کد خبر: 590380
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۰:۲۱
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

در این کشور جرایم رانندگی بر اساس میزان درآمد محاسبه می‌شود!

در یکی از کشورها جرایم رانندگی بر اساس میزان درآمد افراد به شکل تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

در این کشور جرایم رانندگی بر اساس میزان درآمد محاسبه می‌شود!
کد خبر: 590380
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۱۴:۳۰:۲۱

در یکی از کشورها جرایم رانندگی بر اساس میزان درآمد افراد به شکل تصاعدی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از یک رسانه سعودی، در کشور فنلاند هیچ راننده‌ای نمی‌تواند به دلیل درآمد بالا ادعا کند جریمه برایش اهمیتی ندارد، زیرا جرایم رانندگی در این کشور نسبت به درآمد هر فرد محاسبه و از او اخذ می‌شود.

بر اساس سیستم محاسبه جریمه‌ها در این کشور، جرایم در این کشور رقم ثابتی ندارد و حتی طی روزهای هفته هم رقم‌های متفاوتی برای جرایم مختلف رانندگی محاسبه و این جرایم از سرعت بیش از ۲۰ کیلومتر از حد مجاز آغاز می‌شود.

در این سیستم از محاسبه، میزان درآمد راننده لحاظ شده و در عین حال اگر مساله مربوط به سرعت بیش از حد مجاز باشد، ضریبی از سرعت هم به آن رقم افزوده می‌شود.

به عنوان مثال، رونی ریکوما عکاس مشهور به دلیل اینکه در مسیری که ۵۰ کیلومتر سرعت مجازش بود با سرعت ۹۹ کیلومتر حرکت می‌کرد، مجبور شد برای ۲۷ روز مجموعاً ۵۹۴ یورو جریمه بپردازد، چون درآمد او در سال گذشته کم محسوب می‌شد؛ اما امروز که او از درآمدهای عمومی و حقوق بیشتری بهره‌مند است، در صورت تکرار همان خلاف مجبور خواهد شد 2349 یورو بپردازد.

در ادامه این گزارش آمده است، این نوع سبک و سیاق در جریمه کردن باعث شده جرایم عجیب و غریبی هم علیه برخی از افراد اعمال شود، جرایمی که باعث شگفتی شده و راه خود را به مطبوعات این کشور باز کرده است.

برای نمونه در سال 2002، مدیرعامل نوکیا که در جاده‌ای با محدویت سرعت 50 کیلومتر با سرعت 75 کیلومتر در حال حرکت بود 116 هزار یورو جریمه شد، این در حالی است که فنلاندی‌ها می‌گویند جرایم آنها در مقایسه با سوئیس بسیار ناچیز است.

بالاترین جریمه در سوئیس را یک راننده سوئیسی پرداخت کرد؛ این فرد از سوی ماموران به پرداخت 3600 فرانک سوئیس برای 300 روز متوالی محکوم شد که مجموع آن یک میلیون و 80 هزار فرانک سوئیس است، او در زمان دستگیری با سرعت 290 کیلومتر در ساعت حرکت می‌کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها