در این اندیشکده بنای خودتان را بر حریت قرار دهید و وقتی به سراغ مسائل می‌روید واقعیت برایتان اصل باشد.

وی افزود: کلاهی که سر ما گذاشتند این است که می‌گویند شما از اعتقاداتتان حرف می‌زنید و ما از واقعیت! این کلاه را بردارید. ما به ضرب واقعیت می‌توانیم جلوی مدعیان دروغین را بگیریم پس بنا را بر این بگذارید که در مسیر خود ذره‌ای از واقعیت را هم نادیده نگیرید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه تأکید کرد: تحریف یک عارضه‌ای است که بخشی از آن را خودمان دچار شده‌ایم و یک بخشی هم عوامل روانی دشمن ما را به سمت آن سوق می‌دهد.

صفارهرندی با اشاره به تحریفی که در واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) و همچنین در دوران حضرت علی (ع) صورت گرفت، گفت: خطرناک‌ترین بحث در تحریف آنجایی است که معنوی صورت می‌گیرد وگرنه تحریف ظاهری را می‌شود پیدا کرد.

وی اظهار داشت: همانطور که دیدیم برای جا انداختن بحث مذاکره به واقعه عاشورا و قیام امام حسین (ع) متوسل شدند، اصل این موضوع شاید درست باشد ولی امام حسین (ع) در مذاکره به دنبال این بود که طرف مقابل، فعلی را ترک کند و به مسیر درست بازگردد، اما متأسفانه ما می‌بینیم که نسبت دروغی به سالار شهیدان می‌دهند تا بحث سازش را توجیه کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تحریف مقدمه تحریم است گاهی تحریم برای جا افتادن و اثر کردن نیاز به تحریف دارد و گاهی نیاز است بلندگوهایی بیایند و بگویند که مردم می‌دانید چرا تحریم شدیم؟ چون شما سر مواضع و آرمان‌های خود و انقلاب ایستادیم.

صفارهرندی اضافه کرد: تحریم‌های سنگین بعد از 9 دی 88 آغاز شد، سران نظامی ناتو وقتی دیدند اغتشاش و آشوب اثر کند گفتند، روی انقلاب‌های رنگی نمی‌توانیم دیگر حساب کنیم و تحریم را در میان اقداماتی که مدنظرشان بود مؤثرتر دیدند.

وی با اشاره به اهدافی که دشمنان از تحریم داشتند، گفت: متزلزل کردن ایمان مردم به رهبر انقلاب، دچار تردید کردن مردم از پیمودن راه اصلی‌شان و اینکه به نوعی به مردم القاء کنند که مشکلات ناشی از انقلاب است و سوم هم تشدید اختلافات میان زمام‌داران و مسؤولان اهدافی بود که طرف مقابل با تحریم به دنبالش بود و می‌خواستند بگویند چون کدخدای دنیا را نادیده گرفته‌اید باید سختی بکشید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اما با مرور زمان مشخص شد این‌ها خلاف است البته یک عده‌ هم نمی‌خواهند کوتاه بیایند و می‌گویند دلیل مشکلات این است که نگذاشتند کار کنیم.این یعنی تحریف روی تحریف.

صفار هرندی با اشاره به سخنرانی روحانی بعد از راهپیمایی 23 تیر 78 گفت: در زمانی که خیلی‌ها حاضر نشد در این برنامه سخنرانی کنند آقای روحانی آمد و سخنرانی خوبی هم کرد ولی می‌بینیم همین فرد زمانی که کار را در دست می‌گیرد طوری رفتار می‌کند که انگار آب خوردن ما هم بسته به مذاکره با غرب است. تحریف در رساندن آدم‌ها به این نقطه بسیار مهم است.

وی افزود: یا اینکه دیدیم آقای ظریف گفت آمریکا می‌تواند با یک بمب تمام تأسیسات ما را نابود کنند! بعد او را بردند و تأسیسات دفاعی را نشانش دادند و آقای ظریف دید که چه قدرتی در کشور وجود دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جنگ، مقاومت و دستاوردها را راحت می‌شود تحریف کرد اما وقتی واقعیت را درست بازخوانی می‌کنیم می‌بینیم که اینگونه که گفته شده نبوده است. یکی از مباحثی که در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد بحث بزرگ‌نمایی قدرت آمریکا است اما واقعیت این است که آمریکا نسبت به گذشته بسیار ضعیف‌تر شده و انقلاب هر روز قوی‌تر می‌شود. امروز بدهی‌های آمریکا 10 برابر از آنچه باید باشد شده است و این کشور به لحاظ اقتصادی بسیار ضعیف شده است. برای همین هم می‌بینیم هر جا که می‌روند به دنبال پول هستند و به برخی از کشورها مانند عربستان همچون گاو شیرده نگاه می‌کنند.

صفار هرندی ادامه داد: امروز آمریکا در باتلاق گیر کرده است با این حال چگونه می‌تواند به ما کمک کند نباید به کسی که در باتلاق گیر کرده و در حال غرق شدن است نزدیک شویم.

وی تصریح کرد: آمریکا اراده کرده بود در منطقه غرب آسیا حکومت‌های مرکزی را تجزیه کند، تجزیه سوریه، عراق، افغانستان و به دنبال آن هم تجزیه ایران از برنامه‌هایی بود که به دنبالش بودند اما موفق نشدند آن را به نتیجه برسانند آمریکا دیگر آن آمریکای سابق نیست که بتواند با کمک دستیارانش در منطقه هر چه اراده کرد را محقق کند آمریکا در برآورده کردن خواسته‌هایش ناکام بوده است اما متأسفانه این واقعیت را نمی‌گویند و هنوز هم دست به تحریف می‌زنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آمریکا از لحاظ سیاسی هم دیگر مانند سابق قدرت ندارد و همانطور که دیدیم در شورای امنیت دو بار به زمین خوردند. آمریکا در حوزه‌های علمی و دفاعی هم دیگر قدرت گذشته را ندارد و همه دیدند که هواپیمای فوق پیشرفته آمریکا را منهدم کردیم آن هم با سامانه‌ای که چندین سال قبل ساخته بودیم و اتفاقی افتاد که دوستان و دشمنان ما حیرت کردند.

صفار هرندی افزود: آمریکا امروز یک دلار هم در کشوری سرمایه‌گذاری نمی‌کند ولی تحریف اینگونه است که می‌گویند اگر می‌خواهید رونق اقتصادی ایجاد شود باید راه را برای سرمایه‌گذاری آمریکا و اروپا باز کنید! این در حالی است که کل رقم ارتباطات تجاری ما با این کشورها بسیار کم است و این در حالی که ارتباطات تجاری ما با کشورهای همسایه چندین برابر آن است.

وی با بیان اینکه کل ظرفیت اینستکس یک ظرفیت چند میلیون دلاری است، گفت:‌ گفته می‌شود که برای تبادلات اقتصادی به اینستکس نیاز است اما وقتی بررسی می‌کنیم می‌بینیم که اینجا هم باید آنها بر اقدامات ما صحه بگذارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: FATF هم برای این بود که ما نتوانیم پول منتقل کنیم بعد یک عده به دنبال این هستند که ما آن را امضاء کنیم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها