کد خبر: 643323
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۳۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

مجرم سابقه‌دار در کمین زنان؛ سرقت‌های سریالی دزد حرفه‌ای متوقف شد

سارق سابقه‌دار در خیابان‌های شمال تهران زنان را هدف سرقت قرار می‌داد و گردنبند آنها را می‌قاپید.

مجرم سابقه‌دار در کمین زنان؛ سرقت‌های سریالی دزد حرفه‌ای متوقف شد
کد خبر: 643323
|
۱۴۰۲/۰۹/۱۳ ۲۱:۳۰:۰۰

مجرم سابقه‌داری که گردنبند زنان را در خیابان‌های شمال تهران سرقت می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش اعتمادآنلاین، مدتی قبل در حوالی پاساژها و مغازه‌های شمال شهر تهران تعدادی سرقت از نوع گردنبندقاپی به ماموران پلیس کلانتری‌های مختلف تهران اطلاع داده شد.

با توجه به نوع جرم و مصدومیت شدید بعضی از مالباختگان که هدف سرقت قرار گرفته بودند موضوع به ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی اطلاع داده شد.

ماموران اداره پنجم پلیس آگاهی پرونده را پس از تجمیع اطلاعات، برای اخذ دستور قضایی به دادسرای ویژه سرقت تهران ارسال کردند و بازپرس شعبه 9 دستورات لازم را برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این سرقت‌ها صادر کرد.

در تحقیقات انجام‌شده مشخص شد مالباختگان و طعمه‌ها زنانی بودند که از مغازه‌ها یا پاساژها بیرون آمدند و عموماً بسته‌های خرید دست‌شان بود.

در بررسی‌ تصاویر دوربین‌های مداربسته مغازه‌ها و خیابان‌ها نیز مشخص شد مهاجمی که دست به این سرقت‌ها زده، در همه موارد یک نفر بوده است. همچنین در تصاویر دیده شد این مجرم برخی از جرائم خود را به‌ صورت پیاده انجام داده و پس از آن به‌سرعت سوار موتورسیکلتی شده و از محل گریخته است یا هنگام ارتکاب جرم سوار موتورسیکلت بوده و پس از گردنبندقاپی از صحنه جرم فرار کرده‌ است.

در دیگر یافته‌های ماموران مشخص شد این سارق که از عنصر غافلگیری برای سرقت‌هایش استفاده می‌کرد حتی در مواردی آسیب شدید بدنی به مالباختگان خود زده بود، چون مالباختگان تعادل‌شان را از دست داده، زمین خورده و صدمه دیده بودند. حتی بعضی از مالباختگان در طرح شکایت گفته بودند لحظاتی پس از سرقت احساس خفگی به آنها دست داده بود.

بررسی‌های متخصصان پزشکی قانونی گفته‌های شاکیان را تایید می‌کرد؛ چون مجرم هنگام کشیدن گردنبند ضربه‌ای ناگهانی به عناصر حیاتی بدن زنان در گردن وارد کرده بود تا گردنبند پاره شود.

سرقت‌های سریالی همچنان ادامه داشت و این مجرم تک‌رو بدون توجه به عواقب و صدمات جانی‌ای که سرقت‌هایش برای مالباختگان داشت، به جرائم خود ادامه می‌داد.

ماموران نیز با سرنخ‌هایی که در دست داشتند درصدد شناسایی و دستگیری این مجرم خشن بودند تا اینکه با بررسی سوابق و مدارک موجود از مجرمان سابقه‌دار به فردی رسیدند که سوابق کیفری متعددی داشت. بنابراین با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی مخفیگاه او را شناسایی کردند و در نهایت موفق به دستگیری این فرد شدند. پس از دستگیری و انگشت‌نگاری از مظنون دستگیرشده مشخص شد او ۱۶ فقره انواع سرقت از جمله گردنبندقاپی و زورگیری را در کارنامه خود دارد و آخرین بار در ماه‌های پایانی سال گذشته به اتهام سرقت لوازم داخل خودرو دستگیر و به تحمل سه ماه حبس محکوم شده که بعد از تحمل کیفر از زندان آزاد شده بود.

این متهم بدسابقه که در لحظات اولیه دستگیری خود را بی‌گناه معرفی می‌کرد، حتی در مواجهه با مدارک موجود از جمله تصاویر دوربین‌های مداربسته به جرائم خود اعتراف نکرد و گفت فردی شبیه او دزدی کرده است. این متهم در نهایت پس از مواجهه حضوری با مالباختگان و بازجویی‌های مکرر که او را دچار ضد و نقیض‌گویی کرد، جرائم خود را پذیرفت.

در حال حاضر این متهم به دستور بازپرس شعبه نهم دادسرای ویژه سرقت در اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار دارد تا تعداد مالباختگان او به طور دقیق مشخص شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها