کد خبر: 263680
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۹:۳۸:۰۰
| |

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه:

فیلترینگ راه جلوگیری استفاده نادرست از فضای مجازی نیست/ برای استفاده درست از فضای مجازی باید فرهنگ‌سازی کرد

رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تاکید کرد که فیلترینگ راه جلوگیری از استفاده نادرست در فضای مجازی نیست بلکه باید در این راستا فرهنگ‌سازی کنیم.

فیلترینگ راه جلوگیری استفاده نادرست از فضای مجازی نیست/ برای استفاده درست از فضای مجازی باید فرهنگ‌سازی کرد
کد خبر: 263680
|
۱۳۹۷/۱۱/۰۲ ۰۹:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| رمضانعلی سبحانی‌‍‌فر، عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمان نسبت به موضوعات مطرح شده درباره فیلتر شبکه های مجازی، بیان کرد: باید از طریق بسته های حمایتی و اطلاع رسانی به افراد زمینه استفاده درست از اپلیکیشن ها و همچنین حضور فعال در عرصه فضای مجازی را فراهم کنیم؛ حتی باید این آگاهی به والدین ارائه شود تا فرزندانشان را نسبت به مخاطرات احتمالی و روش درست استفاده مطلع کنند.

باید به سمت فیلترینگ‌های هوشمند گام برداریم

وی ادامه داد: باید اذعان کرد اگر بخواهیم فضای مجازی را فیلتر کنیم باید به سمت فیلترینگ های هوشمند استفاده کنیم که مباحث ضد ارزشی و دغدغه های موجود در این حوزه را برطرف کند.

قبل از اجرای فیلترینگ باید نتیجه و اهداف را با هم مقایسه کرد

این نماینده مجلس دهم تصریح کرد: در این بین افراد باید پاسخ دهند اگر اپلیکیشنی فیلتر شود، اهداف پیش بینی شده محقق می شود یا خیر. در این راستا می توان تلگرام را مثال زد که چندی پیش فیلتر شد؛ در مواجه با تلگرام به نوعی افراد از طریق فیلتر شکن از این نرم افزار استفاده می کنند که موجب می شود افراد حتی در فضای مجازی به سایت هایی دسترسی پیدا کنند که پیش از این دسترسی نداشتند که آسیب قابل تاملی است.

عضو ناظر مجلس در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه خاطرنشان کرد: بنابراین می توان با سایت ها و اپلیکیشن هایی که واقعا ضدارزشی بوده و با اهداف انقلاب همخوانی ندارد برخورد شدید صورت بگیرد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها