کد خبر: 281037
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۲:۰۸:۲۳
| |

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

سخنرانی‌ و بیانیه‌ نمی‌تواند پاسخگوی مصوبات مجلس آمریکا باشد

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس عملکرد این قوه را در مقابله با رفتار ضد ایرانی آمریکا قابل قبول ندانست و گفت: مجلس باید در برابر هر مصوبه‌ ضدایرانی آمریکا مقابله به مثل کند.

سخنرانی‌ و بیانیه‌ نمی‌تواند پاسخگوی مصوبات مجلس آمریکا باشد
کد خبر: 281037
|
۱۳۹۸/۰۱/۰۸ ۱۲:۰۸:۲۳

اعتمادآنلاین| ‌ حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مجلس شورای اسلامی درباره گلایه رهبر معظم انقلاب از مجلس در مقابله با طرح‌های ضدایرانی آمریکا گفت: آن نکته‌ای از سخنرانی مقام معظم رهبری در مشهد و حرم امام رضا (ع) مربوط به مجلس بود که بیان کردند طرح‌های زیادی توسط مجلس آمریکا درباره مبارزه و تحریم ایران داده شده و اما باید دید مجلس شورای اسلامی چند طرح در این باره داده است.


وی با بیان اینکه این احساس دلتنگی و گلایه به نوعی از مجلس شورای اسلامی است، افزود: یکبار همین موضوع را مقام معظم رهبری در مرداد ماه هنگامی با ایشان ملاقات داشتیم در بیانشان فرمودند که تعداد طرح‌ها و لوایحی که مصوب می‌کنیم مهم نیست بلکه مهم این است که خروجی آن چیست و این نشان از این است که مجلس باید رسالت خود را انجام بدهد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس باید مواضع محکمی در برابر موضع‌گیری‌ها و مصوبات آمریکا از خود نشان دهد. این نشان دهنده این است که حداقل اقدامات مجلس شورای اسلامی در این باره در سال 1397 مقبول نیست و نتوانسته رضایت‌مندی برای مقام معظم رهبری و مردم را ایجاد کند. باید در برابر هر مصوبه‌ای که مجلس آمریکا دارد و ایران را تهدید و یا تحریم می‌کند، در مجلس شورای اسلامی مقابله به مثل شود و مجلس مصوبات قدرتمندی در این باره داشته باشد.

حاجی بابایی ادامه داد: علاوه بر این‌ها ما اگر یک نگاه کلی به مجلس کنیم؛ مجلسی که باید در راس امور باشد نشان می‌دهد در مواقع ضروری شاید آن بروز و ظهور لازم را نداشتیم. مجلس باید در سال 1398 کاستی‌هایی که در سال 1397 داشته را جبران کند. این کاستی‌ها عبارت است از نظارت و قوانین عدالت‌محور، مردم محور و معیشت محور برای مردم. همچنین چهره اقتدار مجلس در برابر استکبار جهانی و نشان دادن از مجلسی که در راس امور است. این ویژگی‌هایی است که باید در سال 1398 کاملا رعایت و به آنها توجه بشود.

وی تاکید کرد: به همین دلیل مجلس باید در سال 1398 چهره جدیدی از خود به نمایش بگذارد و با توجه وضعیت اقتصادی، تحریم‌ها، موضع‌گیری‌ها و همچنین مجلس آمریکا، باید مصوباتی داشته باشد که بتواند هم نگاه مردم و هم نگاه مقام معظم رهبری را به مجلس جلب کند.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان اینکه مجلس از ابزار و اختیار بالایی برای پاسخگویی به مجلس آمریکا برخوردار است، اضافه کرد: هم بودجه در اختیار مجلس است و هم سیاست‌گذاری‌ها و مجلس می‌تواند در درون ریل‌گذاری کند تا پاسخ به مصوبات مجلس امریکا باشد.

حاجی بابایی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: سخنرانی‌ها، بیانیه‌ها و مصاحبه‌ها نمی‌تواند پاسخگوی مصوبات مجلس آمریکا که اجرایی می‌شود باشد، آن مصوبات عملیاتی است و این شعارها و بیانیه‌ها گفتاری است. باید دربرابر مصوبات آمریکا، مصوبات عملیاتی داشته باشیم که که دولت اجرا کند که به صورت عملیاتی به آنها پاسخ بدهیم.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها