کد خبر: 655779
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ۲۱:۰۰:۰۷
| |

«اعتمادآنلاین» از پیگیری یک پرونده گزارش می‌دهد:

مجازات مرگ برای مردی که به خاطر تحقیر مرتکب قتل شد

مردی که دوستش را به خاطر تحقیر به قتل رسانده است، حکم قصاص دریافت کرد.

مجازات مرگ برای مردی که به خاطر تحقیر مرتکب قتل شد
کد خبر: 655779
|
۱۴۰۳/۰۱/۱۳ ۲۱:۰۰:۰۷

پسری جوان که به خاطر تحقیر شدن دست به قتل زده‌ است، از سوی دادگاه کیفری ‌استان تهران به قصاص محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که پیش از قتل برای مدتی در زندان بود در دادگاه ادعا کرد مقتول او را به خاطر اینکه خیّران کمکش کردند تا از زندان خارج شود مسخره می‌کرد.

دو سال قبل قتلی در محله‌ای در جنوب تهران به پلیس گزارش شد. حراست بیمارستان به پلیس گفت وقتی مرد جوان را به بیمارستان آوردند به دلیل وارد آمدن ضربات سنگین بر اندام‌های حیاتی بدنش وضعیت بدی داشت و پزشکان نتوانستند به او کمک کنند. در نهایت مرد جوان به نام احسان یک روز بعد جانش را از دست داد.

پلیس با توجه به مدارک به دست آمده متوجه شد عامل این قتل جوانی به نام مهراد است که پیش از این نیز مدتی را در زندان گذرانده بود. پلیس با ردیابی‌هایی که انجام داد مهراد را بازداشت کرد.

مهراد در بازجویی‌ها اعتراف کرد با احسان درگیر شده‌ است، اما مدعی شد چند نفر دیگر هم در این نزاع بودند و او عامل قتل نیست. با این حال با توجه به مدارک موجود، کیفرخواست علیه متهم صادر و پرونده برای رسیدگی به دادگاه ارسال شد.

اولیای دم مقتول که خواهران و برادرانش بودند، در جلسه رسیدگی به این پرونده، درخواست قصاص کردند و گفتند گذشت نمی‌کنند.

وقتی نوبت به متهم رسید، گفت: اتهام را قبول ندارم. من فقط یک ضربه به مقتول زدم.

متهم گفت: چند سال قبل به خاطر خلافی که کرده بودم زندانی شدم و بعد از اینکه مدت زندانم تمام شد نتوانستم رد مال کنم و جریمه را بپردازم. در محل چند خیّر دوره افتادند و برایم پول جمع کردند و آزاد شدم. بعد از آن مهراد و چند نفر دیگر به همه گفتند من چطور از زندان آزاد شدم و مرتب مرا تحقیر می‌کردند. اینکه انگشت‌نمای محل شده ‌بودم، اذیتم می‌کرد. سر این موضوع با مهراد بحث کردم. گفتم اگر یک بار دیگر درباره این مساله صحبت کند حسابش را کف دستش می‌گذارم.

متهم در ادامه گفت: شب حادثه با دوستانم در خانه نشسته بودم و خوشگذرانی می‌کردم که یک‌دفعه چند نفر به خانه ما حمله کردند. مهراد و دوستانش وارد خانه شدند و مادرم را با لگد زدند. وقتی مهراد مادر من را با لگد زد شوکه شدم. اصلاً فکر نمی‌کردم چنین کاری بکند. به انباری رفتم . شمشیری برداشتم و یک ضربه به مهراد زدم. چند نفر در آن درگیری قمه و شمشیر داشتند. آنها هم ضربه زدند. فقط من نبودم. بعد از اینکه مهراد را زدم گفتم بیا تو را به درمانگاه برسانم که قبول نکرد. بعد شنیدم دوستانش او را به بیمارستان بردند ولی زنده نماند.

اولیای‌ دم مقتول به این ادعاهای احسان اعتراض کردند و گفتند می‌دانند ضارب احسان است. برادر مقتول گفت: آن شب دعوا تمام شده بود. مهراد به خانه برگشته بود که احسان به خانه ما حمله کرد و جلوی در خانه مهراد را زد و فرار کرد برای همین هم ما حاضر نیستم گذشت کنیم.

بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات برای تصمیم‌گیری در این خصوص وارد شور شدند و در آخرین روزهای سال گذشته متهم را به قصاص محکوم کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها