برای تحقق شعار سال باید تولیدات‌مان را صادرات‌محور کنیم

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه نامگذاری سال 99، انتظار این است که تولید هم به لحاظ کمی و هم کیفی افزایش پیدا کند و ما بتوانیم تولیدات خود را صادرات‌محور کنیم.

برای تحقق شعار سال باید تولیدات‌مان را صادرات‌محور کنیم
کد خبر: 396547
|
۱۳۹۹/۰۱/۰۹ ۱۱:۲۴:۵۸

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر در خصوص شعار جهش تولید، اظهار کرد: این شعار در ادامه سال 98 از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است. اگر در سال 98 که حمایت از تولید بود، این کار انجام نمی‌شد و کارهایی که باید انجام نمی‌گرفت، امروز با وجود شرایطی همچون تحریم‌ها و وضعیت کرونا که ارتباط ما را با کشورهای اطراف قطع و مشکلاتی برای مبادلات محصولات و تولیدات و واردات و صادرات ایجاد کرده، طبیعی است که مشکلات بیشتری داشتیم.

وی افزود: اکنون با وجود این شرایط، حتی کشورهایی همچون آمریکا، آلمان و ایتالیا دچار بحران شده و در بحث تامین مواد اولیه و مصرفی دچار مشکل می‌شوند، اما کشور ما با شرایطی که در چند سال اخیر ایجاد شده، به ویژه در سال گذشته که دولت واردات بیش از 1300 تا 1400 قلم کالا را ممنوع کرد که در جهت حمایت از تولید بود و باعث شد تولیدکنندگان ما در زمینه محصولاتی که در کشور تولید می کنند و مشابه آن وارد می‌شد، حمایت شوند و تولیدات خود را افرایش دهند تا امروز ما دچار مشکل نشویم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زمینه نامگذاری سال 99، انتظار بر این است که این تولید هم به لحاظ کمی و هم کیفی افزایش پیدا کند و ما بتوانیم صادرات داشته، جهش چشمگیری در تولیدات داشته باشیم، تولیدات خود را صادرات‌محور کنیم و صرفا به نیازهای داخلی اکتفا نکنیم که این کار ابزار و لوازم خاص خود را می‌خواهد.

سبحانی‌فر با بیان اینکه وظیفه دولت این است که بسته‌های تشویقی برای صادرات محصولات داخلی تولیدکنندگان گذاشته شود، عنوان کرد: باید معافیت‌هایی نیز در مباحث مالیات، عوارض و امثال این درنظر گرفته شود، همچنین حمایت‌ها، پشتیبانی‌ها و تسهیلاتی برای نوسازی و بهسازی تجهیزات و کارخانجات خود داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بازاریابی نیز انجام شود و بتوانیم رایزن‌های اقتصادی در کشورهای مختلف داشته باشیم تا بازار هدفی را معرفی کرده و با تولیدکنندگان ما ارتباط برقرار کنند. برای صادرات نیز باید برنامه‌ریزی مناسب انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: بخش خصوصی نیز باید به این فکر باشد که صرفا به بحث تامین نیازهای کشور اکتفا نکند و با کیفیت بیشتر، رعایت استانداردها، برندسازی محصولات و بسته‌بندی‌های مناسبی که امروز صنعتی محسوب می‌شود، بازارهای جهانی را به دست بیاورد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود این موارد باید جهشی در تولید داشته باشیم تا بتوانیم وابستگی به نفت را کاهش دهیم، همان‌طور که امروز به حداقل رسیده، همچنین این تولید بتواند در چند دهه اخیر جایگزینی برای نفت شود تا از وضعیت تک‌محصولی خارج شده و با این تولید اقتصاد کشور خود را پویا کنیم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها