کد خبر: 538262
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۴:۳۲
| |

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی:

به عربستان و مصر در زمینه توسعه انرژی اتمی کمک می‌کنیم

پس از اظهارات وزیر انرژی عربستان سعودی درباره قصد ریاض برای توسعه برنامه اتمی این کشور، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت که این سازمان به عربستان سعودی و مصر در زمینه توسعه انرژی اتمی کمک می‌کند.

 به عربستان و مصر در زمینه توسعه انرژی اتمی کمک می‌کنیم
کد خبر: 538262
|
۱۴۰۰/۱۱/۲۷ ۱۱:۲۴:۳۲

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، امروز (چهارشنبه)، در نشستی به میزبانی عربستان سعودی مشارکت کرد.

به گزارش فارس و به نقل از رویترز، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در این نشست اظهار داشت که آژانس با مصر و عربستان سعودی برای کمک به منظور توسعه انرژی هسته‌ای این دو کشور همکاری خواهد کرد.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که «ترکی الفیصل» رئیس اسبق سازمان اطلاعات عربستان سعودی، آبان‌ماه، در مصاحبه با شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود که ریاض باید برای دفاع از خود در برابر ایران هر آنچه لازم است، از جمله دستیابی به یک بمب هسته‌ای انجام دهد. الفیصل با طرح این ادعا که ایران به دنبال بمب هسته‌ای است، در این خصوص بیان کرده بود: «پیشتر هم علنا گفتم که ما حتما باید هر آنچه لازم است، انجام دهیم از جمله توسعه یک بمب هسته‌ای تا از خودمان در برابر احتمال ایران هسته‌ای دفاع کنیم».

پس از اظهارات ترکی الفیصل،  «عبدالعزیر بن سلمان» وزیر انرژی عربستان سعودی دی‌ماه سال جاری در کنفرانسی در خصوص معادن به ذخایر اورانیوم موجود در این کشور اشاره کرده بود و در عین حال خبر داده بود: «به دنبال توسعه برنامه اتمی خود هستیم و درباره این موضوع واقعا صریح خواهم بود. ما مقادیر زیادی اورانیوم داریم و باید از آن بهره‌برداری کنیم. از شرکاء جهت بهره‌برداری از این ذخایر و توسعه آن با بالاترین درجه شفافیت کمک خواهیم گرفت و برای استفاده کامل از آن به جنبه تجاری خواهیم رسید».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها