کد خبر: 283725
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی:

برخی پیشنهادات در مجلس برای حذف رقباست

یک نماینده مجلس گفت: فکر می‌کنم احتمالا پیشنهاد دهنده این طرح نماینده‌ای بوده در یک حوزه انتخابیه‌، و از طرف دیگر نماینده ادواری با مدرک لیسانس در همان حوزه انتخابیه بوده و می‌خواسته کاندیدا شود و رقیب این نماینده شود. بعید نیست بحثی باشد که با این روش بخواهند رقبای خود را حذف کنند.

برخی پیشنهادات در مجلس برای حذف رقباست
کد خبر: 283725
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۲ ۰۹:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌فر با اشاره به مصوبه اخیر مجلس درباره تغییر شرایط کاندیداتوری افراد برای ورود به مجلس و دارا بودن و حذف ماده‌ای که نمایندگی مجلس را معادل با یک مقطع تحصیلی می‌دانست، گفت: به نظر من این مصوبه مفید نیست چون نماینده‌ای که حتی با مدرک لیسانس چند دوره در مجلس حضور داشته و به عنوان نماینده مردم خدمت کرده است، از کاندیدا شدن محروم می‌شود.

وی افزود: باید توجه کرد که آیا این چند دوره که نمایندگی در مجلس واقعا معادل یک مقطع تحصیلی نیست؟ با این مصوبه، افرادی تنها با یک مدرک فوق‌لیسانس می‌توانند کاندیدا شوند و بعضی با 6 دوره نمایندگی و داشتن مدرک لیسانس نمی‌تواند ثبت‌نام کند. من فکر می‌کنم احتمالا پیشنهاد دهنده این طرح نماینده‌ای بوده در یک حوزه انتخابیه‌ و از طرف دیگر نماینده ادواری با مدرک لیسانس در همان حوزه انتخابیه بوده و می‌خواسته کاندیدا شود و رقیب این نماینده شود.

نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا جریانی وجود دارد که می‌خواهند رقبای خود را در بعضی حوزه‌های انتخابیه حذف کنند؟، گفت: بعید نیست، ممکن است بحثی باشد که با این روش بخواهند رقبای خود را حذف کنند و این توجیهی ندارد که فردی چندین دوره نماینده باشد نتواند برای کاندیداتوری ثبت‌نام کند. شورای نگهبان باید این مساله را مد نظر قرار دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها