کد خبر: 564754
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نجات قاتل پدر ۲ کودک از چوبه دار

متهم از پنج سال پیش در زندان بود و همسر مقتول به نمایندگی از فرزندانش اعلام گذشت کرد.

نجات قاتل پدر ۲ کودک از چوبه دار
کد خبر: 564754
|
۱۴۰۱/۰۴/۳۱ ۲۰:۳۰:۰۰

مردی که پدر دو کودک را به قتل رسانده بود بعد از پنج سال تلاش موفق به جلب رضایت همسر مقتول و دوری از قصاص شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، متهم که در یک میوه‌فروشی با مقتول درگیر شده بود مدعی است قصد کشتن مقتول را نداشته و درگیری‌اش با برادر مقتول بوده است.

قتل چطور اتفاق افتاد

سال ۹۶ درگیری خونینی بین چند مرد اتفاق افتاد. چاقویی که به سینه بهرام ۳۲ ساله فرو رفت او را راهی بیمارستان کرد. زمانی که ماموران در بیمارستان حاضر شدند متوجه شدند بهرام جانش را از دست داده است. عامل قتل که مردی میوه‌فروش به نام بردیا بود بازداشت شد.

بردیا به قتل اعتراف کرد اما مدعی شد قصد قتل نداشته است. او گفت: من با برادر مقتول درگیری داشتم و مشکلی با خودش نداشتم، اما وقتی به من حمله کرد مجبور شدم برای دفاع از خودم این کار را بکنم.

با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد و متهم پای میز محاکمه رفت.

در جلسه دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه دادگاه با توجه به اینکه فرزندان مقتول به عنوان ولی دم صغیر بودند رئیس قوه قضائیه برای متهم درخواست قصاص کرد.

سپس متهم در جایگاه ایستاد و گفت: من سال‌ها بود مغازه داشتم. آن روز برادر بهرام به نام بهروز برای خرید به بازار آمده بود اما نمی‌دانم چرا عصبانی شد و شروع به فحاشی کرد. من اعتراض کردم و گفتم بهتر است در حضور زن و بچه‌هایی که از بازار عبور می‌کنند فحش‌های رکیک ندهد. او سر همین موضوع با من درگیر شد اما دعوا با وساطت شاهدان پایان یافت و بهروز از بازار بیرون رفت. چند دقیقه بعد او همراه برادرش و چند نفر از دوستانش به بازار برگشت و بار دیگر دعوا را از سر گرفت. او و برادرش به من حمله‌ور شدند و من برای دفاع از خودم چاقو کشیدم؛ اما چاقو ناخواسته به گردن برادر او فرو رفت و من از ترسم فرار کردم.

با پایان دفاعیات متهم، قضات وارد شور شدند و با توجه به درخواست رئیس قوه قضائیه بردیا را به قصاص محکوم کردند.

نقض حکم قصاص در دیوان عالی کشور

این حکم در دیوان عالی کشور تحت رسیدگی قرار گرفت اما با گذشت حدود پنج سال، قضات دیوان عالی کشور حکم قصاص را تایید نکردند. آنها خواستند بردیا بار دیگر محاکمه و در جلسه دادگاه بررسی شود با درخواست قصاص، غبطه دو فرزند صغیره قربانی رعایت شده یا نه.

به این ترتیب بردیا بار دیگر در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران پای میز محاکمه ایستاد.

در آن جلسه همسر قربانی در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: من قیم هر دو پسرم هستند و از طرف آنها که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند درخواست قصاص داشتم؛ اما در این مدت خانواده بردیا بارها مقابل خانه ما آمدند و رضایت ما را جلب کردند. به همین خاطر من به نمایندگی از دو فرزند صغیرم حاضر به گذشت هستم.

با اعلام گذشت این زن، بردیا از جنبه عمومی جرم محاکمه شد. او وقتی روبه‌روی قضات ایستاد، سرش را پایین انداخت و گفت: باور کنید من اصلاً مقتول را نمی‌شناختم و دعوایی با او نداشتم. دعوای من با برادرش به خاطر فحاشی‌های او بود. من سعی کردم برادر او را آرام کنم اما او رفت و با بهرام برگشت. آنها به من حمله کردند و من برای دفاع از خودم چاقو کشیدم. من از مرگ بهرام و اینکه دو فرزند او حالا یتیم شده‌اند پشیمان هستم. به همین خاطر دیه را پرداخت کردم و رضایت آنها را گرفتم. من حدود پنج سال است که در زندان هستم و شرایط سختی را گذرانده‌ام. در این مدت به اندازه کافی تنبیه شده‌ام و حالا تقاضا دارم قضات در مجازاتم تخفیف قائل شوند تا زودتر آزاد شوم و به زندگی عادی برگردم.

با پایان جلسه دادگاه قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها