کد خبر: 642087
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۳۶:۰۲
| |

عملیات غافلگیرانه پلیس برای دستگیری سارقان مسلح خودروهای گرانقیمت

سارقان مسلح طعمه خود را از سایت دیوار به دام انداخته و خودروهای گرانقیمت آنها را به سرقت برده بودند.

عملیات غافلگیرانه پلیس برای دستگیری سارقان مسلح خودروهای گرانقیمت
کد خبر: 642087
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۴ ۰۷:۳۶:۰۲

 دزدان مسلح خطرناکی که از غرب کشور وارد مشهد شده بودند، پس از آن که مالک یک دستگاه خودروی تویوتا هایلوکس را با شلیک گلوله مجروح کردند، در حالی با رد زنی های اطلاعاتی و در عملیات دلهره آور هتل آپارتمان دستگیر شدند که طعمه خود را از سایت دیوار انتخاب کرده بودند.

به گزارش روزنامه خراسان،عصر پنج شنبه گذشته دوباره زنگ تلفن  مرد بازنشسته به صدا درآمد و قرار ملاقات برای بازدید خودروی فروشی گذاشته شد. دو خریدار که روز چهارشنبه با اتوبوس وارد مشهد شده بودند، به منظور خرید خودروی تویوتا هایلوکس به طرف بولوار شهید فرامرز عباسی حرکت کردند. ساعتی بعد خریداران جوان مقابل مرد بازنشسته قرار گرفتند و پس از گفت و گو های مقدماتی برای خرید خودرویی که در سایت دیوار به فروش گذاشته شده بود موضوع بازدید فنی مطرح شد . لحظاتی بعد جوان25 ساله(خریدار) پشت فرمان هایلوکس نشست و درحالی که مرد بازنشسته در صندلی جلو قرار گرفته بود، دوست 22 ساله خریدار نیز در صندلی عقب جا گرفت اما او بعد از طی مسافتی کوتاه در خیابان شهید فرامرز عباسی 3 توقف کرد و در یک لحظه لوله سلاح کلت را به طرف صورت مرد بازنشسته نشانه گرفت. جوان 25 ساله  که با چشمانی وحشتناک به مرد فروشنده  می نگریست،  از او خواست عاقلانه پیاده شود و خودرو را به آن ها بسپارد؛ اما مرد بازنشسته که احتمال می داد اسلحه دزدان مسلح قلابی باشد ، ناگهان خود را روی جوان مسلح انداخت تا او را پشت فرمان خلع سلاح کند؛ چرا که با فنون دفاع شخصی نیز آشنایی داشت اما انگشت دزد مسلح ماشه کلت را فشرد و در حالی اولین گلوله شیشه خودرو را شکافت که دومین گلوله از کتف وی عبور کرد. در این شرایط بود که سارقان مسلح، پیکر خون آلود مرد بازنشسته را ازداخل خودرو بیرون انداختند و تویوتا هایلوکس را به سرقت بردند .

طولی نکشید که با تماس رهگذران و اهالی محل ، نیروهای امدادی عازم بولوار شهید فرامرز عباسی شدند و مرد بازنشسته را به مرکز درمانی انتقال دادند. از سوی دیگر نیز با حضور عوامل انتظامی در محل وقوع حادثه سرقت مسلحانه ، تحقیقات درباره این ماجرای تکان دهنده آغاز شد. رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی روز گذشته درباره جزئیات این پرونده حساس ، به خبرنگار روزنامه خراسان گفت:با توجه به تاکید سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی (فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی) برای مقابله قاطعانه و پیگیرانه جرایم مهم ،بلافاصله گروهی از کارآگاهان ورزیده با فرماندهی مستقیم سرهنگ سلطانیان(رئیس اداره جنایی) به تحقیق میدانی در محل ارتکاب جرم پرداختند و سپس با اظهارات مرد بازنشسته که خودروی خود را در سایت دیوار برای فروش آگهی کرده بود، ردزنی های اطلاعاتی را با بهره گیری از فناوری های نوین پلیسی آغاز کردند.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده افزود: دراولین مرحله از اقدامات پلیسی و بازبینی دوربین های ترافیکی ،سرنخ هایی از دزدان مسلح به دست آمد و با چهره نگاری متهمان ،خط سیر آنان زیر چتر اطلاعاتی قرار گرفت و مشخص شد آنان به سمت چناران گریخته اند. از سوی دیگر تصاویر چهره نگاری متهمان، نشان داد که آنان روز قبل (چهارشنبه) از کرمانشاه و با اتوبوس وارد مشهد شده اند؛ بنابراین عملیات دستگیری دزدان مسلح درحالی با کسب دستورات ویژه از قاضی محمد حسین درودی(دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد که هر لحظه احتمال خروج دزدان مسلح از استان وجود داشت؛ به همین خاطر 3گروه  اطلاعاتی و عملیاتی از کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت های مسلحانه عازم چناران شدند و با هماهنگی های قضایی، موفق شدند خودروی سرقتی تویوتا هایلوکس را در نزدیکی یکی از پمپ بنزین های جاده کمربندی چناران شناسایی کنند که کاملا استتار شده بود.

مقام ارشد پلیس آگاهی خراسان رضوی با اشاره به نصب تجهیزات الکترونیکی روی خودروی سرقتی برای پیشگیری از فرضیه های احتمالی درگیری مسلحانه تصریح کرد: با توجه به خطرناک بودن سارقان مسلح که با ایجاد رعب و وحشت جرایم سرقت را انجام می دادند، گروهی نا محسوس از کارآگاهان  اطراف پمپ بنزین را به محاصره درآوردند و2گروه عملیاتی دیگر به طرف چناران به راه افتادند؛ چرا که رصدهای اطلاعاتی نشان می داد آن ها از چناران خارج نشده اند .سرهنگ کارآگاه شفیع زاده اضافه کرد: طولی نکشید که بهره گیری از تجهیزات و فناوری های نوین به نتیجه رسید و مشخص شد که دزدان مسلح در یکی از هتل آپارتمان های چناران سوئیتی را اجاره کرده اند تا در فرصت مناسب نقشه های مخوف خود را اجرا کنند. به همین دلیل عملیات مذکور اهمیت ویژه ای یافت  چرا که با هرگونه درگیری مسلحانه در هتل ،امکان داشت افراد بی گناهی آسیب ببینند. وی گفت: درحالی که نظرات پلیسی متفاوتی برای این عملیات بیان می شد در نهایت با تدابیر سردار تقوی ، قرار شد عملیات به صورت نامحسوس و غافلگیرانه انجام شود. سرهنگ شفیع زاده به تجهیز نیروهای عملیاتی به جلیقه های ضد گلوله و رعایت همه ابعاد امنیتی عملیات اشاره کرد وافزود: چند تن از کارآگاهان در پوشش مسافر اتاق مقابل سوئیت دزدان مسلح را اجاره کردند و طی یک ساعت همه جوانب عملیات دلهره آور را با هر گونه حادثه احتمالی سنجیدند.آنان سپس در ساعات سپیده دم و با هماهنگی دادستان عمومی و انقلاب چناران،با کلید یدکی که در دست داشتند وارد عمل شدند ودریک اقدام ضربتی و غافلگیرانه در حالی دزدان مسلح را روی تخت دستگیر کردند که یکی از آنان سعی داشت خود را به طرف سرویس بهداشتی بکشاند.

رئیس پلیس آگاهی استان خراسان رضوی ادامه داد: دربررسی های مقدماتی مشخص شد که 2جوان 25 و22 ساله امیر و مهرشاد نام دارند و سلاح جنگی را روی سقف کاذب سرویس بهداشتی هتل آپارتمان پنهان کرده اند .بنابراین در بازرسی از این مکان ،یک قبضه کلت جنگی به همراه 2 تیغه خشاب ،25 گلوله جنگی و 2 دستگاه بی سیم به همراه سوئیچ خودروی تویوتا هایلوکس کشف شد که بدین ترتیب خودروی مذکور نیز به همراه متهمان به مشهد انتقال یافت.

سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده درپایان با تقدیر از دستورات قاطع قضایی در مشهد و چناران و همچنین قدردانی از عوامل عملیاتی که متهورانه برای دستگیری مجرمان وارد عمل شدند، به خبرنگار روزنامه خراسان گفت:تحقیقات بیشتر درباره جرایم احتمالی دیگر دزدان مسلح درحالی آغاز شد که سرنخ هایی از سرقت یک دستگاه خودرو بنز در استان تهران هم به دست آمد که با جعل عنوان پلیس سرقت شده است به همین خاطر با دستور مقام قضایی ،سارقان مسلح خطرناک در اختیار کارآگاهان قرار دارند تا کنکاش های تخصصی ادامه یابد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها