کد خبر: 653511
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۷:۵۵:۵۴
| |

قاتل نیکوکار قمی به چوبه دار نزدیک شد

مرد قاتل با کمک همسرش یک نیکوکار معروف اهل قم را ربود و به قتل رساند.

قاتل نیکوکار قمی به چوبه دار نزدیک شد
کد خبر: 653511
|
۱۴۰۲/۱۲/۱۴ ۰۷:۵۵:۵۴

حکم قصاص، شلاق و حبس صادر شده برای زن و شوهری که نیکوکار قمی را کشته بودند پس از تایید در دیوان عالی کشور به اجرای احکام دادسرای جنایی تهران ارسال شد تا در لیست اجرای حکم قرار گیرد.

به گزارش سایت جنایی، خبر ناپدید شدن مرد قمی که از برج‌سازان و یکی از خیران خوشنام این شهر بود اول تیر سال 1400  از سوی خانواده‌اش به پلیس اعلام شد. خانواده‌ این مرد گفتند مرد خیر صبح آخرین روز برای رفتن به محل کارش از خانه خارج و پس از آن به طرز مشکوکی ناپدید شد.

یک روز پس از اعلام مفقودی مرد 66 ساله ماموران گشت پلیس فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در محدوده فرودگاه به سرنشینان یک خودروی پژو مشکوک شدند. آنها زن و مرد جوانی بودند که داخل ماشین با هم درگیر شده بودند و به محض دیدن ماموران پلیس، تغییر مسیر دادند و خلاف جهت خیابان رفتند. پس از آن ماموران به تعقیب خودرو آنها پرداختند و دقایقی بعد موفق شدند آن را متوقف کنند. دو سرنشین مدعی بودند زن و شوهر هستند و درگیری آنها اختلافات خانوادگی است.

ماموران که به این زوج مشکوک شده بودند شروع به بازرسی ماشین کردند و در صندلی عقب مردی را با دست و پا و دهان بسته یافتند و فهمیدند این مرد جانش را از دست داده است. زوج جوان که وحشت‌زده بودند مدعی شدند قربانی، گروگان آنها بود؛ اما در بین راه جان خود را از دست داد. در این شرایط زوج جوان بازداشت شدند و با انتقال آنها به اداره پلیس معلوم شد جسدی که داخل ماشین آنها است، متعلق به برج‌سازی قمی است که یک روز قبل خانواده‌اش ناپدید شدن او را گزارش کرده بودند.

به این ترتیب مرد جوان مورد بازجویی قرار گرفت و گفت: مقتول مرد خیری بود که به من و همسرم کمک مالی می‌کرد. من مدت‌ها بود که معتاد شده و به‌خاطر اعتیاد کارم را از دست داده بودم. مقتول همشهری ما بود و او هم در قم زندگی می‌کرد. همه از خوبی او می‌گفتند. یکی از آشنایانمان او را معرفی کرد تا به ما کمک مالی کند.

این متهم ادامه داد: همسرم با مرد خیر صحبت کرده و به او گفته بود من معتاد هستم. قرار بود مرد خیر هزینه درمانم را بپردازد تا در کمپ بستری شوم و ترک کنم. وقتی این موضوع را شنیدم مخالفت کردم و به همسرم گفتم مقتول را به بهانه اینکه مرا به کمپ ببرد به خانه‌مان بکشانیم. می‌خواستم او را گروگان بگیریم و حسابش را خالی کنیم. حتی می‌خواستم در قبال آزادیش از خانواده‌اش درخواست میلیاردها تومان پول کنم.

متهم گفت: روز حادثه مقتول به خانه ما آمد تا مرا به کمپ ببرد که با تهدید چاقو، دست و پا و دهانش را بستم و او را در صندلی عقب ماشینم گذاشتم. نقشه را با همدستی همسرم اجرا کردم و به سمت تهران حرکت کردیم. وقتی به حوالی رباط‌‌ کریم رسیدیم، تصمیم گرفتم کارت‌های گروگان را بگیرم و حسابش را خالی کنم. او از ترس جانش کارتش را به همراه رمزش در اختیارم گذاشت. پس از آن در مدت ۲۴ساعتی که او گروگان ما بود هرچه می‌خواستم با کارت او می‌خریدم.

این مرد همچنین گفت: به گروگان غذا هم دادیم اما نمی‌دانم چه شد که ناگهان فوت کرد. احتمال می‌دهم که به‌دلیل گرما‌زدگی جانش را از دست داده باشد. وقتی متوجه شدیم فوت شده ترسیدیم و ‌دنبال راهی برای پنهان کردن جسد بودیم اما ماموران فرودگاه ما را دیدند و دستگیرمان کردند.

پس از دستگیری این زوج، اولیای‌دم با حضور در دادسرای جنایی تهران خواستار قصاص آنها شدند. بازپرس شعبه سوم نیز پس از تحقیقات تکمیلی و بررسی تمامی شواهدی که به‌دست آمده بود، برای زن و شوهر آدم‌ربا به اتهام مشارکت در قتل کیفرخواست صادر کرد تا آنها هر دو نفر به اتهام قتل عمدی در دادگاه کیفری محاکمه شوند.

در نهایت آنها در شعبه 5 دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شدند و مرد به اتهام قتل به قصاص محکوم شد. همسر او نیز به خاطر معاونت در قتل به حداکثر حبس محکوم شد. همچنین هر کدام از آنها به اتهام آدم ربایی هر کدام به 8 سال حبس و بابت مشارکت در سرقت اموال نیز هرکدام به 15 ماه حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شدند. در ادامه روند رسیدگی احکام صادره در شعبه 7 دیوان عالی کشور تایید شد و در حال حاضر پرونده هر دو متهم پرونده برای اجرای احکام صادره به شعبه دوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران آمده و دادیار رحیمی پرونده آنها را به جریان انداخته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • رضا ارسالی در
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲

    فقط تا میتوانید دورغ به خورده مردم بدید با این وام‌ها که کسی دیگه به شمها اعتماد ندار تا ساعاتی دیگر سهامه عدالت لعنت بر دروغه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها