کد خبر: 538617
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۵:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

تعمیرگاه زنانه خودرو در مصر راه‌اندازی می‌شود + عکس

زنان مصری در صدد خارج کردن یک شغل دیگر از انحصار مردان این کشور هستند.

تعمیرگاه زنانه خودرو در مصر راه‌اندازی می‌شود + عکس
کد خبر: 538617
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۹ ۱۵:۳۰:۰۰

زنان مصری در صدد خارج کردن یک شغل دیگر از انحصار مردان این کشور هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل از رسانه‌های عربی، یک زن مصری که بعد از پایان دوره دبیرستان وارد رشته مهندسی معدن شده و یکی از معدود دختران حاضر در کلاس‌ها بود بعد از ناتوانی در ورود به شغلی که دانش آن را داشت، توانست به یک تعمیرکار خودرو ماهر تبدیل شود.

به گفته این زن، بعد از این ناکامی فرصتی به دست آمد تا او به عنوان مهندس فروش در یکی از مراکز تعمیرات خودرو مشغول به کار شود. در آنجا کم‌کم به مکانیک هم علاقه‌مند شد و در یکی از دوره‌های آموزشی همان مرکز شرکت کرد و توانست از صفر تا صد مشکلات و تعمیرات خودرو را بیاموزد.

به گفته این زن ورودش به بخش تعمیرات مرکز کار چندان آسانی نبود و بعد از ماه‌ها تلاش و اصرار و خواهش، مدیرش موافقت خود را با حضورش در بخش تعمیرات آن هم به عنوان کارآموز اعلام کرد. اما در آنجا با نگاه سنگین و حتی تمسخرآمیز همکاران مردش مواجه شود، همچنین خانواده‌اش هم به آسانی با حضورش در یک محل کاملاً مردانه موافقت نکردند.

اما به‌تدریج این کار عملی شد و او دیگر به بخش فروش نمی‌رفت و تمام‌وقت به کار تعمیرات مشغول بود.

او بعد از گذراندن چند چالش و مشکل دیگر به فکر انتقال تجربه‌اش به دیگر دختران و زنان مصری افتاد و توانست این دانش را که به گفته‌ خودش، مردان اجازه نزدیک شدن زنان به آن را نمی‌دهند به آنها منتقل کند.

ابتدا این کار را از طریق انتشار ویدئوهای کوتاهی در فضای مجازی آغاز کرد و سپس به فکر راه‌اندازی تعمیرگاهی برای آموزش دختران افتاد، شماری از دختران و زنان برای کسب آگاهی از مشکلات خودرو به او مراجعه کردند و تعدادی هم گفتند که می‌خواهند به عنوان مکانیک مشغول کار شوند.

تعمیرگاه2

تعمیرگاه3

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها