کد خبر: 641784
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۰۷:۱۵:۰۰
| |

درگیری مسلحانه پلیس با باند مخوف جنگلی‌ها؛ شبکه سرقت مسلحانه متلاشی شد

اعضای یک باند سرت مسلحانه در مشهد که به جنگلی‌ها معروف بودند در عملیات گسترده پلیسی دستگیر شدند.

درگیری مسلحانه پلیس با باند مخوف جنگلی‌ها؛ شبکه سرقت مسلحانه متلاشی شد
کد خبر: 641784
|
۱۴۰۲/۰۹/۰۱ ۰۷:۱۵:۰۰

باند مخوف سرقت مسلحانه بزرگراه 100متری مشهد که به «جنگلی‌ها» معروف بودند، در حالی متلاشی شد که طی یک درگیری مسلحانه سرکرده سابقه دار باند با شلیک گلوله پلیس مجروح شد و به دام افتاد.

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی خراسان رضوی عصر روز گذشته درتشریح ماجرای دستگیری باند مخوف معروف به «جنگلی ها» گفت:به دنبال وقوع چند فقره سرقت مسلحانه و زورگیری از خودروها در مشهد و سپس بهره گیری از خودروهای سرقتی در ارتکاب جرایم تحت عنوان مامور،این پرونده از اهمیت ویژه ای برخوردار شد چرا که چنین جرایمی از خط قرمزهای پلیس است و نیروهای انتظامی برای حفظ امنیت شهروندان ،این گونه رخداد ها را به طور شبانه روزی و تا نتیجه قطعی پیگیری می کنند. سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی افزود: حساسیت سرقت های مذکور که در سحرگاهان صورت گرفت به جایی رسید که دزدان مسلح در حالی که یک زن جوان نیز آنان را همراهی می کرد در اطراف میدان نمایشگاه بین المللی به عنوان مسافر سوار یک دستگاه پراید نقره ای رنگ عبوری شدند و پس از طی حدود 500 متر ،راننده 45 ساله را با تهدید سلاح گرم و سرد از خودرو بیرون انداختند و به طرف چهار راه میدان بار نوغان حرکت کردند. آنان درمسیر فردی را که قصد داشت به تربت جام برود به عنوان مسافر سوار کردند و درمسیر با سر وصورت پوشیده از وی زور گیری کردند.

سارقان مسلح پس از آن که رمز کارت های بانکی را با تهدید به مرگ از طعمه خود گرفتند بی درنگ به چند فروشگاه رفتند و حدود 13میلیون تومان حساب بانکی طعمه خود را به سرقت بردند.

رئیس پلیس خراسان رضوی با تاکید براین که پرونده مذکور برای رسیدگی ویژه دراختیار کارآگاهان ورزیده پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: درپی وقوع چنین جرایمی که موجب بروز احساس ناامنی در جامعه می شود، بی درنگ دستور رسیدگی ویژه صادر شد و این پرونده در دایره مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی خراسان رضوی و زیر نظر مستقیم سرهنگ کارآگاه جواد شفیع زاده(رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) مورد رسیدگی دقیق قرار گرفت. سردار تقوی اضافه کرد: بلافاصله جلسه تجزیه وتحلیل های کارشناسی در این باره تشکیل شد و ماجرای سرقت های مسلحانه وزورگیری ها زیر ذره بین کنکاش های تخصصی رفت تا این که مشخص شد بیشتر جرایم دزدان مذکور در بزرگراه صدمتری به وقوع پیوسته است بنابراین چندین گروه اطلاعاتی وعملیاتی با هدایت سرهنگ سلطانیان(رئیس اداره جنایی پلیس آگاهی) وارد عمل شدند ودرحالی تحقیقات گسترده فنی را ادامه دادند که خودروی دیگری با همین شیوه در بولوار شهید صیاد شیرازی سرقت شد. واکاوی های افسران آگاهی بیانگر آن بود که یک دستگاه پراید نقره ای در سحرگاه بیست ونهم آبان سرقت شده و درهمین فاصله دزدان خطرناک اقدام به زورگیری از شهروندان کرده اند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید تصریح کرد:با این رخداد مهم، بی درنگ نیروهای عملیاتی با بهره گیری از توان و تجهیزات تخصصی پلیس، به ردیابی های اطلاعاتی در اطراف بزرگراه صدمتری پرداختند و به سرنخ هایی رسیدند که نشان می داد دزدان مسلح چندین بار وارد بولوار طبرسی شمالی شده اند، از سوی دیگر نیز بررسی های دقیق تصاویر دوربین های ترافیکی مشخصاتی از سارقان را نمایان کرده بود، به همین دلیل 2گروه عملیاتی در پوشش های مبدل به طور شبانه روزی، عملیات منسجمی را در منطقه شمال شهر آغاز کردند تا این که شب بیست ونهم آبان، درحالی که گروهی از کارآگاهان در این منطقه مستقر بودند پراید نقره ای رنگی را مشاهده کردند که با سرعت به طرف بزرگراه صدمتری حرکت کرد.

سرتیپ تقوی با اشاره به آغاز عملیات تعقیب وگریز این باند خطرناک ،گفت: با این سرنخ، بی درنگ خودروهای پوششی پلیس، وارد عملیات تعقیب شدند و مشخصات سارقان را به همه گشتی ها گزارش دادند. این تعقیب نامحسوس تا بولوار آزادی ادامه یافت تا این که 3گروه عملیاتی از کارآگاهان اداره جنایی آگاهی اطراف خودروی سرقتی دزدان مسلح را در محدوده کوی امام هادی به محاصره درآوردند و یک زن و مرد را در حالی دستگیر کردند که هیچ راه گریزی نداشتند.

مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی در ادامه این گفت و گوی اختصاصی افزود: با توجه به اهمیت موضوع و احتمال تیراندازی از طرف دزدان مخوف صدمتری عملیات به صورت هماهنگ و با رعایت همه جوانب امنیتی انجام شد و 2متهم 36 و 25ساله در همان محل دستگیری مورد بازجویی قرار گرفتند. در بررسی های دقیق پلیسی که با دستورات ویژه قضایی و راهنمایی های رئیس پلیس آگاهی همراه بود، مشخص شد وحید جوان دستگیر شده دارای 7فقره سابقه کیفری و زن همراه وی نیز چندین فقره سابقه دارد که هر دوی آن ها فردی معروف به جنگلی را به عنوان سرکرده باند معرفی کردند که از تبهکاران حرفه ای و خطرناک است.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی با اشاره به انجام عملیات تخصصی برای دستگیری تبهکار معروف به «جنگلی» خاطرنشان کرد: بررسی های مقدماتی کارآگاهان نشان داد که او از مجرمان مسلح بسیار خطرناک است که 15فقره سابقه کیفری دارد و هربار بعد از آزادی از زندان به تبهکاری های خود ادامه می دهد. به همین دلیل عملیات مذکور از حساسیت خاصی برخوردار شد و دو گروه عملیاتی از افسران زبده آگاهی با یک قرار صوری در توس85وارد عملیات دستگیری شدند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: دو سوی خیابان مذکور به قرق نامحسوس کارآگاهان درآمد و طولی نکشید که «جنگلی» سوار بر یک دستگاه پراید و در حالی که دو مرد و یک زن دیگر درون خودرو بودند وارد کمین پلیس شد و در محاصره قرار گرفت. در این هنگام یکی از افسران آگاهی فرمان ایست صادر کرد و از سرنشینان پراید خواست تا به آرامی از خودرو خارج شوند اما سرکرده خطرناک باند سرقت مسلحانه، با مشاهده پلیس به صورت دنده عقب درحالی از محل گریخت که به خودروی پلاک شخصی کارآگاهان نیز خساراتی وارد کرد.تیراندازی های هوایی و اخطارهای قانونی نیز نتیجه ای نداشت وسرکرده باند به طرز جنون آمیزی به صورت دنده عقب راه فرار خود را باز می کرد که در این شرایط یکی از افسران ارشد پلیس آگاهی خود را به داخل پراید انداخت ودرحالی که با یک دست 2سرنشین عقب را گرفته و پیکرش را روی پاهای آنان انداخته بود با فنون رزمی ودفاع شخصی تلاش می کرد تا راننده وسرنشین جلوی پراید را نیز مهار کند اما راننده شمشیری را از لای صندلی جلو برداشت وبه صورت کلنگی ضربه ای به پای  افسر ورزیده آگاهی زد که با از جان گذشتگی قصد داشت بدون شلیک گلوله، دزدان مسلح را به چنگ عدالت بسپارد اما در همین حال افسر ارشد آگاهی به ناچار سلاح کلت را از کمر کشید وگلوله ای به دست راننده مسلح شلیک کرد که قصد داشت ضربه دوم را به پای افسر پلیس وارد کند. دراین هنگام گلوله از دست راننده خارج شد و بر پای راست وی نشست.

این درحالی بود که دیگر شلیک های افسران عملیاتی به لاستیک های پراید برخورد کرده بود.سردار تقوی با اشاره به از خودگذشتگی حافظان امنیت برای مقابله با یغماگران اموال مردم تصریح کرد:هنوز راننده مذکور که با دست چپ رانندگی می کرد مسافت زیادی را نرفته بود که کنترل خودرو را ازدست داد و افسر زخمی پلیس بلافاصله دستبند های قانون را بردستان وی حلقه زد که در همین حال دیگر نیروها از راه رسیدند و3عضو دیگر این باند مخوف را هم دستگیر کردند.رئیس پلیس باتجربه استان خراسان رضوی که خود سال ها در سمت های مختلف فرماندهی به مجاوران وزائران سرزمین خورشید خدمت کرده است در ادامه تشریح صحنه های از جان گذشتگی پلیس اضافه کرد :با انتقال سرکرده باند معروف به «جنگلی ها» به بیمارستان طالقانی مشهد، وی تحت درمان قرار گرفت ودیگر اعضای باند نیز به مقر انتظامی هدایت شدند ومورد بازجویی های فنی قرار گرفتند.

دربازرسی از داخل خودروی اعضای باند نیز تعدادی قطعات خودروهای سرقتی مانند کپسول های گاز ،لاستیک زاپاس ،آچارآلات،شمشیر،قمه وغیره نیز کشف شد.

سردار سرتیپ محمد کاظم تقوی با اشاره به سوابق اعضای این باند مخوف که موجب ایجاد ناامنی در بزرگراه صد متری مشهد شده بودند و اقدامات تبهکارانه خطرناکی را انجام می دادند ،یادآور شد:بررسی های پلیس با دستورات قاطع و راهنمایی های ارزنده قاضی محمد حسین درودی (دادستان مرکز خراسان رضوی)برای ریشه یابی جرایم باند مخوف معروف به«جنگلی ها»همچنان ادامه دارد وتاکنون راز زورگیری وسرقت های زیادی از رانندگان ومسافرانی فاش شده است که طعمه این باند خطرناک شده اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها