کد خبر: 641579
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۰:۳۰:۰۰
| |

دستگیری عامل نزاع مرگبار جوادیه بعد از فرار از کشور

مردی که متهم است بعد از ارتکاب قتل کشور را ترک کرده و گریخته بود، سرانجام دستگیر شد.

دستگیری عامل نزاع مرگبار جوادیه بعد از فرار از کشور
کد خبر: 641579
|
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۲۰:۳۰:۰۰

مردی که بعد از ارتکاب قتل از کشور فرار کرده بود بعد از 10 ماه تحقیقات پلیسی با کمک اینترپل دستگیر شد.

به گزارش سایت جنایی، اوایل اسفند سال گذشته درگیری خیابانی سه مرد جوان در محله جوادیه به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گزارش شد. پس از آن یکی از واحد‌های گشت کلانتری 117 که از سوی مرکز پیام در جریان واقعه قرار گرفته بود به محل درگیری رفت. با شروع تحقیقات در بامداد جمعه پنجم اسفندماه، مشخص شد فردی که موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اعلام کرده زن جوانی از اهالی همان محله است.

این زن در توضیح ماجرا به ماموران گفت: من دیدم سه نفر با هم درگیر شده‌اند، برای همین با پلیس تماس گرفتم و درگیری خونین این سه مرد را که با چاقو به جان هم افتاده بودند خبر دادم.

این در حالی بود که با ادامه تحقیقات مشخص شد مردی که در این درگیری خونبار مجروح شده بر اثر شدت جراحتی که به گردنش وارد شده جان خود را از دست داده است. بنابراین ماموران موضوع را به بازپرس کشیک قتل پایتخت اطلاع دادند.

به این ترتیب، به دستور بازپرس محمدمهدی براعه تحقیقات جنایی آغاز و در ابتدا تیم جنایی متوجه شد مقتول بر اثر 14 ضربه چاقو جانش را از دست داده است. بررسی‌های اولیه متخصصان پزشکی قانونی هم نشان ‌داد ضربات مرگبار  به گردن او خورده است.

بازپرس کشیک قتل که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین‌های مداربسته در خیابان شد به کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی دستور داد تا فیلم را بازبینی کنند. در فیلم مشخص شد دو مرد جوان به همراه مقتول با چاقو از خانه‌ای بیرون آمده‌ و مقتول را هدف ضربات کشنده چاقو قرار داده‌اند.

بنا بر گفته شاهد حادثه، مقتول صافکار بود و با عاملان این ماجرا که از افراد بدسابقه محله هستند اختلاف قدیمی داشت. در بخش دیگری از تحقیقات مشخص شد این سه نفر به طور اتفاقی در یک مهمانی حضور داشتند که به خاطر اختلافات قبلی بین‌شان مشاجره لفظی ایجاد و درگیری به خیابان کشیده شد.

تیم جنایی پس از جمع‌آوری شواهد و مدارک و شنیدن اظهارات شاهدان درگیری، اقدامات اطلاعاتی برای دستگیری متهمان فراری را کلید زد؛ اما سرنخ‌ها به نتیجه‌ای منتهی نشد. با وجود این، پرونده همچنان باز بود تا اینکه گارآگاهان دریافتند متهم اصلی که به نظر می‌رسد ضربات مرگبار را زده، به یکی از کشورهای همسایه گریخته است. به این ترتیب با هماهنگی‌هایی که با اینترپل انجام شد، متهم فراری در سطح برون‌مرزی تحت تعقیب قرار گرفت. به گزارش منابع آگاه در پلیس آگاهی پایتخت، این متهم در حال حاضر در اختیار پلیس ایران قرار گرفته است و به‌زودی تحقیقات از او برای کشف زوایای پنهان ماجرا آغاز خواهد شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها