کد خبر: 649029
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۲۵:۰۶
| |

سارق سابقه‌دار، کودکان و نوجوانان را به تله می‌انداخت

دزد حرفه‌ای با تهدید کودکان کارت بانکی همراه‌شان را می‌گرفت و دست به سرقت می‌زد.

سارق سابقه‌دار، کودکان و نوجوانان را به تله می‌انداخت
کد خبر: 649029
|
۱۴۰۲/۱۱/۰۱ ۰۷:۲۵:۰۶

سارق سابقه‌داری که کودکان و نوجوانانی ر ا هدف اعمال مجرمانه خود قرار می‌داد، دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، از چندی قبل شکایاتی از سوی خانواده‌های کودکان و نوجوانان در اداره پنجم پلیس آگاهی تهران مطرح شد و آنها گفتند کودکان‌شان مورد ضرب و شتم و سرقت قرار گرفته‌اند. شاکیان گفتند: پسران و دختران خود را برای خرید از نانوایی یا مغازه محل بیرون فرستاده بودیم، اما مدتی زیادی از رفتن‌شان گذشت و به خانه برنگشتند. همین باعث شد نگران شویم و دنبال فرزندانمان برویم و در نهایت فرزندمان را در حالی پیدا کردیم که کتک خورده در پارک محل یا خیابان نزدیک خانه سرگردان بود.

این کودکان و نوجوانان در پاسخ به ماموران پلیس گفتند: مردی جوان به بهانه پرسیدن آدرس سراغ ما آمد و خواست آدرس را نشانش بدهیم؛ اما یک دفعه در جایی خلوتی با چاقو تهدیدمان کرد و کتکمان زد. بعد هم کارت عاربانک و رمزش را از ما گرفت و رفت.

کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بعد از دریافت این شکایت‌ها در حال تحقیق برای شناسایی سارق بودند تا اینکه هنگام گشت‌زنی در یکی از خیابان‌های جنوب غرب تهران مردی را دیدند که پسر خردسالی را به زور با خود می‌برد. به این ترتیب ماموران او را به طور نامحسوس تعقیب ‌کردند و در نهایت مانع از ربودن پسربچه شدند. ماموران در بازرسی بدنی از مرد مظنون کارت بانکی پسربچه را پیدا کردند، به همین دلیل متهم را به اداره آگاهی تهران منتقل کردند.

این سارق در بازجویی‌ها اعتراف کرد برای هزینه اعتیادش و پرداخت خسارت مالباختگان جرایم قبلی خود تصمیم گرفته بود بچه‌هایی را که برای خرید از خانه بیرون آمده‌اند، طعمه قرار دهد و پس از ربودن و تهدید، کارت‌های بانکی والدیشن‌شان را که که همراهشان بود سرقت کند.

در تحقیقاتی که از مرد دستگیر شده صورت گرفت، مشخص شد این متهم 35 ساله سه مرتبه به زندان رفته و آخرین بار یک سال قبل از زندان آزاد شده و جرایمی چون سرقت و زورگیری را در کارنامه‌اش داشته است.

در حال حاضر تحقیقات از متهم برای شناسایی دیگر طعمه‌های احتمالی‌اش ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها