کد خبر: 656437
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۲۰:۳۰:۱۱
| |

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

حکم قصاص به خاطر قتل در دورهمی دوستانه

مردی جوان که به جرم قتل به قصاص محکوم شده است، می‌گوید ناخواسته باعث مرگ مقتول شد.

حکم قصاص به خاطر قتل در دورهمی دوستانه
کد خبر: 656437
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۹ ۲۰:۳۰:۱۱

مردی جوان که در حالت مستی مرتکب قتل شده‌ است، در دادگاه درخواست بخشش کرد؛ اما بنا به خواسته اولیای دم مقتول به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که مردی جوان است با درخواست ولی که کودک فرد مقتول و تنها ولی دم است به قصاص محکوم شده‌ است.

این قتل یک سال قبل رخ داد و کارکنان بیمارستانی در تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی خبر داد مردی به نام امین که با چاقو زخمی شده‌ بود در بیمارستان جانش را از دست داده ‌است.

پلیس تحقیقات را برای شناسایی مردی که امین را به بیمارستان برده‌ بود، آغاز کرد و ساعاتی بعد این فرد به نام سهیل بازداشت شد. متهم در بازجویی‌ها به قتل امین اعتراف کرد و گفت از کار خود پشیمان و قصد قتل نداشته است.

به این ترتیب پرونده با عنوان قتل عمدی به دادسرا فرستاده شد. با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد. در جلسه رسیدگی با توجه به اینکه ولی دم مقتول فرزند خردسال او بود، دادستان از سوی او درخواست قصاص را مطرح کرد.

در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت. سهیل اتهام قتل را قبول کرد و گفت: دوستم من را به کارگاهش دعوت کرده‌ و بساط مشروب چیده‌ بود. من هم مرغ گرفته‌ بودم تا کباب کنم و همراهش بخوریم. امین و دوستش محسن هم آمدند. من آنها را نمی‌شناختم و از آشنایان دوستم بودند. آنها چهار توله سگ همراه داشتند که در یک جعبه گذاشته ‌بودند. دوستم رضا به من گفت سیاه‌بازی راه بینداز تا توله‌سگ‌ها را بگیریم. من که داشتم مرغ را خرد می‌کردم گفتم این کار درست نیست و من چنین کاری نمی‌کنم. سپس رضا به امین و محسن مشروب تعارف کرد. آنها گفتند اهل مشروب نیستند. من و رضا کمی مشروب خورده ‌بودیم؛ اما من بدحال نبودم. نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که بین رضا و امین و محسن درگیری شد. سعی کردم امین و محسن را از کارگاه بیرون کنم تا دعوا تمام شود. برف آمده و زمین لیز بود. چاقویی که با آن مرغ را خرد می‌کردم هم دستم بود. یک‌دفعه لیز خوردم و روی زمین افتادم و چاقو به سینه امین برخورد کرد. او از کارگاه بیرون رفت و دیدم به دیوار تکیه داد. از بدنش خون می‌آمد. بلافاصله او را به بیمارستان رساندم.

متهم در ادامه گفت: به‌شدت از اتفاقی که افتاده ناراحتم. من با امین ارتباطی نداشتم و فقط می‌خواستم جلوی درگیری را بگیرم. از اولیای دم و خانواده امین عذرخواهی می‌کنم و طلب بخشش دارم.

در پایان و بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها