کد خبر: 538501
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

قتل‌های خانوادگی، پدیده‌ای که برای عراق بحران آفریده است

پدیده شوم قتل‌های خانوادگی نهادهای امنیتی عراقی را مستاصل کرده است به طوری که روزی نیست رسانه‌های این کشور خبر از یک قتل خانوادگی ندهند.

قتل‌های خانوادگی، پدیده‌ای که برای عراق بحران آفریده است
کد خبر: 538501
|
۱۴۰۰/۱۲/۰۵ ۰۸:۱۵:۰۰

پدیده شوم قتل‌های خانوادگی نهادهای امنیتی عراقی را مستاصل کرده است به طوری که روزی نیست رسانه‌های این کشور خبر از یک قتل خانوادگی ندهند.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه العربی الجدید در گزارشی در این باره نوشت، عراق مدتی است که بستر جنایات عجیب و رعب‌انگیز شده است، در واقع می‌توان گفت این حادثه به امری روزمره در عراق تبدیل شده است.

مردی همسرش را از پای در آورد، مردی به دست زنش کشته شد، برادری خواهرش را به قتل رساند، پدری دخترش را کشت و... اخبار جنایات هولناکی که هر روز از عراق مخابره می‌شوند.

طی چند سال گذشته شمار این جنایات به شدت افزایش پیدا کرده است، شرایط جامعه و خفقان امنیتی و سیاسی در کنار وضعیت بسیار بد اقتصادی جامعه عراق دست به دست هم داده‌اند تا با کاتالیزور پایین بودن سطح آموزش جامعه و گسترش استعمال مواد مخدر در کشور به این پدیده شوم دامن بزنند.

بر اساس آمارهای منتشرشده در رسانه‌ها، فقط طی ژانویه گذشته، عراق فجیع‌‌ترین جنایات خانوادگی را پشت سر گذاشت، در یکی از آنها یک نوجوان پنج نفر از اعضای خانواده خود از جمله پدر و مادر و برادر بزرگش را در استان نجف به قتل رساند؛ خواهرش موفق شد از این مهلکه جان سالم به در ببرد و جسم زخمی و نیمه‌جانش را به خانه همسایه برساند.

بعد از تحقیقات انجام‌گرفته از سوی پلیس مشخص شد قاتل معتاد به مواد مخدر است.

یکی از فعالان فضای مجازی به نام محمد العیساوری هم دختر 14ساله خود را به بهانه‌های ناموسی به قتل رساند.

بعد از معاینات انجام‌گرفته از سوی پزشکی قانونی مشخص شد این دختر نوجوان بی‌دلیل قربانی تعصبات پدرش شده بود و معاینات، ادعاهای پدرش در مورد او را به طور کامل رد کرد.

اختلافات خانوادگی باعث شد پسری پدر، برادر و دامادش را در شرق بغداد به قتل برساند.

یک مرد نیز همسرش را کارمند بود در جنوب شرق پایتخت عراق کشت و بعد از آن دست به خودکشی زد.

در شهر حله در جنوب بغداد هم پدر دختر، همسر و مادر زنش را کشته و بعد خود اقدم به خودکشی کرد.

یک پسر هم در استان دیوانیه در جنوب عراق پدر خود را خفه کرد و او را در یکی از لوله‌های فاضلاب شهر انداخت اما بعد از مدتی به دست پلیس دستگیر شد.

اواخر سال گذشته میلادی بود که خبری در مورد فردی که پدر و خواهرش را در منزل آتش زده بود منتشر شد.

یکی از ساکنان بغداد نیز تحت تاثیر مشروبات الکلی دو خواهرش را به رگبار گلوله بست که یکی از آنها با شش گلوله و دیگری با چهار گلوله راهی بیمارستان شدند.

وزارت کشور عراق شمار جرائم قتل‌ به‌وقوع‌پیوسته در این کشور را تا 24 دسامبر 2021 یک هزار و 77 مورد اعلام کرد و خبر داد 666 پرونده از این جرائم تکمیل شده‌اند که بسیاری از آنها توسط اعضای خانواده انجام گرفته‌اند.

مهی عبدالرحمن فعال حقوق زنان هم در این باره گفت: عراق بدترین روزهای تاریخ خود را سپری می‌کند، به نحوی که ما شاهد قتل‌های خانوادگی به بهانه‌های عجیب و غریبی هستیم، این در حالی است که پیش از این خانواده جایگاه بسیار بالایی در جامعه عراق داشت.

به اعتقاد کارشناسان، عراق امروز در آستانه ازهم‌گسیختی اجتماعی قرار گرفته است و شرایطی را تجربه می‌کند که در تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها