کد خبر: 222264
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۲:۰۰
| |

حسن فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح:

حضور ما در سوریه به آمریکا ارتباطی ندارد/ مسدود کردن تنگه هرمز در محدوده حقوق اقتصادی و سیاسی ایران است

مشاور عالی رهبری گفت: بستن تنگه‌هرمز در محدوده حقوق اقتصادی و سیاسی ایران است و شورای عالی امنیت در این زمینه تصمیم می‌گیرد.

حضور ما در سوریه به آمریکا ارتباطی ندارد/ مسدود کردن تنگه هرمز در محدوده حقوق اقتصادی و سیاسی ایران است
کد خبر: 222264
|
۱۳۹۷/۰۵/۰۶ ۱۳:۵۲:۰۰

اعتمادآنلاین| سردار سرلشکر حسن آقایی فیروزآبادی مشاور عالی فرمانده کل قوا در نیروهای مسلح در واکنش به فعالیت آمریکا مبنی بر عدم حضور ایران در سوریه اظهار کرد: حضور ما در سوریه به آمریکا و قدرت دیگری ارتباط نداشته و ندارد، دولت قانونی سوریه در خواست حضور مستشاری از ایران داشته که ما هم خواسته آن ها را پذیرفتیم.

وی در ادامه با اشاره به سخنان ترامپ مبنی بر کاهش حضور قایق‌های ایرانی در اطراف ناوهای جنگی آمریکا در خلیج فارس گفت: این آدم تا کنون حرف های بیهوده بسیاری را مطرح کرده است، ضمن این که ایران نیز فعالیت نظامی در خلیج فارس نداشته که ما شاهد قایق ها در مجاورت ناوهای جنگی آمریکایی باشیم.

سرلشکر فیروزآبادی در پایان با اشاره به به مسدود شدن تنگه هرمز از لحاظ نظامی و بین المللی نیز خاطر نشان کرد: این اقدامات در محدوده حقوق اقتصادی و سیاسی جمهوری اسلامی ایران است و شورای عالی امنیت ملی تصمیم گرفته و تصویب آن در اختیار فرمانده معظم کل قوا بوده و در این موضوع شخص دیگری حق تعیین تکلیف برای ما ندارد.

گفتنی است وزیر امورخارجه آمریکا در مصاحبه اخیر در خصوص بسته شدن تنگه هرمز گفت: آمریکا به‌طور کامل و شفاف مشخص کرده که می‌خواهد اطمینان یابد تمام خطوط دریانوردی کماکان باز هستند، این سیاست همیشگی آمریکا بوده باید از این مسئله اطمینان داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها