کد خبر: 392012
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

روستایی که مردان حق اقامت در آن را ندارند

از 21 سال پیش به همت وزارت کشاورزی مصر، روستایی بدون مرد در این کشور ایجاد شده و زنان تمامی امور زندگی در آن را عهده دار هستند.

روستایی که مردان حق اقامت در آن را ندارند
کد خبر: 392012
|
۱۳۹۸/۱۲/۲۱ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| از 21 سال پیش به همت وزارت کشاورزی مصر ، روستایی بدون مرد در این کشور ایجاد شده و زنان تمامی امور زندگی در آن را عهده دار هستند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه مصری الوطن در گزاشی درباره این روستا نوشت: این روستا که در استان اسوان مصر واقع است به همت وزارت کشاورزی مصر برای زنان سرپرست خانوار بیوه و مطلقه ایجاد شد و توانست زنان بسیاری را در داخل خود بپروراند.

در این گزارش تاکید شده است تنها افراد مذکر در این روستا کودکان این زنان هستند که به همراه آنها به اینجا آمده و هم اکنون بزرگ شده‌اند.

با گشتی در این روستای واقع در جنوب مصر شاهد آن هستیم که زنان داس به دست از صبح زود در حال کشاورزی هستند و به کاشت، داشت و برداشت می‌پردازند؛ دامداری کرده و در آمد حاصل از آن را هم صرف خود و فرزندانشان می‌کنند.

هر یک از این زنان که از اقصا نقاط مصر به این منطقه آمده‌اند، با 5 جریب زمینی که در اختیارشان قرار داده شده توانسته‌اند به سطح خوداتکایی برسند و به گفته خبرنگار این روزنامه روستا را به یک بهشت برای خود تبدیل کرده‌اند.

جالب اینکه یکی از شرط‌های وزارت کشاورزی برای این زنان تعهد آنها به عدم ازدواج است و در صورت ازدواج مجدد مجبور هستند روستا را ترک کنند.

یکی از شرط‌های وزارت کشاورزی برای این زنان تعهد آنها به عدم ازدواج است و در صورت ازدواج مجدد مجبور هستند روستا را ترک کنند.

یکی از اهالی این روستا گفت: تاکنون شماری از زنان بعد از تصمیم به ازدواج مجدد روستا را ترک کرده و زنان جدیدی جایگزین آنها شده‌اند.

یک زن دیگر که در دهه پنجم عمر خویش است، در این باره گفت: بعد از 15 سال کار، زمین به مالکیت این زنان در می‌آید و فقط ازدواج مجدد است که این مالکیت را سلب می‌کند.

بعد از 15 سال کار، زمین به مالکیت این زنان در می‌آید و فقط ازدواج مجدد است که این مالکیت را سلب می‌کند.

او ادامه داد: ما در این روستا با صلح و صفا در حال زندگی هستیم. مردی در این روستا نیست و فقط زنانی که به کشاورزی تسلط ندارند، کارگران مرد را از روستاهای مجاور استخدام و این مردان هم غروب روستا را ترک می‌کنند.

این روستا 300 خانوار دارد و دارای مدرسه، واحد درمانی و یک ایستگاه پلیس است. گرچه سال‌هاست خبری از سرقت در آن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها