کد خبر: 640579
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۰۷:۱۰:۲۲
| |

3 زن و مرد پشت پرده سرقت‌های وحشتناک باند مخوف«آتش»

کارآگاهان پلیس مشهد اعضای یک باند سرقت مسلحانه را که چندین بار اقدام به تیراندازی به سوی مردم و پلیس کرده بودند؛ دستگیر کردند.

3 زن و مرد پشت پرده سرقت‌های وحشتناک باند مخوف«آتش»
کد خبر: 640579
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۲ ۰۷:۱۰:۲۲

اعضای باند سرقت مسلحانه معروف به «آتش» درحالی راز صدها فقره سرقت را فاش کردند که در ماجراهای وحشتناک ارتکاب جرم، به سوی شهروندان و نیروهای انتظامی آتش گشودند!

به گزارش خراسان، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی روز گذشته در تشریح ابعاد جدیدی از دستبردهای مسلحانه باند مخوف«آتش» گفت: ماجراهای این باند تبهکار از حدود4ماه قبل و با سرقت یک دستگاه پژو 405 نوک مدادی در مشهد هنگامی آغاز شد که آنان خودروی مذکور را از بولوار وکیل آباد ربودند و دستبرد به قطعات خودرو های پارک شده در حاشیه خیابان ها را شروع کردند اما طولی نکشید که همه اعضای باند به سلاح های جنگی مجهز شدند و بدین ترتیب به سرقت های مسلحانه در مشهد روآوردند.

سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی افزود: اعضای اصلی این باند که 2مرد ویک زن بودند اولین حادثه هولناک را دریک سرقت مسلحانه نافرجام، زمانی رقم زدند که به فکر سرقت های گران قیمت افتادند. وی گفت: حدود تیرماه گذشته بود که تبهکاران مخوف کناریک دستگاه خودروی ولستر در بولوار پیروزی توقف کردند. در این هنگام یکی از دزدان مسلح به سمت خودرو رفت و با دست ضربه ای به شیشه زد. 2زن جوان که درون خودروی ولستر نشسته بودند با تصور این که فرد مذکور گداست، به او توجهی نکردند ولی ناگهان او اسلحه کلت را بیرون کشید و با آن به شیشه ضربه زد! زن جوان با دیدن این صحنه، وحشت زده پدال گاز را فشرد اما تبهکار مسلح گلوله ای به پای راننده شلیک کرد. با وجود این زن جوان توقف نکرد و با همان پای زخمی خود را از مهلکه نجات داد.رئیس پلیس استان خراسان رضوی با اشاره به گزارش این ماجرای تکان دهنده به پلیس 110 تصریح کرد:به محض گزارش این سرقت نافرجام، بی درنگ نیروهای انتظامی وارد عمل شدند و تحقیقات گسترده ای رابرای شناسایی و دستگیری تبهکاران مخوف آغاز کردند.

سکاندار امنیت سرزمین خورشید افزود: هنوز 2روز بیشتر از این ماجرای تکان دهنده نگذشته بود که حادثه دیگری در حدود ساعت23:30 در بولوار فرودگاه رخ داد.آن شب تبهکاران مسلح باز هم به تعقیب یک زن لکسوس سوار پرداختند و با یک تصادف ساختگی او را در مکانی خلوت متوقف کردند. زن عضو باند دزدان مسلح از خودروی سرقتی پیاده شد و با عصبانیت از راننده لکسوس خواست تا از خودرو پیاده شود و صحنه تصادف را نگاه کند که چه خسارتی به خودروی آن ها وارد آمده است. درهمین لحظه و به محض این که زن جوان از پشت فرمان بیرون آمد ناگهان یکی از مردان سارق، اسلحه کلت را کشید وباآن ضربه ای به سر زن مذکور زد و پیکر او را در حالی به حاشیه خیابان کشاند که راننده جوان بر اثر اصابت ضربه سلاح گیج شده بود. سردار سرتیپ تقوی خاطر نشان کرد:یکی از تبهکاران با استفاده از این فرصت پشت فرمان لکسوس نشست و زن و مرد دیگر نیز درحالی سوار بر پژو405 سرقتی از محل متواری شدند که طلاها و گوشی آیفون راننده را نیز به سرقت بردند.وی ادامه داد:این گونه بود که ماجرای وحشت آفرینی های اعضای این باند سرقت مسلحانه اهمیت ویژه ای یافت و گروهی از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی مامور دستگیری تبهکاران شدند اما سارقان با تهیه پلاک جعلی با شماره های واقعی یک دستگاه خودروی لکسوس مشابه که از پلاک آن عکس گرفته بودند، به سرقت های، ای- سی- یو و باتری خودروها ادامه دادند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی به جرایم هولناک دیگر اعضای این باند در طرقبه و شاندیز اشاره کرد وگفت: درحالی که کارآگاهان به دنبال سرنخ هایی از تبهکاران مخوف بودند،آنان دریک شب به ای –سی-یو(کامپیوتر)تعدادی از خودروهای پارک شده در حاشیه یکی از خیابان های طرقبه و شاندیز دستبرد زدند. دراین هنگام یکی از رستوران داران محلی متوجه زنی شد که با همدستی 2مرد جوان مشغول سرقت قطعات خودرو بودند. او وقتی با سروصدا به سمت سارقان رفت ناگهان دزدان مسلح،سلاح ها را بیرون کشیدند و به سوی مرد رستوران دار آتش گشودند اما خوشبختانه هیچ کدام از گلوله ها به شهروند مذکور اصابت نکرد و دزدان مسلح بازهم شبانه از محل گریختند. وی افزود:با این رخداد مسلحانه،دزدان مسلح به«آتش» معروف شدند چرا که هر بار یکی ازآنان فریاد «آتش» را بر زبان جاری می کرد،دیگران اقدام به تیراندازی می کردند! بنابراین مشخصات دزدان مسلح به کلیه عوامل گشت و مراکز انتظامی اعلام شد وگروه کارآگاهان نیز به بازبینی دوربین های مداربسته پرداختند و سارقان مسلح را چهره زنی کردند.

رئیس پلیس استان خراسان رضوی همچنین به یکی دیگر از ماجراهای وحشتناک اعضای این باند اشاره کرد و گفت:حدود دو هفته قبل  3 عضو باند در یکی از خیابان ها به محاصره نیروهای انتظامی درآمدند ولی آن ها با خودروی لکسوس وبرخورد با خودروی پلیس قصد فرار داشتند که هدف شلیک های پلیس قرار گرفتند.درهمین حال گلوله ای به سینه یکی از تبهکاران اصابت کرد اما او با همان وضعیت خون آلود پدال گاز را فشرد و از محاصره پلیس گریخت.سرتیپ محمد کاظم تقوی یاد آور شد:ردیابی های پلیس پس از فرارآنان نشان داد که سارق مسلح به یکی از مراکز زیر زمینی و غیرمجاز برای درمان خود مراجعه کرده که تحقیقات برای ریشه یابی این ماجرا نیز آغاز شده است.

سردار تقوی افزود: درهمین حال بود که کارآگاهان به سرنخ هایی رسیدند که بیانگر استفاده دزدان مسلح از خودروهای دیگری مانند مزدا3 بود. به همین خاطر عملیات ضربتی برای دستگیری تبهکاران وارد مرحله جدیدشد تا این که هفته گذشته نیروهای گشت پلیس مشهد به یک دستگاه خودروی مزدا3 دربولوار شهید ساجدی مشکوک شدند که سرنشینان آن از خودرو پیاده شده بودند. ناگهان عوامل انتظامی زن ومردی را کنار یک دستگاه خودروی دیگر مشاهده کردند که مشغول سرقت قطعات بودند اما وقتی 2مامور گشت موتوری به سوی زن ومرد جوان رفتند دریک لحظه آن ها اسلحه های کلت کمری را به طرف ماموران نشانه رفتند و با شلیک گلوله ،هر2 مامور انتظامی را مجروح کردند ولی جان برکفان انتظامی درهمان شرایط دزدان مسلح را هدف گرفتند ویکی از آن ها به نام «ابوالفضل-چ»را مجروح کردند. سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی تصریح کرد:طولی نکشید که با انتقال مجروحان به مرکز درمانی، رصدهای اطلاعاتی برای دستگیری زن و مرد فراری ادامه یافت و نیروهای پلیس مشهد زن عضو باند را با مقادیری مهمات دراطراف میدان امام حسین(ع) دستگیر کردند و چند ساعت بعد نیز عضو دیگرباند مخوف«آتش» به دام افتاد.ولی با توجه به اهمیت و حساسیت وحشت آفرینی های اعضای این باند خطرناک در سرقت های مسلحانه، بی درنگ گروه ورزیده ای از کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی،عملیات تخصصی را برای ریشه یابی این پرونده درحالی ادامه دادند که خودروی مزدا3 دربولوار فرامرز عباسی کشف شد و نیروهای پلیس یک قبضه سلاح کمری را به همراه 3دستگاه خودروی لکسوس، اپتیما و زانتیا در مخفیگاه عضو سوم باند در خیابان شهید علیمردانی کوی طلاب ضبط کردند.مقام ارشد انتظامی خراسان رضوی با اشاره به کشف 3قبضه سلاح جنگی،انواع مهمات،کارت های سوخت،مدارک هویتی افراد مختلف، بیسیم، انواع ساعت، لپ تاپ و قطعات مختلف خودرو از مخفیگاه های اعضای باند خاطرنشان کرد:کارآگاهان درادامه این عملیات ودرپی اعتراف متهمان به باغی در منطقه برزش آباد رفتند و مقادیر زیادی اموال سرقتی را نیز در مخفیگاه یکی از مالخران کشف کردند.سردار تقوی گفت:بررسی های کارآگاهان اداره جنایی نشان داد که یکی از سلاح های کشف شده همان سلاحی است که زن عضو باند دربولوار شهید ساجدی به سوی ماموران انتظامی شلیک کرده است.

وی اضافه کرد:درادامه این عملیات یکی از مالخران حرفه ای تبعه خارجی(افغانستانی)دربولوار رسالت مشهد به دام افتاد که تحقیقات کارآگاهان مشخص کرد این مالخر سابقه دار «جلیل-ل» نام دارد که مدتی قبل با همین اتهام درتهران دستگیر وبا سپردن قرار وثیقه به دادسرا تا زمان رسیدگی به پرونده آزاد شده است اما او متنبه نشده و با عزیمت به مشهد به جرایم مالخری خود در حالی ادامه داده است که دربازرسی از مخفیگاه وی بیش از صد دستگاه ای-سی-یو، سرقتی کشف شد .اما یکی از اعضای باند مخوف «آتش» اعتراف کرد که تاکنون بیش از 200 دستگاه ای-سی-یو به وی فروخته است.سردار سرتیپ محمدکاظم تقوی ادامه داد:بررسی های تخصصی کارآگاهان بیانگرآن است که اعضای این باند حدود هزار فقره سرقت درمناطق مختلف انجام داده اند چرا که آن ها لوازم سرقتی زیادی را نیز با خودروهای باربری به تهران ارسال کرده وبه مالخران فروخته اند.از سوی دیگر نیز طبق اعترافات متهمان آنان برخی خودروهای مدل بالای سرقتی را نیز دراستان سیستان وبلوچستان به فروش رسانده اند که دستگیری مالخران ودیگر افراد مرتبط با اعضای این باند خطرناک مسلح همچنان ادامه دارد.فرمانده انتظامی خراسان رضوی درپایان با تقدیر از همه عوامل انتظامی و دستورات قاطع قضایی برای دستگیری اعضای باند مخوف معروف به«آتش» خاطرنشان کرد:تبهکاران ومجرمان یقین داشته باشند که پلیس برای احساس امنیت مردم به عاملان اخلال در نظم و آسایش رحم نخواهد کرد و با مجرمان و خلافکاران در نقاط مختلف استان خراسان رضوی قاطعانه برخورد می شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها