کد خبر: 646307
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

سارق حرفه‌ای از چوبه دار دور شد

سارق حرفه‌ای که یک بار به خاطر محاربه به اعدام محکوم شده بود، در محاکمه دوباره از حکم مرگ نجات یافت.

سارق حرفه‌ای از چوبه دار دور شد
کد خبر: 646307
|
۱۴۰۲/۱۰/۰۸ ۲۱:۳۰:۰۰

سارقی که به خاطر جرائم خشن خود محارب شناخته و به مرگ محکوم شده بود، در محاکمه مجدد از چوبه دار فاصله گرفت و به حبس محکوم شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، این متهم تابستان سال گذشته پس از تشکیل پرونده‌ در مورد سرقت‌هایی که در بزرگراه نیایش انجام شده بود، شناسایی و دستگیر شد. در تحقیقات سرنخ‌هایی از سارق حرفه‌ای به دست آمد و این مجرم شناسایی و بازداشت شد.

پرونده‌ این متهم پس از تکمیل تحقیقات با صدور کیفرخواست از شعبه سوم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران که ویژه رسیدگی به سرقت است به دادگاه رفت و او در شعبه 15 دادگاه انقلاب پای میز محاکمه نشست و بعد از محاکمه متهم به رد مال و حبس به خاطر سرقت‌ها محکوم شد. همچنین از آنجا که در شعبه 15 دادگاه انقلاب محارب شناخته شد، حکم اعدام نیز برای او صادر شد؛ اما با اعتراض متهم به رأی صادره، پرونده برای بررسی‌ دوباره به دیوان عالی کشور رفت که در نتیجه آن حکم اقدام نقص شد.

در ادامه پرونده برای تحقیقات دقیق‌تر دوباره به دادسرای ویژه سرقت بازگردانده شد. پس از اتمام این مرحله از تحقیقات و رفع نقصی که قضات دیوان عالی کشور در پرونده تشخیص داده بودند، بار دیگر پرونده برای محاکمه متهم به دادگاه انقلاب ارسال شد و متهم در شعبه 29 مقابل قضات ایستاد. در نهایت قضات متهم را به خاطر سرقت‌هایی که مرتکب شده بود به رد مال و 10 سال حبس محکوم کردند. همچنین بابت محاربه برای این متهم، مجازات 15 سال حبس و تبعید در یکی از شهرهای غربی کشور در نظر گرفته شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها