کد خبر: 586324
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۴۰:۱۵
| |

اعتراض روزنامه اصولگرا به گسترش گرانی‌ها؛ کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند

روزنامه اطلاعات نوشت: بی رودربایسی کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده وآنان ندارند که بخرند و این ناتوانی اثرات جانبی‌اش را بر دیگر شئون کشور بر جای گذاشته که قابل مشاهده است.

اعتراض روزنامه اصولگرا به گسترش گرانی‌ها؛ کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند
کد خبر: 586324
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۷ ۱۴:۴۰:۱۵

روزنامه اطلاعات با انتقاد از گسترش گرانی‌ها و افزایش تورم در کشور نوشت: بی‌رودربایسی کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و ندارند که بخرند.

به گزارش اطلاعات، نگاهی به گزارش مرکز آمار ایران درباره رشد نرخ تورم و سطح عمومی قیمت ها در آبان ۱۴۰۱ و دقت در جداول پیوست آن که معمولا کمتر مورد توجه قرار می گیرد، شرایط نگران‌کننده‌ای را درباره وضع سفره مردم ایران ترسیم کرده و لزوم هشدار جدی درباره تغییر برخی برنامه‌های دولت که به احتمال بسیار ریشه اصلی گرانی‌هاست را ضروری می سازد.

در ادامه این مطلب آمده است: بر اساس ارقام قید شده در جداول پیوست این گزارش، قیمت تمام کالاهای اساسی و غیراساسی در آبان ۱۴۰۱ در مقایسه با آبان ۱۴۰۰ طوری افزایش یافته که چاره ای جز استفاده از صفت «به شدت» برای آن نیست. رشد این اقلام و همچنین میزان تورم سالانه به گونه‌ای است که افزایش حقوق کارمندان، کارگران و بازنشستگان به هیچ عنوان پوشش دهنده آن نیست.

روزنامه اطلاعات سپس هشدار داده است: کم عملی و انفعال که حتی دیگر از اطلاعیه های تهدیدآمیز سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار هم در آن خبری نیست، نمی تواند ادامه یابد؛چ ون بی‌رودربایسی کفگیر درآمد مردم به ته دیگ خورده و آنان ندارند که بخرند و این ناتوانی اثرات جانبی‌اش را بر دیگر شئون کشور بر جای گذاشته که قابل مشاهده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها